Oproep voor verplaatsing HD zenders!

• 6 oktober 2012
  • 278 reacties
  • 17482 keer bekeken

Toon eerste bericht

278 reacties

www.totaaltv.nl/nieuws/19065/upc-plaatst-hd-zenders-vooraan-in-de-zenderlijst.html

Nu gaat UPC de HD zenders naar postitie 1 zetten vanaf 1 april.

Dus nu mag KPN dat ook gaan doen!

Reputatie 7
Badge +13
Beste Arjan, als jij de HMB2260 heb en pas een maand glasvezel FTTH (fiber to the home) moet je ook de HD glas zenders hebben. Kijk of je op 661 tot en 670 de HD glas zenders ziet.

Het beeld van deze HD glas zenders is echt veel mooier dan de HD zenders op 701 etc.

Ik hoop dat je ze hebt.

Zie hier voor meer informatie.

Waar is HIER Jan?

Reputatie 1
Badge
Graag ontopic blijven...
Ook is het vervelend om als niet glasvezel klant steeds maar weer te worden geconfronteerd met dat glasvezel, wij hebben dat hier niet en het zal er ook niet snel komen.
Ik gaf jou het typenummer van de glas > Wlan decoder en niet van de TV-ontvangen/tuner. We praatten langs elkaar heen denk ik. Ik heb net een maand glas in huis. Alles nieuw. Als tuner heb ik de HMB2260. 

gr,

Arjen

Reputatie 7
Badge +13
Nee, KPN gebruikt overal maar 1 fiber.

Jouw IPTV decoder is nog niet up-to-date voor de nieuwe HD Glas kanalen.

Het model wat je opgeeft herken ik niet, ik weet niet hoe oud die is.

Mijn advies, vraag een nieuwe IPTV decoder bij KPN.

Daar heb je dan heel veel plezier van.

Alleen zit er geen harde schijf meer in, dus alleen in de cloud opnemen en dat werkt ook goed.

P.S.

zxhn F43100

Hier kan ik geen informatie over vinden.

Niet via Google en niet via KPN.com site.

De glasvezelkabel bestaat uit twee kernen, blauw en groen. Er wordt er nu maar één gebruikt. De groene. Worden er bij jou twee gebruikt?

Reputatie 7
Badge +13
Ahoog, Als je glasvezel FTTH hebt, dan is jouw decoder nog niet uptodate voor HD glas.

Alleen de nieuwste, zoals de HMB2260, die ik heb.

Wat je kan doen, vraag KPN of je de nieuwste IPTV decoder kan krijgen.

Daar krijg je geen spijt van.

HD glas kanalen, 610 - 670 en dat beeld is echt nog mooier dan je nu gewent bent.

Veel sneller en dat is ook heel erg fijn.

Heel erg compact.

Dag Joop,

De decoder  is de zxhn F43100. Van technische details over glas weet ik niet veel. Wel dat het prima werkt en dat ik tevreden ben. Prachtige techniek. Misschien ligt het aan de regio ( Twente) welke kanalen voor HD gebruikt worden? Hier dus 700+. 

Ik betaal niet extra voor HD. Dat zit in het premiumpakket. 

Groet,

Arjen

Reputatie 7
Badge +13
Ahoog, Arjen, Heb je glasvezel FTTH?

Welke decoder heb je?

Momenteel heb je de HD glas kanalen allen op de 2 nieuwte decoders, later dit jaar ook op de oudere.

Ik heb de HMB2260 en heb de HD glas kanalen op 661 - 670.

ADSL, VDL, Glasvezel FTTH met de oudere decoders HD 7,2 MB vanaf 701 etc.

Alleen de eerste 10 kanalen zijn in HD glas.

Deze zijn 12,2 MB en het beeld is echt schitterend.

Dus op 661 - 670 alleen voor Glasvezel FTTH en de laatste 2 nieuwste modellen decoder.

Voor meer informatie zie hier.

Wij hebben glas sinds een ruime maand. De HD kanalen beginnen bij ons op 701. Bij adsl misschien bij 601.

Ik ben heel tevreden over de KPN. Als er eens iets is ( de AB werkte niet perfect) dan Twitter ik naar@KPNwebcare. Zeer snelle en adequate service.

gr. Arjen

Reputatie 7
Badge +13
Sjors, KPN is aan het werk om de HD kanalen in de eerste helft van dit jaar op 1 etc. te zetten.

Dit gaat waarschijnlijk alleen voor glasvezel.

Op glasvezel heb je ook HD kanalen met de hogere stream, dus nog beter beeld.

Deze zitten op 661 - 670.

En ja ze waren in 1969 op de maan, maar kijk ook eens met wat voor een amateurisch materiaal.

Voor die tijd heel modern.

Vanaf kanaal 701 heb ik heel veel zenders in HD bij KPN. Prachtig scherp beeld op een al wat oudere plasma-tv .De numerieke volgorde is dezelfde als vanaf kanaal 1
Het zou sowieso ( zo spel je dat ;) ) handig zijn als je kunt instellen dat je met 701 begint op de AB als kanaal 1.

Ik ben het helemaal zat, het meest elementaire lukt of wil men niet bij KPN.

Ga stoppen met KPN.

40 jaar geleden was men al op de Maan.

Het zou zo moeten zijn.

Alle zenders naar HD kwaliteit niet alleen de Nederlandse en zelfs in 4K kwaliteit.

Het is zo wie zo van de zotte dat je moet betalen voor het simpele HD.

Wees gegroet.

Dezelfde vraag heb ik via@kpnwebcare aan kpn gesteld. Antwoord: Misschien iets voor de toekomst. We moeten dus wachten op de toekomst. :(

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb ook vernomen dat het voor glas voor half 2015 mogelijk is.

Ik ben daar natuurlijk blij mee.

Ik hoop wel dat het daarna ook voor VDL klanten snel mogelijk is.

Reputatie 1
Badge
Dat valt nog te bezien, ik ben dit topic op 6 oktober 2012, ik herhaal 6 oktober 2012!!! gestart, zou zo nog maar een paar jaar duren of het moet zijn dat ze iets bij glas gaan doen maar daar heb ik geen boodschap aan.......

Reputatie 7
Badge +16
JanBrugman schreef:
Kan KPN nu eens uitleg gaan geven???
We komen er vanzelf wel achter.

Reputatie 1
Badge
Kan KPN nu eens uitleg gaan geven???
Reputatie 7
Zoals ik al eerder gemeld heb vrees ik dat alleen de HD Glas zenders t.z.t. op 1 e.v. komen. Toen ik voor het eerst over de verplaatsing hoorde werd erbij vermeld dat e.e.a. afhankelijk zou zijn van de bandbreedte. Dat zei mij toen niets, want óf je hebt voldoende bandbreedte om HD-zenders te ontvangen (en dan kunnen ze dus op 1) óf niet.

Maar sinds de introductie van HD Glas komt die in eerste instantie wat merkwaardige uitzondering plotseling in een heel ander daglicht te staan: bedoeld werd wellicht: voldoende bandbreedte voor het ontvangen van HD Glas zenders, maar kon dat destijds nog niet zo gecommuniceerd worden omdat de HD Glas zenders nog niet bekend waren.

Het komende jaar zal er wel duidelijkheid komen.

Reputatie 7
Badge +13
Half verwege de HD zenders op 1 etc. Vind ik perfect.

Vraagje, GLAS HD, staan die dan bij de glasvezelklenten op 1?

Dat zou helemaal perfect zijn.

Reputatie 7
Dit forum is een forum voor klanten, door klanten en wordt "gefaciliteerd" door KPN en het WebCare team.

Het klopt dat communicatie vanuit KPN te wensen overlaat, anderzijds hebben we, mede door jouw topic, wel mogen vernemen dat "het op 1 zetten" in de eerste helft van 2015 (eindelijk) gerealiseerd zal worden.

Dit is al een hele winst.

Daarnaast hebben we hopelijk duidelijk kunnen maken dat het beter/gewenst is om zelf de nummers bij zenders te kunnen beheren.

Ik hoop dan ook dat KPN iets zal doen met dergelijke wensen die vanuit de klant hier op dit forum geuit (kunnen) worden.

Voor mij (en ik hoop ook voor anderen) heeft zo'n forum dus weldegelijk zin.

Reputatie 1
Badge
En vervolgens hoor je niets, wat is nog het nut van dit forum........

Ik heb dit topic al ik weet niet hoe lang geleden opgestart...........

Reputatie 7
Badge +16
Totoroo schreef:
Idd, beter kan je het niet omschrijven.

Een vraagje.. Wat is precies het verschil tussen NPO1SD, NPO1HD Glas, NPO1HD en NPO1HD GOS? Dat de HD zenders in 1920x1080 worden uitgezonden snap ik wel. Ik neem aan dat het verschil zit in bitrates/codecs. Weet iemand wat precies het verschil is tussen de 4 varianten?

NPO1SD is in SD, dus in een lage bitrate door iedereen te ontvangen

NPO1HD is in HD, hogere bitrate, scherper beeld alleen te ontvangen als je genoeg bandbreedte hebt (VDSL of Glasvezel)

NPO1HD GLAS is in nog hogere bitrate, nog scherper en alleen te ontvangen als je een glasvezelverbinding hebt

NPO1HD GOS is net als NPO1HD, allen dan met gesproken ondertiteling, wettelijk verplicht. Bij andere aanbieders gaat dat door een andere audio kanaal te kiezen, bij KPN lijt dat niet mogelijk te zijn, dus daarom 3 extra kanalen.

Idd, beter kan je het niet omschrijven.

Een vraagje.. Wat is precies het verschil tussen NPO1SD, NPO1HD Glas, NPO1HD en NPO1HD GOS? Dat de HD zenders in 1920x1080 worden uitgezonden snap ik wel. Ik neem aan dat het verschil zit in bitrates/codecs. Weet iemand wat precies het verschil is tussen de 4 varianten?

Reageer