Oproep voor verplaatsing HD zenders!

• 6 oktober 2012
  • 278 reacties
  • 18026 keer bekeken

Toon eerste bericht

278 reacties

Juist, ook ik even mijn beklag hier doen! Mijn ouders hebben Ziggo en de Humax en kanaal is gewoon NED1 HD. Geen moeilijkheden. Het lijkt me inderdaad geen 'rocket science'  om bepaalde abbonementsnummer een andere zendervolgorde te geven! :D

Ik kan niet wachten totdat alle HD zenders vooraan staan, of zelfs beter het aanpassen van de volgorde. Ik iriteer mij mateloos aan het gezap en zoeken naar de juiste zendernummers.

Reputatie 7
Badge +13
Ja KPN wanneer gaat dit eindelijk een keer gebeuren.

En s.v.p. meteen de hogere HD stream.

En het liefst meer HD zenders.

Daarna ben ik weer een super tevreden KPN klant.

P.S.

Ik blijf wel bij KPN glasvezel alles in één.

Reputatie 1
Badge
Ik vraag me af of er wel voldoende klagers zijn, wellicht is er een grote groep doe zich niet stoort of die zich niet meldt, en zo kan het nog Jaren duren.......
Reputatie 7
Jij slaat de spijker op z'n kop. De meeste klanten (van KPN) kan het geen biet schelen of een zender in HD is of niet. Vaak zien ze het verschil niet eens (heb ik een aantal post terug en ook in andere topics ook al eens aangegeven). Ik ben thuis de enige die standaard de 7xx-kanalen gebruikt. Ook bij familie, buren en kennissen (voor zover klant van KPN) zie ik niet of nauwelijks dat de 7xx-kanalen gebruikt worden, zelfs niet als ze over glasvezel beschikken. Als KPN meet hoeveel de 7xx-kanalen gebruikt worden denk ik dat ze op grond van alleen gebruikscijfers niet snel gemotiveerd zullen zijn om de HD-zenders in de lage nummers te zetten.

Als iedereen HD-zenders zou gebruiken kon dat bovendien wel eens een (te?) grote aanslag op de algemeen beschikbare bandbreedte betekenen. Er zijn forumgebruikers die nu al aangeven dat ze vermoeden dat 's-avonds (als overal de TV's aangaan) de beschikbare internetbandbreedte omlaag gaat (zelfs bij glasvezel). Wellicht dat de KPN wijkcentrales (of de knooppunten daarboven) nog niet berekend zijn op zoveel dataverkeer? Of dat echt zo is weet is niet.

Reputatie 7
Badge +13
Klopt veel mensen hebben hem niet op een HD kanaal staan.

Maar als ze dan ergens zijn, die Ziggo hebben, zeggen meteen dat dat beeld veel mooier is.

Dat is ook een reden dat veel mensen overstappen / teruggaan naar Ziggo.

Dat laatste gebeurd heel veel en daar kan KPN heel veel klanten mee winnen.

En via Glasvezel heb je het probleem van bandbreedte niet.

Zelfs de PING blijft op glasvezel altijd heel erg laag.

Als iedereen afstemd op een HD kanaal, merkt KPN en de lijn daar niets van.

Reputatie 4
Badge +3
Iedereen zal wel (bewust of onbewust) de afweging maken "is het extra typen van 70 nu de moeite waard of niet" en afhankelijk daarvan kijken ze HD of niet. Zo werkt het bij mij, en dan vaak kijk ik dus maar SD. Ook omdat het voor het geluid niets uitmaakt. Bij UPC keek ik wel vaak HD, omdat daar het geluid beter was en het ook net wat minder moeite was om er te komen. En ook meer HD aanbod zodat het ook meer in mijn systeem zat, en sowieso mooier.

Voor UPC maakt het niets uit hoeveel mensen HD kijken, iedereen krijgt toch altijd alles; pas in huis worden de kanalen eruit gefilterd. Bij KPN gaat het wél direct van de bandbreedte af dus heeft KPN er inderdaad een belang bij om én de stream zelf laag te houden (op het randje van niet meer te kijken soms, bv bij het WK snooker op de BBC onlangs) én de HD zenders niet al te aantrekkelijk te maken; dus ook daar weinig bits/s en weggestopt.

Zo is het toch, KPN?

Reputatie 4
Badge +6
HD zenders weggestopt omdat ze vanaf 701 beginnen? Zou je zo kunnen zien, maar nog niet zo lang geleden zaten de HD zenders bij Ziggo ook op heel hoge nummers en het heeft daar jaren geduurd voordat de RTL zenders eindelijk in HD werden doorgegeven. Dus bij elke provider is wel iets. De max. 7 Mbit/'s per stream heeft zeker te maken met de bandbreedte bij DSL verbindingen, maar los daarvan heb ik gewoon prima beeld.
Heb vanavond nog eens heen en weer geschakeld tussen Ziggo (heb nog steeds signaal) en KPN. Het enige duidelijke verschil is het geluid. Bij KPN geen Dolby Digital, maar voegt niet altijd wat toe. Het achtuurjournaal wordt echt niet anders als je het in 5.1 hoort 🙂 Voor films is het een ander verhaal, dus ik hoop echt dat KPN woord houdt en DD op korte termijn toevoegt.
Reputatie 2
Badge +1
Heeft nou toch echt lang genoeg geduurd! KPN zet die HD zemders eens aan het begin en gooi de streams omhoog! Nee dat doen ze niet, maar de prijs mag wel weer omhoog! Heb een uitnodiging gehad om langs te komen in de winkel. Ga ik morgen doen. Eens kijken wat ze daar te melden hebben. Bij slecht vooruitzicht gooi ik KPN er maar eens uit. Liever ook gedonder met Ziggo maar dan kan ik tenminste wel meer HD kijken, hogere streams en DD op de kanalen. Iets wat je anno 2014 wel als standaard mag verwachten.

Het wordt eens tijd dat KPN de spiltsing gaat maken tussen glas en koper. Dan kunnen ze grote stappen maken met glas die in deze tijd nodig is.

Reputatie 7
Dat zou kunnen. Kunnen ze gelijk de tarieven voor glas omhoog en die voor koper omlaag doen :manwink:

En jammer dat de beschikbaarheid van glas nog zo beperkt is. Echte winst zou er te behalen zijn als heel Nederland van glas voorzien wordt en niet eerst teruggrijpen op die moeizame procedure waarbij 30% gehaald moet worden. Als glas het communcatiemiddel van de toekomst moet worden moet het gewoon voor iedereen beschikbaar zijn en dus ook integraal in heel Nederland aangelegd worden.

Reputatie 1
Badge
Wij hebben geen glas en het ziet er naar uit dat dat snel gaat komen. Met pair bonding heb ik ruim voldoende snelheid over koper en dus kunnen de SD zenders uit mijn lijst.

Maar we dwalen af, ik ben deze topic al lange tijd gestart (gebruikersnaam is veranderd) en er zit geen enkele schot in. Dit forum is wel aardig als het gaat om elkaar tips te kunnen geven maar de input van KPN is wel erg beperkt en het is toch echt een forum van KPN zelf. Jammer.
Reputatie 7
JanBrugman schreef:
Wij hebben geen glas en het ziet er naar uit dat dat snel gaat komen. Met pair bonding heb ik ruim voldoende snelheid over koper en dus kunnen de SD zenders uit mijn lijst.
Ja, dat zou je denken, maar mijn zoon is niet blij als ik naar HD-zenders kijk, want dan gaat zijn internetsnelheid omlaag, zegtie (wij hebben ook PB met -op dit moment- zo'n 35 Mb/s). Dit soort overwegingen zijn er volgens mij de oorzaak van dat de HD-zenders nog staan waar ze staan, op 7xx met de lage bitstreams. En helaas moeten de glasklanten daar op dit moment ook nog onder "lijden".

Reputatie 1
Badge
Vreemd, ik heb twee ontvangers aanstaan en tegelijkertijd ook twee en soms drie pc's. Er wordt volop games gespeeld, gestreamd, gedownload enz. maar ik hoor geen klachten over freezes, lags, lage snelheid. Ofwel ik ben tevreden over de snelheid maar behoeftes veranderen. Zo heb ik een raspberry pi waarmee regelmatig HD content wordt gestreamd, streamen is de toekomst, sterker nog, doen we nu ook al met opnemen in de cloud en dan is een hogere snelheid al gauw gewenst.

Maar we dwalen weer af. Voor wat betreft de HD zenders is de ultieme oplossing het zelf kunnen bepalen van de lijst zoals dat met de meeste andere platforms allang mogelijk is. Ik ben ervan overtuigd dat als KPN echt zou willen dit binnen een maand kan worden opgelost maar zoals al eerder gemeld: ze zien waarschijnlijk de noodzaak ervan niet.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kom net uit de KPN winkel. Ik had een uitnodiging gehad om over glasvezel te komen praten.

Er stonden 2 heren: 1 van KPN en 1 van regefiber. Ik heb hen enkele vragen kunnen voorleggen waaronder ook de kanaal keuze vraag. Volgens de man van KPN is dit nou eenmaal de structuur en ik moest er maar aan wennen. Waarop de regefiber meneer zei dat hij het nogal omslachtig vind. Uit zeer betrouwbare bronnen (wat eigenlijk nog zeer geheim is) kon deze meneer melden dat voor het eind van het jaar er meer zenders HD gaan worden en er meer HD zenders bij gaan komen. Ook wordt er dan DD meegestuurd voor beter geluid. Waarop de KPN medewerker mij dus met nadruk adviseerde om GEEN extra HD pakket te activeren omdat dit dus straks standaard wordt en het dus zonde van het geld is. En zouden de HD zenders op 1 2 3 etc komen. Langzamerhand gaan de sd zenders er dan uit. Maar niet snel zodat oudere mensen er goed aan kunnen wennen...

Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren...?
Die medewerkers hadden inderdaad voorspellende gaven!

Zojuist een mail ontvangen van kpn, wijziging van uw alles in een gasvezel abonnement.

Een copie van de mail:

In juli 2014 wijzigt het Alles-in-1 Glasvezel Premium abonnement. In deze e-mail leggen we u precies uit wat dit voor u betekent.

Het tarief van Alles-in-1 Glasvezel Premium verandert
KPN voert een inflatiecorrectie door op het Alles-in-1 Glasvezel Premium abonnement. Tot 1 juli 2014 betaalt u € 88,- per maand. Daarna betaalt u € 89,76 per maand. Deze prijs is voor 2 tv-tuners. Hebt u meer tv-tuners? Dan betaalt u € 4,- per maand per tuner extra.

Hebt u een BelOnbeperkt bundel?
Het tarief van BelOnbeperkt Avond & Weekend gaat per 1 juli 2014 van € 8,50 naar € 9,50 per maand. Het tarief van BelOnbeperkt Altijd gaat van € 15,25 naar € 16,50 per maand. Met deze bundels belt u nu onbeperkt naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland. En vanaf 1 juli 2014 kunt u ook onbeperkt bellen naar vaste nummers in 40 landen, waaronder alle landen in de Europese Unie, Turkije, Marokko, Suriname en de Nederlandse Antillen.

Voor een overzicht van alle landen en de overige wijzigingen van bellen naar het buitenland kijkt u op kpn.com/tarieven2014

Zenderwijzigingen Interactieve TV
De volgende zenderwijzigingen worden vanaf 2 juli 2014 doorgevoerd:
• Basispakket: het populaire Disney Channel wordt toegevoegd. Ook voegen we de HD zenders Eurosport HD, Canvas HD en Eén HD toe. SBS Gemist is vanaf 2 juli 2014 beschikbaar in het Basispakket.
• Pluspakket: De zenders iConcerts, Trace TV, Fashion TV, Weert TV en Pebble TV verdwijnen uit het Pluspakket. SBS Gemist verdwijnt uit het Pluspakket en blijft voor u beschikbaar in het Basispakket. Het populaire Disney Junior wordt toegevoegd aan het Pluspakket.
• HD Extra Pakket: Eurosport HD, Canvas HD en Één HD verdwijnen uit het HD Extra Pakket en blijven voor u beschikbaar in het Basispakket.
• Kidspakket: Disney Junior en Pebble TV worden toegevoegd.

Inflatie correctie en wijziging in het zenderpakket, oa HD. Helaas nog geen vrije zenderkeuze, DD en een hogere bitrate.

Reputatie 7
Die mail, maar dan voor koper, heb ik enige tijd (weken) geleden al gehad en anderen ook ; daar wordt in een ander draadje al druk over gediscussieerd. Het betekent dus nog steeds niet dat Ned1HD ook op "1" komt, het onderwerp van dit draadje. Verder worden sommige HD-zenders naar het basispakket verplaatst maar er komen er geen bij.

Reputatie 2

Beste mhennekens,

De reden is dat niet alle KPN klanten de tv zenders in HD kunnen ontvangen.

Klanten die in de buitengebieden wonen kunnen nu wel Alles-in-Eén bestellen met I-TV, maar ontvangen nog niet genoeg MB's voor het kijken in HD.

Wanneer wij de HD-zenders vooraan zetten, hebben deze klanten geen beeld op hun eerste kanalen.

Met vriendelijke groet,

Anton

Reputatie 4
Badge +3
Daarom wordt hier herhaaldelijk verzocht: maak het mogelijk dat iedereen zelf de volgorde kan bepalen, zoals in het analoge tijdperk volkomen normaal was. Technisch een fluitje van een cent. Waarom wordt daar niet op ingegaan?

Reputatie 2
Badge +1
Sorry Anton maar wat een slecht excuus. Met glasvezel kan je daar geen last van hebben. En als dat wel blijkt moet je die mensen compenseren. Nu is de grote groep de **bleep**. Wij krijgen het niet omdat er nogsteeds geen mensen hd kijken of I.v.m. De afstand. Doe hier dan wat aan! Wij betalen ons **bleep** omdat glasvezel o zo goed zou zijn. Maar we krijgen de helft. Graag ontvang ik een reactie van je. En jullie moeten nou maar eens over de brug komen met een tijds indenticatie. Want schijnbaar liegen er een aantal mensen bij KPN. Man man man wat zijn jullie onbetrouwbaar. Ik wacht tot 1 juli. Bij geen antwoord of verandering knikker ik de hele hakkie tskkie Kpn zooi eruit.

Reputatie 2
Badge +1
Lang leven de autocorrectie. ...
Reputatie 7
TEAMKPN schreef:

Beste mhennekens,

De reden is dat niet alle KPN klanten de tv zenders in HD kunnen ontvangen.
Klanten die in de buitengebieden wonen kunnen nu wel Alles-in-Eén bestellen met I-TV, maar ontvangen nog niet genoeg MB's voor het kijken in HD.
Wanneer wij de HD-zenders vooraan zetten, hebben deze klanten geen beeld op hun eerste kanalen.

Met vriendelijke groet,

Anton

Beste Anton,

Ook bij Ziggo zijn er nog steeds klanten die geen HD-geschikte ontvanger hebben. Zij krijgen automatisch de SD-zenders vanaf 1. Ziggo-klanten die wel een HD-geschikte ontvanger hebben krijgen automatisch de HD-zenders vanaf 1. Dit geldt zowel voor de settopboxen (Humax etc) als voor TV's met ingebouwde digitale tuner met CI+. Daar hoeven de klanten verder zelf niets voor te doen!

De iTV-ontvangers van KPN hebben in de instellingen de optie om HD uit of aan te zetten. Bij klanten met te weinig bandbreedte staat dat standaard uit. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om bij ontvangers waarbij de HD-optie aanstaat de HD-zenders vanaf 1 in te stellen en op ontvangers waarop de HD-optie uit staat de SD-zender vanaf 1. Als Ziggo het kan waarom KPN dan niet?

Reputatie 7
Badge +16
Dat is een hele goede, Henk.

Reputatie 2
Badge +1
Ik sluit me ook helemaal bij je aan Henk. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als dit al gedaan is?

Reputatie 1
Badge
Ook ik sluit me hierbij aan. Het heeft lang geduurd voordat iemand van KPN antwoord gaf op onze vragen. Het zou ze sieren als ze nu aan de discussie blijven deelnemen en niet weer tijden de kop in het zand gaat steken.

Reageer