Vraag

Opzeggen binnen de eerste 30 dagen

  • 20 September 2019
  • 62 reacties
  • 1397 keer bekeken

Binnen hoeveel dagen na het beginnen van een tv internet alles-in-een-abonnement kun je kosteloos opzeggen omdat het niet goed werkt.
Tijdens tv kijken hapert het beeld soms en wifi hapert ook. Wifi signaal sterkte is goed maar er lijkt te weinig data doorgegeven te worden.
Soms ook melding op de tv tijdens het kijken dat de input resolutie te laag is. Beeld wordt dan ook even minder scherp. Alles is bedraad aangesloten. Tijdens Netflix/YouTube filmpjes kijken via de bedraad aangesloten experia box regelmatig bufferen/stilstaan van het beeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Badge +19
Dat klinkt niet best? Welke experiabox heb je?
Reputatie 7
Badge +21
Welke snelheid meet je op een bedraad aangesloten PC/laptop? KPN Speedtest
Ik heb de experia V10A. Heb nu kpn sinds vorige week donderdag en alleen nog maar problemen gehad. Bedraad meet ik een snelheid van 93 Mbps
De experia box is met een utp kabel aangesloten aan de tv ontvanger en met een HDMI kabel aan de tv. Aangesloten door de kpn monteur met allemaal nieuwe kabels. Ook de HDMI kabel is nieuw. En nu na 1 week ellende wil ik er eigenlijk weer zo snel mogelijk vanaf😞
Reputatie 7
Dit lijkt op het bekende IPv6 probleem.
Geef die V10a eens een factory reset.
Is het issue daarmee verholpen?
Er is 2 dagen geleden al een monteur geweest voor dit en een wifi probleem maar na het resetten van de modem en de 2 experia wifi versterkers werkt het weer even waarop de monteur vertrekt en wij tijdens de eerste film op netflix die we via de tv ontvanger (bedraad) kijken weer een paar keer kunnen wachten omdat er gebufferd wordt.
De tv ontvanger ook al gereset en terug gezet naar fabrieksinstelling en nieuwe softwareupdate
uitgevoerd. De kabel vanaf de weg is pas 3 weken geleden aangelegd door kpn waarvoor onze oprit/tuin omgespit moest worden. Niet erg als het goed werkt.....
Dit lijkt op het bekende IPv6 probleem.
Geef die V10a eens een factory reset.
Is het issue daarmee verholpen?

Heb ik gedaan maar hiermee is het niet opgelost...helaas
Reputatie 7
Dat is erg jammer.
Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal reageren om je verder te helpen.
Dat is erg jammer.
Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal reageren om je verder te helpen.

Dat hoop ik ook. Vind het erg vervelend...
Reputatie 7
Dat is erg jammer.
Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal reageren om je verder te helpen.
Dat hoop ik ook. Vind het erg vervelend...

Dat kan ik me heel goed voorstellen en helaas ben je ook absoluut niet de enige die minder goede ervaringen heeft met die V10a.


Dat is erg jammer.
Ik hoop dat er snel een KPN moderator zal reageren om je verder te helpen.
Dat hoop ik ook. Vind het erg vervelend...
Dat kan ik me heel goed voorstellen en helaas ben je ook absoluut niet de enige die minder goede ervaringen heeft met die V10a.

Daarom wil ik het ook snel weer opzeggen zodat ik niet een jaar ellende moet hebben....
Reputatie 3
Badge +1
Binnen 14 dagen moet je opzeggen , als ik het goed heb!
Vandaag wederom hetzelfde, wifi signaal 4 streepjes, laden van bijvoorbeeld NOS Nieuws, duurt ontzettend lang voordat een nieuwsitem te zien en te lezen is. Zodra ik wifi uitzet en dezelfde app weer open op mijn mobiele device op 4G dan laadt het item meteen en kan ik het direct lezen met bijbehorende foto's... wat nu??
Reputatie 7
Ik hoop nog altijd dat er op hele korte termijn een moderator van KPN zal reageren om je verder te helpen en er voor te zorgen dat het onderstaande ontkracht zal worden.

Het beste advies dat ik je kan geven is om alle wifi apparatuur die door Arcadyan geproduceerd is de deur uit te gooien en te vervangen door apparatuur die wel werkt.
In jouw geval betekent dat dat je mijns inziens zowel de V10a als de zwarte Experia WiFi's het beste de deur kunt wijzen.

Als je geen vaste telefonie hebt bij KPN, dan kan je heel eenvoudig de Experia Box vervangen door een Fritz!Box, die zijn niet echt goedkoop, maar je bent dan wel van de ellende af.
De gebruikte devices zijn wel recent? Niet dat deze de beperking van een lagere wifi hebben 802.11 b of g bijvoorbeeld?

Als de tv onvanger bedraad is aangesloten met de genoemde 93Mb mag dit niet deze melding opleveren.
"Soms ook melding op de tv tijdens het kijken dat de input resolutie te laag is. "

Staat de tv ontvanger wel op 1080i wordt die melding door je tv ontvanger gedaan of de tv zelf.
Je kijkt Netflix en youtube via de tv ontvanger is deze wel met een cat 5e kabel aangesloten met een koperkern niet een aluminium coated kern. Slechte bedrading is ook vaak een spelbreker dat de kabels nieuw zijn zegt niks, kan maar zo een verkeerd aangeknepen stekkertje zijn.


Uit eigen ervaring kan ik zeggen hoewel niet geweldig de Experia wifi doen wat ze moeten doen, de v10a heb ik niet en wil ik nog even zo houden.

Zoals eerder gezegd zit je nog binnen de 14 dagen kan je hoe dan ook opzeggen beter zou het zijn dat dit niet nodig is.
De gebruikte devices zijn wel recent? Niet dat deze de beperking van een lagere wifi hebben 802.11 b of g bijvoorbeeld?

Als de tv onvanger bedraad is aangesloten met de genoemde 93Mb mag dit niet deze melding opleveren.
"Soms ook melding op de tv tijdens het kijken dat de input resolutie te laag is. "

Staat de tv ontvanger wel op 1080i wordt die melding door je tv ontvanger gedaan of de tv zelf.
Je kijkt Netflix en youtube via de tv ontvanger is deze wel met een cat 5e kabel aangesloten met een koperkern niet een aluminium coated kern. Slechte bedrading is ook vaak een spelbreker dat de kabels nieuw zijn zegt niks, kan maar zo een verkeerd aangeknepen stekkertje zijn.


Uit eigen ervaring kan ik zeggen hoewel niet geweldig de Experia wifi doen wat ze moeten doen, de v10a heb ik niet en wil ik nog even zo houden.

Zoals eerder gezegd zit je nog binnen de 14 dagen kan je hoe dan ook opzeggen beter zou het zijn dat dit niet nodig is.

De kabel die loopt naar de tv ontvanger is aangesloten met een Cat 5E kabel, gemonteerd door KPN monteur. De kabels naar de wifi versterkers zijn 6e. De gebruikte devices zijn een nieuwe (tegelijk met tv abonnement afgesloten) Galaxy a50 en een Galaxy S9. Op een Galaxy S10 is het hetzelfde, 4G sneller dan wifi, ondanks dat je 4 streepje sterkte hebt. De melding input resolutie te laag wordt door de tv zelf gedaan. Heb dit eerder bij een andere tv provider nooit gehad. Beeld is dan ook even "minder scherp". Ik ga om het een en ander uit te sluiten ook maar even de kabel van modem naar tv ontvanger verwisselen.
Ik hoop nog altijd dat er op hele korte termijn een moderator van KPN zal reageren om je verder te helpen en er voor te zorgen dat het onderstaande ontkracht zal worden.

Het beste advies dat ik je kan geven is om alle wifi apparatuur die door Arcadyan geproduceerd is de deur uit te gooien en te vervangen door apparatuur die wel werkt.
In jouw geval betekent dat dat je mijns inziens zowel de V10a als de zwarte Experia WiFi's het beste de deur kunt wijzen.

Als je geen vaste telefonie hebt bij KPN, dan kan je heel eenvoudig de Experia Box vervangen door een Fritz!Box, die zijn niet echt goedkoop, maar je bent dan wel van de ellende af.

Ik wacht even of KPN met een oplossing komt want ik vind het te gek dat ik hun niet werkende apparatuur zou moeten vervangen door wel werkende en dan voor die kosten moet opdraaien.
Reputatie 7
Ik wacht even of KPN met een oplossing komt want ik vind het te gek dat ik hun niet werkende apparatuur zou moeten vervangen door wel werkende en dan voor die kosten moet opdraaien.
Dat ben ik volledig met je eens en het vervelendste is dat jij absoluut niet de enige bent die tegen dit zeer vervelende probleem aan loopt.
KPN heeft gezegd dat er binnenkort een nieuwe firmware voor de V10a beschikbaar zal komen. Vraag blijft: Wanneer komt die dan en welke problemen zullen dan verholpen zijn.
Als de melding van de tv zelf komt ben ik benieuwd naar 2 dingen.
Wat voor TV en staat de beeldkwaliteit van je ontvanger insteld op automatisch of 1080i.

Je hebt gelijk dat er een oplossing vanuit de provider moet komen.
Nu is wifi van heel veel invloeden afhankelijk de eigen KPN itv app doet het via 4G vaak beter dan via wifi. Er is bedraad 93Mb gemeten wat meet je via wifi nabij de toegangspunten?

De genoemde problemen bedraad mogen simpel weg niet voorkomen.
We hebben een samsung uhd van nog geen jaar oud. De ontvanger stond ingesteld op het 720p. Heb hem nu op 1080i gezet. (Of moet ik automatisch instellen?)
Bij de wifi versterkers hebben we 90 en 89 mbit. Gemeten met kpn test.

Ik wacht even of KPN met een oplossing komt want ik vind het te gek dat ik hun niet werkende apparatuur zou moeten vervangen door wel werkende en dan voor die kosten moet opdraaien.Dat ben ik volledig met je eens en het vervelendste is dat jij absoluut niet de enige bent die tegen dit zeer vervelende probleem aan loopt.
KPN heeft gezegd dat er binnenkort een nieuwe firmware voor de V10a beschikbaar zal komen. Vraag blijft: Wanneer komt die dan en welke problemen zullen dan verholpen zijn.

Dat is dan inderdaad de vraag. Wat ook de vraag is of dat ik daar op wil wachten want zo is het ook niks... een fitzbox aanschaffen en andere wifi versterkers heb iknop zich geen problemen mee mits ze dan alles maar oplossen. Maar ik ben van mening dat kpn hier eerst met oplossingen moet komen en niet de klant (die de dupe is)
Reputatie 7
Dat is dan inderdaad de vraag. Wat ook de vraag is of dat ik daar op wil wachten want zo is het ook niks... een fitzbox aanschaffen en andere wifi versterkers heb iknop zich geen problemen mee mits ze dan alles maar oplossen. Maar ik ben van mening dat kpn hier eerst met oplossingen moet komen en niet de klant (die de dupe is)
Ik geef je groot gelijk, eerst is KPN aan zet.
Ik ga er vanuit dat er morgen toch wel iemand van KPN zal reageren.
We hebben een samsung uhd van nog geen jaar oud. De ontvanger stond ingesteld op het 720p. Heb hem nu op 1080i gezet. (Of moet ik automatisch instellen?)
Bij de wifi versterkers hebben we 90 en 89 mbit. Gemeten met kpn test.

Vast op 1080i bevalt prima.

Die snelheden mogen het probleem niet zijn.
Dan zit het eerder in de Nos Nieuws zelf gaat dat om de app of de website?
De gebruikte browser kan nog van belang zijn en eventuele instellingen.

Als je de tv zelf bedraad aansluit en als dit een smart tv zo Netflix en Youtube kijkt geeft dat verbetering?
Ik weet uit eigen ervaring dat ik met de Arris tv ontvanger en een 50Mb glasvezel verbinding ook last van buffer heb.

Kijk ik op onze Samsung uhd merk ik niks van buffers zelfs niet via wifi, ik heb de tv bewust bedraad aangesloten.

Er zitten geen switches in je systeem?
Wat raar is in de NOS nieuwsapp is dat als ik de telefoon overschakelt op 4G dat de nieuwsitems direct zichtbaar zijn en via de wifi niet. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik dit voorval heb. Er zitten geen switches tussen. Tv ontvanger is gewoon direct bedraad vanaf modem.
Tv heb ik niet afzonderlijk bedraad. Kan ik ook nog proberen. Valt ook op dat als ik YouTube filmpjes bekijk via de tv ontvanger, de eerste 5 a 8 seconde het beeld enkele seconde vast staat en overspringt. Het geluid gaat wel gewoon door. (Is meestal in de reclame dus niet zo erg🙂)
Reputatie 7
Alles wat je zegt riekt naar dat eerder al gemelde IPv6 probleem.
Je zegt echter dat je de V10a al een factory reset hebt gegeven en daarmee zou dat issue al verholpen moeten zijn.
Kan je mij vertellen welke versie van de firmware op jouw V10a staat?