Opstarten interactieve tv

• 6 maart 2015
  • 8 reacties
  • 3952 keer bekeken

Mijn interactieve tv is minstens 14 uur aan het opstarten. Heb het diverse keren aan en uit gedaan. Ook de experiabox gereset. Totaal geen beeld. Blijft hangen in het welkom bij interactieve tv. Graag advies. Heb nog twee andere tv ontvangers en daar doet de tv het wel maar de on demand , videotheek, werkt totaal niet. Nu graag zsm een oplossing.. Heb de glasvezel kabel gereset , experia diverse keren, tv ontvanger nu minstens 20 keer aan en uit gedaan. Wil nu eindelijk wel eens dat iemand van kpn reageert en met een oplossing komt. Er zijn namelijk meer anbieders in Almere.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Welke IPTV ontvanger heb je?

Wat geeft hij aan op het Display?

Zijn de kabels goed aangesloten?

Heb je KPN ook al gebeld?

Ik denk dat je ontvanger defect is.

Bel KPN en ruil hem om.

Beste Joop,

Ik heb 3 van die tv ontvangers. 2 staan nu al uren op het welkomstscherm. Met als opmerkimg dat als het langer duurt dan 10 minuten dan de ontvanger weer opnieuw opstarten. Doe ik nu dus al vanaf 19.30 gisteravond. Experia 8 aan en uitgezet , compleet gereset etc. Gebeld met kpn konden ook niet helpen. Ja maandag een monteur langs sturen. Lekker het hele weekend geen tv in de woon en slaapkamer..
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb het idee, dat je je vraag in 2 topics hebt lopen.

Deze met informatie en de andere zonder informatie.

Heb je tijdens het opstarten de reset gedaan?

Dan heb je nu een groot probleem met je apparatuur.

Vergelijk het met je computer.

Bij software update staat er "schakel de computer niet uit"

Waarom denk je dat dat er staat?

Omdat anders je computer nooit meer werkt.

Dat geld ook voor je experiabox en de tv decoder.

Heb je toevallig van die powerlines (internet via het lichtnet)?

Haal die er eens tussenuit en sluit ze bekabeld aan.

Bekabeld is altijd veel beter.

Kijk ook of je ethernet kabel (die met die kleine 8 polige connectors) er goed inzit en of die kabels niet defect zijn.

Vervang ze voor de zekerheid.

Wat heb je gedaan, voordat je dit probleem kreeg?

Heb je glasvezel, ADSL of VDL?

Ik gok glasvezel, omdat je 3 tv decoders heb.

Werkt internet wel?

Zo je, dan ligt het probleem niet aan de Experiabox (de V8 begrijp ik).

Die heb ik ook en ook ik heb glasvezel.

Ik heb de reset van de experiabox v8 gedaan op advies van de dame van Kpn die ik hierover gebeld heb. Van mijn 3 aansluitingen werken er nu 2 niet. Het eerste probleem was dat de videotheek etc niet werkte. Heb daarom td tv ontvangers aan en uit gezet met het resultaat dat het totaal niet meer opstart. De 3e tv doet het nog maar ook geen videotheek etc. Ga deze dus absoluut niet aan en uitzetten , anders hebben we helemaal niets meer. Heb bij de 2 ontvangers met pijn en moeite een hardware test kunnen doen. Alles werkt prima alleen 4 van de 5 netwerk tests gaat niet goed. Beginnend met de ping die is mislukt. Reden geen provider kunnen vinden. Internet en telefoon werken wel. Maar vokgens Kpn ligt het toch waarschijnlijk aan de experiabox. Maandag komt er een monteur om een en ander te checken. Alles gaat inderdaad via de glasvezel.
Heb gisteren een uur gewacht na de reset. Was helemaal niets gebeurd. Lampje op experiabox nog steeds rood. Experia aan en uitgezet en alles werkt weer behalve de tv. Vanochtend toch weer een reset geprobeerd. Na 2,5 uur brandde alleen het rode lampje. Maar weer box uit en aan gedaan. Want telefoon en internet werken ook niet tijdens dat. Dus als het resetten al niet lukt dan lijkt het probleem me toch in die experia box te zitten. Wordt vervolgd jammergenoeg. Nu al sinds vrijdag 19.30 geen tv..

Een steeds minder tevreden wordende klant
Reputatie 7
Badge +28
Dag Geert,

Het spijt me dat ik nu pas aan je bericht toe kom. Ik zie dat de monteur de storingsmelding heeft afgemeld, hierin wordt niet geheel duidelijk of alle TV-ontvangers weer werken. Kun je laten weten of je nog storingen ervaart?
Dag Joran,

Alle televisie ontvangers doen het weer. Alleen is het internet erg traag zo nu en dan. Snelheid schiet op en neer. Van gewoon tot zeer langzaam.
Reputatie 7
Badge +28
Dag Geert,

Dat is vervelend internetten. Een lijnmeting geeft geen bijzonderheden weer. Betreft dit de draadloze verbinding? Wordt bekabeld wel de goede snelheid gehaald? Dan wil ik je adviseren dit topic eens door te nemen. Ik ben benieuwd of dit voor een oplossing zorgt!

Reageer