Oproep voor verplaatsing HD zenders!

• 6 oktober 2012
  • 278 reacties
  • 18026 keer bekeken

Toon eerste bericht

278 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Ik kreeg de indruk dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn voordat de HD-zenders op een normale positie zouden komen. Het antwoord van TEAMKPN vind ik zeer teleurstellend. Glasvezel zou los moeten staan van de DSL-verbindingen. Het kan niet zo zijn dat belangrijke toevoegingen als een logische zenderindeling, DD 5.1 en een HD+ stream met hogere kwaliteit nu nog steeds worden tegengehouden door de koppeling met het DSL-netwerk.
Zorg er dan als KPN voor dat Interactieve TV via glasvezel binnen nu en een paar maanden een eigen toevoer krijgt.
Ik ben behoorlijk tevreden, maar ga wel om me heen kijken als dit na afloop van mijn jaarcontract nog niet opgelost is. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
Reputatie 4
Badge +3
Het antwoord van TeamKPN zegt inderdaad: we gaan dat helemaal nooit veranderen.

Off topic: Ook nogal storend dat TeamKPN (whoever that may be) het onderwerp verandert in "Antwoord van TeamKPN".

Reputatie 2
Gewoon simpel, een favorieten lijst maken. (wat nu al kan)

Alleen dan de zender die jezelf bovenaan zet een 1 geven, hoe moeilijk kan het zijn?

ps ik heb geen glas maar wel hd tv dus loskoppelen van glas en dsl kan niet.

Reputatie 4
Badge +6
Ik heb ook een zenderlijst gemaakt met alleen de HD zenders. Als je daar zelf de nummering aan kan geven, zouden we er inderdaad zijn. Nu begint mijn lijst met de HBO HD zenders omdat die op 215 en verder zitten. Niet onoverkomelijk, maar vind het geen logische volgorde.
Verder kan glasvezel natuurlijk wel voor een deel losgekoppeld worden van DSL. Gebeurt nu ook al bij lokale zenders die alleen via glasvezel bij KPN zijn te bekijken. Ik bedoel niet dat er via (V)DSL geen HD meer moet worden doorgegeven. Met bandbreedtes van 50 Mbit en meer moet het echt geen probleem zijn om volwaardige HD met 5.1 te leveren bij alle Nederlandse zenders.
Reputatie 2
Badge +1
Het zou absurt zijn als je alles zelf handmatig moet aanpassen. Maar als dit als tijdelijke oplossing kan dienen dan zou dat heel mooi zijn. En als het zo zou zijn dat glas niet van DSL losgekoppeld kan worden (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt) dan zijn ze mij als klant wel kwijt. En ik denk met mij vele anderen. Daarom blijven ze natuurlijk liegen om ons aan het lijntje te houden.

Reputatie 4
Badge +6
Tuurlijk kan glas van DSL losgekoppeld worden. Dat is al zo bij wat Telfort, Vodafone, Online en anderen aanbieden.

En die zogenaamde HD+ streams worden ook nog eens door KPN ITNS geleverd. 

Nu KPN bijna een half miljoen glasvezelklanten heeft, lijkt het mij wel eens tijd worden om verbeteringen door te voeren.

HD zenders automatisch op posities 1 t/m 10 moet ook wel mogelijk zijn door in de instellingen uit te vragen of HD aan staat en de beschikbare bandbreedte/type aansluiting is ook wel uit te vragen. Werk zelf in de IT, kan me niet voorstellen dat de mensen bij KPN dit niet kunnen bedenken :D

En DD 5.1 bij de Nederlandse zenders moet toch makkelijk door te voeren zijn? Waarom kan het wel bij HBO HD,Discovery HD,Animal Planet HD,TLC en BBC One HD? En maak het dan ook instelbaar, net zoals ik bij DVB-C kan kiezen voor PCM of Dolby Digital geluid.

Reputatie 4
Badge +3
pajaro schreef:
Het zou absurt zijn als je alles zelf handmatig moet aanpassen. 

Niemand heeft het over zelf moeten aanpassen. Ideaal zou het zijn wat mij betreft als er een "oervolgorde" is en een "eigen volgorde", waarbij die laatste default gewoon identiek is aan de eerste. Maar waarbij je in de tweede de volgorde kan aanpassen door zenders te ruilen, zoals het bij mijn oude Philips werkt. En macrootjes erbij: "zet HD zender vooraan", "zet HD zenders achteraan", "Maak zendervolgorde weer default". Allemaal technisch heel simpel. 

Reputatie 7
Badge +8
je moet roeien met de riemen die je hebt. je kan ook een andere universele afstandsbediening kopen met touch en incoon.

Reputatie 7
Badge +13
Dat antwoord van KPNTeam slaat gewoon helemaal nergens op.

HD is anno 2014 veel belangrijker dan SD.

Dus horen de SD kanalen op 701 te beginnnen en niet de HD kanalen.

Verder kan je een decoder dat zelfs laten doen, zie ook andere IPTV decoders bij de concurenten van KPN.

En KPN, zelfs jullie dochter XMS, Lijbrand, Telfort, hebben de HD kanalen op 1 etc. staan.

Het is zelfs door julllie in december toegezegd.

En vooral op glasvezel is het heel belangrijk.

Nu verliezen jullie hierdoor zelfs heel erg veel klanten.

Geld ook voor de te lage HD stream KPNTeam op glasvezel.

Ook die is bij jullie dochters op glasvezel hoger.

Kom op nauw KPN.

Reputatie 2
Badge
Wat een lariekoek dat antwoord. Ik heb ook schotel en als ik de satellietontvanger via scart aansluit kan ik nog steeds de hd-kanalen bekijken.
Reputatie 4
Badge +6
@satneef: Er wordt wat anders bedoeld. HD beeld van een settopbox kan je via scart nog gewoon op een oude tv weergeven. Ziet er niet mooi uit, maar het kan.

KPN bedoelt dat ADSL abonnee's een lage bandbreedte hebben waarmee de HD streams helemaal niet kunnen worden weergegeven. Het is dan onwenselijk om NED1HD automatisch op positie 1 te laten etc. omdat ze dan geen beeld hebben.

Daar ben ik het wel mee eens, maar volgens mij zijn er wel slimmere oplossingen te bedenken zodat de abonnee's met voldoende bandbreedte ( glasvezel, VDSL ) wel de HD zenders op een normale positie krijgen.

Reputatie 7
Badge +16
joop2011 schreef:
....
Dus horen de SD kanalen op 701 te beginnnen en niet de HD kanalen.

Verder kan je een decoder dat zelfs laten doen, zie ook andere IPTV decoders bij de concurenten van KPN.

En KPN, zelfs jullie dochter XMS, Lijbrand, Telfort, hebben de HD kanalen op 1 etc. staan.

Het is zelfs door julllie in december toegezegd.

En vooral op glasvezel is het heel belangrijk.

Nu verliezen jullie hierdoor zelfs heel erg veel klanten.

Vooral die laatste zin vind ik interessant, heb je daarvoor een bronvermelding?

Reputatie 5
Badge +7
Laat ze nou in eerste instantie de koppeling tussen glas & koper ongedaan maken. Want het kan toch niet zo zijn dat anno 2014 hetzelfde product wordt geleverd op zowel koper als glas. (Zal wel voordeliger zijn voor de KPN)

Het is toch van de zotte dat hun budget dochter Telfort eigenlijk een beter pakket aanbied over glasvezel dan KPN zelf.

En dan ook nog eens de beloftes die hier gedaan worden op het forum "We zijn er mee bezig het komt eraan" maar als we dan weer een paar maanden verder zijn of zelfs een jaar in het geval Dolby Digital dan hoor je ze niet meer.

Op het moment ben ik zwaar teleurgesteld in KPN en in de ontwikkeling van hun product. Mocht het zo zijn dat het niet snel verbeterd zal ik zeker overstappen naar een andere aanbieder.

Reputatie 7
Badge +13
Giant2000, dat lees je op diverse fora.

Veel klanten gaan terug voor tv naar Ziggo, omdat het beeld veel beter is.

Als ik lees "veel beter" dan weet ik al genoeg, die klanten vergelijken SD (op 1 etc) met HD van Ziggo ook op 1 bij Ziggo.

Ik ken ook mensen die om die reden terug zijn gegaan naar Ziggo.

Op Totaal TV lees je dit ook regelmatig. 

Ik ben geen fan van Totaal TV, 0mdat Totaal TV behoorlijk anti KPN is.

En anno 2014 moet het toch makkelijk te regelen zijn.

Mijn Humax 5200, toen ik nog Ziggo had, zette automatisch HD op 1 etc.

En een SD decoder bij Ziggo zet automatisch SD op 1.

Dus kan het.

En inderdaad, Telfort, XMS, Lijbrandt, allemaal dochters van KPN hebben een betere HD "12,2 MB" en nemen dit via KPN af.

Ook Vodafone neemt het signaal van KPN af en ook de hogere HD stream.

Dus KPN heeft de hogere HD stream gewoon in huis en leveren deze niet aan hun eigen klanten via glasvezel.

En bij beina alle IPTV leveranciers staan de HD kanalen gewoon op 1.

KPN is hierin een uitzondering.

Dus KPN, pas het eens een keer aan.

Zo wie zo voor glasvezel klanten.

Maar eigenlijk voor zowel glasvezel en VDL klanten.

Het is 2014 en de techniek is er.

Ik ben het eens met de laatste posters dat het vrij eenvoudig mogelijk is om dit te veranderen.

Het betreft niet meer dan een paar regels programeercode.

Wat mij wel opvalt is dat het erg stil is van de kant van KPN.

Blijkbaar is de gedachte dat stilzwijgen het beste is.

Vraag aan KPN: Wat moet er gebeuren om de HD zenders vooraan te krijgen.

Ik denk dat er al gnoeg commentaar is vwb de zender verplaatsing.

Graag een antwoord

Reputatie 1
Badge
Wij zijn het we eens, standpunt van KPN is nauwelijks te verdedigen.

Grote vraag is nu: gaat KPN actief deelnemen aan deze discussie en serieus in op de wens of gaan ze, zoals de afgelopen maanden, niets van zich laten horen op een nietszeggend statement zo eens in de 2 maanden na.

Overigens vind ik het als topicstarter niet zo netjes van KPN om zomaar de titel te veranderen en al helemaal niet "antwoord van TEAMKPN".
Reputatie 4
Badge +6
Toch nog goed nieuws. Zie thread 'Wijzigingen pakketten per 1 juli 2014' . Antwoord van KPN Webcare medewerker:

"Op dit moment wordt er achter de schermen een test gedraaid waarin hogere kwaliteits HD-streams gestest worden. Over de technische specificaties kan ik op dit moment niets zeggen, maar er vinden wel degelijk ontwikkelingen plaats.

Wat betreft de zendervolgorde van de HD/SD-kanalen wordt al enkele tijd de klantwens geïnventariseerd, maar is het op dit moment niet te zeggen of hier op korte termijn wijzigingen in worden aangebracht."

Jammer dat nog niets gezegd kan worden over de zendervolgorde (hoop wel dat KPN wat doet met de suggesties die hier gegeven worden), maar in ieder geval goed dat er met hogere kwaliteit HD streams getest wordt. Ik ga ervan uit dat die streams dan ook een DD 5.1 geluidsspoor hebben. Volgens mij moet KPN ook wel ivm signaalneutraliteit, er ligt een wetsvoorstel waarin providers verplicht worden om niet het signaal te hercoderen etc. Verder kan je het als KPN ook niet maken dat er bij KPN dochterbedrijf Telfort nu hogere kwaliteit HD geleverd wordt dan bij KPN zelf. Ik hoop dat we nu ook binnen afzienbare termijn zullen zien dat er veranderingen doorgevoerd worden en dat er niet alleen maar om de paar maanden iets gezegd wordt waarna het weer stil blijft 🙂
Reputatie 2
Badge +1
KPN moet gewoon de software aanpassen en of je nu glas adsl of vdsl hebt maakt niet uit.

Als de ontvanger voor het eerst word gestart keuze  HD of SD.

Is in de satelliet land al een heel normaal.

Maar denk dat ze bij KPN het WIEL nog een keer willen uitvinden.

Reputatie 5
Badge +7
Om dit topic nog maar eens onder de aandacht te brengen.

Zijn er al ontwikkelingen te melden wanneer het nu eindelijk eens gaat gebeuren of blijven de HD zenders tot de eeuwigheid in de 700 serie staan?

Reputatie 7
Badge +13
Zie hier.

Reputatie 7
Je moet in die link wel bij bericht 34 kijken voor het goede (?) nieuws.

Reputatie 7
Badge +16
radka2 schreef:
KPN moet gewoon de software aanpassen en of je nu glas adsl of vdsl hebt maakt niet uit.

Als de ontvanger voor het eerst word gestart keuze  HD of SD.

Is in de satelliet land al een heel normaal.

Maar denk dat ze bij KPN het WIEL nog een keer willen uitvinden.

Laat ik voorop stellen dat de signalen van DVB-S, DVB-T en DVB-C op een andere manier binnen komen dan bij IPTV: in de eerste gevallen komen de zenders als 1 bulk binnen en bij IPTV niet en daardoor is een eigen volgorde niet zo gemakkelijk als op eerste gezicht lijkt. Vergelijk het maar met je radiozenders in de auto. Radio 1 zit op 91.8 en radio 2 op 88.0. Dat kan je ook niet veranderen.

Reputatie 4
Badge +3
Giant2000 schreef:
Laat ik voorop stellen dat de signalen van DVB-S, DVB-T en DVB-C op een andere manier binnen komen dan bij IPTV: in de eerste gevallen komen de zenders als 1 bulk binnen en bij IPTV niet en daardoor is een eigen volgorde niet zo gemakkelijk als op eerste gezicht lijkt. Vergelijk het maar met je radiozenders in de auto. Radio 1 zit op 91.8 en radio 2 op 88.0. Dat kan je ook niet veranderen.

Bij mij zit radio1 op 1, radio2 op 2 en 3fm op 3. Je voorbeeld geeft uitstekend aan hoe simpel het is om een flexibele kanaalindeling aan te bieden.

Mocht dit off-topic zijn, dan komt dat omdat ik het topic niet meer kan lezen. TeamKPN, kap daar nou eens mee!

Reputatie 7
Badge +16
laserbean3 schreef:
Bij mij zit radio1 op 1, radio2 op 2 en 3fm op 3. Je voorbeeld geeft uitstekend aan hoe simpel het is om een flexibele kanaalindeling aan te bieden.
Zucht... kennelijk is het lastig om dit in Jip en Janneke taal uit te leggen. Dan is mijn antwoord maar even simpel: het is technisch voorlopig niet mogelijk. Misschien in de toekomst.

Reputatie 4
Badge +3
Het is technisch wél mogelijk. Geef mij een middag met de sourcecode en het is gefixt. Kwestie van één extra kolommetje in de zenderlijst, kost ongeveer 2kB extra geheugen. Kom op zeg.

Analoge tv is wat dat betreft niets anders, en daar kan dat al sinds jaar en dag.

Leg anders eens uit in technische taal waarom het niet kan, misschien snap ik het dan.

Reageer