Beantwoord

Opstartprobleem Arcadyan HMB2260 ontvanger

  • 8 August 2020
  • 18 reacties
  • 357 keer bekeken

Badge

Afgelopen week mijn oude ontvanger omgeruild voor een Arcadyan HMB2260. Deze opgestart, het menu in beeld gekregen om de gegevens in te vullen en daarbij een vergissing gemaakt met mijn abonnementsnummer, ik had een ander nummer genoteerd zag ik. Het juiste nummer snel opgezocht maar terug bij de TV was het menu verdwenen en was er alleen nog 'geen videosignaal' in beeld en op het display van de ontvanger was niets meer te zien. Na een tijdje opnieuw alles opgestart (stekkers er allemaal uit, tv uit, even gewacht voor de zekerheid en alles weer aangezet) maar zonder resultaat, bij 75p op de ontvanger stopt het, 'geen videosignaal' in beeld op de tv en niets meer te zien op het display van de ontvanger. Alles geprobeerd wat ik oa. via Google en ook hier kon vinden, Experia Box ook opnieuw opgestart wat ik ergens las, etc., steeds hetzelfde 'resultaat'. En geen idee dus wat nu nog te doen valt. Voor elk probleem is een oplossing naar het schijnt, ik hoop dat iemand hier mij aan die oplossing kan helpen.

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 17 August 2020, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JeeBee70,

Kun je er is een harde reset op loslaten? In de hoop dat die dan weer start op het activeren van de ontvanger?
 

 

Badge

Hallo @ChrisWissink , bedankt voor de tip, ik heb dit achteraf gezien ook nog wel ergens voorbij zien komen maar blijkbaar overgeslagen. Nu dan wel geprobeerd maar helaas, weer opstarten tot 70 cq. 75 procent en daarna hetzelfde resultaat.

Badge +19

Os de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?

Badge

De ontvanger is gewoon rechtstreeks met een kabel verbonden met de Experiabox, internet werkt prima, ook gewoon met een kabel dus, geen andere toestanden. Er is verder helemaal niets veranderd vergeleken met de vorige ontvanger. Het rare vind ik dat ik eerst dus nog wel 1 keer tot het installatiemenu ben gekomen en daarna helemaal niet meer. 

Badge

Ik heb ondertussen diverse pogingen gedaan, ook in combinatie met het opnieuw opstarten van de Experia Box, iets wat ik elders nog als mogelijk oplossing vond maar helaas, nog steeds met hetzelfde resultaat. Op de ontvanger is nog wel even ‘85P’ te zien maar ondertussen is de tv al overgeschakeld op ‘geen videosignaal’.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JeeBee70,

Zou je even je forumprofiel aan willen vullen met je gegevens en een seintje geven als je dit hebt gedaan?  Dan kan een moderator even voor je uitzoeken of een omruil een optie is. 

Badge

Hallo @ChrisWissink. Hierbij het seintje. Voor zover ik weet alles goed naar eer en geweten ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JeeBee70,

Ik heb je vraag onder de aandacht gebracht bij de KPN moderators hier. Ik verwacht/hoop dat je morgen een reactie krijgt en hopelijk ook direct een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @JeeBee70. Vreemde situatie. Ik heb gekeken bij je gegevens en zie inderdaad nu geen tv-ontvanger geregistreerd. Je hebt dus al geprobeerd om de software te verwijderen wat niet heeft geholpen. Heb je ook al een keer gekozen voor ‘Terug naar fabrieksinstellingen’? Zou je ook nog het serienummer van de tv-ontvanger, en de cijfers die je per ongeluk hebt ingevuld willen toevoegen in je profiel bij ‘persoonlijke opmerkingen’?

Badge

Hallo @Paul_  Ik heb inderdaad na de tip van Chris Wissink een aantal pogingen gedaan om weer op starten na het software verwijderen en later zelfs de stoute schoenen aangetrokken en 2=3 keer een poging gewaagd met ‘Terug naar fabrieksinstellingen’, ook in combinatie met het weer opstarten van de Experia Box. Nog wel 85P te zien op de ontvanger en daarna niets meer. En ‘geen videosignaal’ op de TV. Geen idee of ik verder de afgelopen week echt veel gemist heb op TV maar toch...:wink:

Ik heb de gegevens ondertussen ingevuld.

Reputatie 7
Badge +25

Excuses voor de late reactie @JeeBee70. Ik zorg dat een nieuwe tv-ontvanger z.s.m. jouw kant op komt.

Badge

Hallo @Paul_ Kijk aan, dat is mooi! Ik krijg nog een officieel bericht cq. een mail daarvan neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +25

Hallo @Paul_ Kijk aan, dat is mooi! Ik krijg nog een officieel bericht cq. een mail daarvan neem ik aan?

Zeker! Je krijgt een sms zodra het is verstuurd. Ik hou het ook voor je in de gaten voor de zekerheid.

Badge

@Paul_ . Prima. Ik wacht het rustig gespannen af.:wink::relaxed:

 

 

Badge

@Paul_  Vandaag de SMS ontvangen, als alles goed gaat morgen nog meer goed nieuws.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  Vandaag de SMS ontvangen, als alles goed gaat morgen nog meer goed nieuws.

Mooi zo! Je hebt nu het juiste abonnementsnummer, toch? :wink:

Badge

@Paul_ Bedankt voor de herinnering,:smile:  

Goed nieuws in ieder geval, vanmiddag de ontvangers om kunnen ruilen, nu een Arris VIP2952 ontvangen en… de ontvanger probleemloos geïnstalleerd.:thumbsup: Bedankt voor de ondersteuning!! En uiteraard ook nog dank aan @ChrisWissink en @Joep1965 voor het meedenken!:thumbsup::thumbsup:

Reputatie 7
Badge +16

Geen probleem @JeeBee70! Fijn dat je nu een werkende ontvanger hebt. Veel kijkplezier!