Vraag

Opzeggen binnen de eerste 30 dagen

  • 20 September 2019
  • 62 reacties
  • 1397 keer bekeken

Binnen hoeveel dagen na het beginnen van een tv internet alles-in-een-abonnement kun je kosteloos opzeggen omdat het niet goed werkt.
Tijdens tv kijken hapert het beeld soms en wifi hapert ook. Wifi signaal sterkte is goed maar er lijkt te weinig data doorgegeven te worden.
Soms ook melding op de tv tijdens het kijken dat de input resolutie te laag is. Beeld wordt dan ook even minder scherp. Alles is bedraad aangesloten. Tijdens Netflix/YouTube filmpjes kijken via de bedraad aangesloten experia box regelmatig bufferen/stilstaan van het beeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Alles wat je zegt riekt naar dat eerder al gemelde IPv6 probleem.
Je zegt echter dat je de V10a al een factory reset hebt gegeven en daarmee zou dat issue al verholpen moeten zijn.
Kan je mij vertellen welke versie van de firmware op jouw V10a staat?

Ga ik vanavond even kijken en dan geef ik het wel door. Heb afgelopen vrijdag factory reset en update uitgevoerd op advies van KPN. Ook ivm IPv6 probleem...
Hoi @Bas0711 . Dat is een vrij dramatische introductie bij KPN, als ik het allemaal zo lees. Ik betreur dat.
Ik wil mij graag focussen op het probleem met je itv. Reden daarvoor is omdat we dan het lek het snelst boven water hebben.
Ik wil je eigenlijk even bellen. Schikt het vanmiddag? Ik ben hier tot 16:30.
Mocht je dat op prijs stellen, vul dan ook even je profiel in, zodat ik je gegevens kan opzoeken. Geef je mij een seintje?

(een andere dag bellen, kan trouwens ook. Wat jou uitkomt)
Hoi @Bas0711 . Dat is een vrij dramatische introductie bij KPN, als ik het allemaal zo lees. Ik betreur dat.
Ik wil mij graag focussen op het probleem met je itv. Reden daarvoor is omdat we dan het lek het snelst boven water hebben.
Ik wil je eigenlijk even bellen. Schikt het vanmiddag? Ik ben hier tot 16:30.
Mocht je dat op prijs stellen, vul dan ook even je profiel in, zodat ik je gegevens kan opzoeken. Geef je mij een seintje?

(een andere dag bellen, kan trouwens ook. Wat jou uitkomt)

U kunt me bellen. Mvg
Leuk je gesproken te hebben. Ik ga mijn best doen een ander modem jouw kant op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!
Leuk je gesproken te hebben. Ik ga mijn best doen een ander modem jouw kant op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!
Modem heb ik net geïnstalleerd. 26-09-2019.
Ik hoop dat de problemen nu weg zijn. Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groeten Bas0711

Leuk je gesproken te hebben. Ik ga mijn best doen een ander modem jouw kant op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!Modem heb ik net geïnstalleerd. 26-09-2019.
Ik hoop dat de problemen nu weg zijn. Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groeten Bas0711

Net een aflevering van een serie op Netflix gekeken (via apps met de tv ontvanger) en weer 2 keer bufferen... ook als je bij YouTube een flinke opstart blijft de eerst 5 seconde het beeld nagenoeg stil staan. Zeg maar 2 a 3 keer een stilstaand beeld in 5 seconde. Geluid gaat wel normaal in die tijd. Dus mijn inzien heeft het nieuwe modem niet geholpen...Helaas.
Mvg


Leuk je gesproken te hebben. Ik ga mijn best doen een ander modem jouw kant op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!Modem heb ik net geïnstalleerd. 26-09-2019.
Ik hoop dat de problemen nu weg zijn. Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groeten Bas0711
Net een aflevering van een serie op Netflix gekeken (via apps met de tv ontvanger) en weer 2 keer bufferen... ook als je bij YouTube een flinke opstart blijft de eerst 5 seconde het beeld nagenoeg stil staan. Zeg maar 2 a 3 keer een stilstaand beeld in 5 seconde. Geluid gaat wel normaal in die tijd. Dus mijn inzien heeft het nieuwe modem niet geholpen...Helaas.
Mvg

Flinke is filmpje
Weet je zeker dat niet iemand jouw wachtwoord van je router gehacked heeft (De experia box V10A, Kpn noemt dat een modem, maar dat kan je niet hacken, een router echter wel).

Je kan het doen door via een PC verbinding te maken via het Interne IP adres hiervoor. Ik zou dat echter in jou geval alleen doen samen met Erwin bevoorbeeld.

Misschien zit er wel een compleet studentenhuis op jouw lijn van alles te doen.
Weet je zeker dat niet iemand jouw wachtwoord van je router gehacked heeft (De experia box V10A, Kpn noemt dat een modem, maar dat kan je niet hacken, een router echter wel).

Je kan het doen door via een PC verbinding te maken via het Interne IP adres hiervoor. Ik zou dat echter in jou geval alleen doen samen met Erwin bevoorbeeld.

Misschien zit er wel een compleet studentenhuis op jouw lijn van alles te doen.

Hallo CorL,
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk daar wij in een dorp wonen en alles van KPN pas 2 weken oud is. Dus ook het wachtwoord
Hallo Bas,

Dit soort problemen oplossen is een kwestie van elimineren.

Het meest eenvoudige is als je weet welk apparaat (het programma hierin) de text "dubbel bufferen" geeft.

KPN gebruikt eigen termen. Vroeger werkte dat goed om te voorkomen dat klanten gingen shoppen en goedkoper spullen bij de originele leverancier kochten. Zo is het merk van KPN telefoontoestellen "Vox", terwijl het eigenlijk merken zijn van andere leveranciers.

Nu werkt het waarschijnlijk tegen KPN, want het is uiterst moeilijk om met KPN apparatuur een probleem op te lossen, als je geen vertaaltabel hebt naar de echte merken.

Ik dacht net als WJB eerst dat het probleem in de ADSL aansluiting lag (KPN centrale naar de router (Experiabox)). Een kappotte UTP kabel is normaliter gewoon dood. Interfeering komt hierop volgens mijn ervaring niet voor.

Wat KPN een "ontvanger" noemt is een settopbox. (Het is voor mij ook een black box).

Als je via Google gaat zoeken op "settopbox buffering data" kan je zien dat die dingen ook bufferen. Misschien heb je dus gewoon een kapotte settopbox (ontvanger) geleverd gekregen.
Reputatie 7
Wat voor een Experia Box heb je gisteren eigenlijk gekregen?
Toevallig weer een V10a?
Er zit een v10 tussen, @wjb. 😉 Dus geen potentiële gekkigheid meer van de v10a. Helaas dus nog wel storing.
Hoe gaat het nu met 'gewoon' tv kijken? Voor de zekerheid: Het is met een kabel aangesloten toch? Géén dvs?
Ik wil je niet door allemaal hoepels laten springen maar sluit me aan bij het advies van @CorL .Het zou kunnen dat er ergens in jouw LAN/netwerk een apparaat stoort. Om dit uit te sluiten is het raadzaam om (tijdelijk) de volgende opstelling te testen:
V10 -> netwerkkabel -> Itv tuners. Verder even niks. Als dit dezelfde problemen geeft, dan hebben we meer zekerheid dat er iets niet lekker zitten in de KPN spullen.
Is de storing in deze opstelling wel verdwenen kun je stap voor stap je andere apparaten weer bij koppelen. Net zo lang tot er iets misgaat. Dan hebben we de boosdoener.

Ik hoop dat je nog tijd en zin hebt om hier aan mee te werken.
Er zit een v10 tussen, @wjb. 😉 Dus geen potentiële gekkigheid meer van de v10a. Helaas dus nog wel storing.
Hoe gaat het nu met 'gewoon' tv kijken? Voor de zekerheid: Het is met een kabel aangesloten toch? Géén dvs?
Ik wil je niet door allemaal hoepels laten springen maar sluit me aan bij het advies van @CorL .Het zou kunnen dat er ergens in jouw LAN/netwerk een apparaat stoort. Om dit uit te sluiten is het raadzaam om (tijdelijk) de volgende opstelling te testen:
V10 -> netwerkkabel -> Itv tuners. Verder even niks. Als dit dezelfde problemen geeft, dan hebben we meer zekerheid dat er iets niet lekker zitten in de KPN spullen.
Is de storing in deze opstelling wel verdwenen kun je stap voor stap je andere apparaten weer bij koppelen. Net zo lang tot er iets misgaat. Dan hebben we de boosdoener.

Ik hoop dat je nog tijd en zin hebt om hier aan mee te werken.

Gewoon tv kijken gaat tot nu toe (pas 2 dagen) gewoon zo als het hoort alhoewel de tv ontvanger vandaag tijdens het beginnen afspelen van een YouTube video helemaal vast liep. Er was niks anders meer mogelijk dan de ontvanger uitzetten/stroom eraf halen voordat deze weer begin te spelen. Het bufferen tijdens Netflix via de tv ontvanger is nog steeds aanwezig. Ik zal de wifi versterkers eraf halen en de wifi op onze 2 mobiele telefoons uitzetten en dan verder proberen. Er zit verder een wifi radio (bose) op. Maar de storing was er al voordat ik de radio weer aangesloten had op het wifi netwerk. Eze zal ik dan ook uitzetten. Vandaag ook enkele keren bufferen van de muziek tijdens afspelen via wifi.😖
Fijn dat je het wil proberen. Ik ben benieuwd of de storing dan wegblijft. Wat wifi betreft is het soms een beetje experimenteren. Vooral als je op een plek woont waar veel andere netwerken in de lucht hangen. Onze wifi tuner kan daar bij helpen.
Fijn dat je het wil proberen. Ik ben benieuwd of de storing dan wegblijft. Wat wifi betreft is het soms een beetje experimenteren. Vooral als je op een plek woont waar veel andere netwerken in de lucht hangen. Onze wifi tuner kan daar bij helpen.
Wifi signaal is zoals eerder gezegd goed. Lijkt op sommige momenten te weinig data te zijn waardoor een en ander gaat bufferen. 2 wifi versterkers aanwezig van kpn. De zwarte experia versterkers (bedraad).
Reputatie 7
2 wifi versterkers aanwezig van kpn. De zwarte experia versterkers (bedraad).
Dat betekent dat de wifi van de V10 uit gezet is.

2 wifi versterkers aanwezig van kpn. De zwarte experia versterkers (bedraad).Dat betekent dat de wifi van de V10 uit gezet is.

Volgens mij niet. Versterkers werken toch ter ondersteuning van de experia box? Experia voor de begane grond en wifi versterker op 1e etage en 1 in de garage.
Reputatie 7
2 wifi versterkers aanwezig van kpn. De zwarte experia versterkers (bedraad).Dat betekent dat de wifi van de V10 uit gezet is.Volgens mij niet. Versterkers werken toch ter ondersteuning van de experia box? Experia voor de begane grond en wifi versterker op 1e etage en 1 in de garage.
De wifi van de V10 wordt uit gezet bij het in gebruik nemen van een zwarte Experia WiFi.
Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon en meet de veldsterkte van jouw wifi op de plekken waar je wifi wilt gebruiken.
Hoeveel dBm meet je?
Je zult overigens dan ook direct zien dat de wifi van de V10 zelf is uitgeschakeld.



2 wifi versterkers aanwezig van kpn. De zwarte experia versterkers (bedraad).Dat betekent dat de wifi van de V10 uit gezet is.
Volgens mij niet. Versterkers werken toch ter ondersteuning van de experia box? Experia voor de begane grond en wifi versterker op 1e etage en 1 in de garage.
De wifi van de V10 wordt uit gezet bij het in gebruik nemen van een zwarte Experia WiFi.
Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon en meet de veldsterkte van jouw wifi op de plekken waar je wifi wilt gebruiken.
Hoeveel dBm meet je?
Je zult overigens dan ook direct zien dat de wifi van de V10 zelf is uitgeschakeld.

Ga ik proberen en meten. Maar het probleem van het bufferen doet hij ook op de tv ontvanger waarop wij Netflix of YouTube kijken (tv apps). Deze is bedraad aangesloten.
Reputatie 7
Ga ik proberen en meten.
Dan zal je zien dat je er verstandig aan zult doen om die Experia WiFi uit de garage in jouw woonkamer te plaatsen.

Maar het probleem van het bufferen doet hij ook op de tv ontvanger waarop wij Netflix of YouTube kijken (tv apps). Deze is bedraad aangesloten.
Dat staat daar inderdaad los van. Als je een smart TV of Chromecast hebt, zie je dan hetzelfde via dat apparaat?

Ga ik proberen en meten.Dan zal je zien dat je er verstandig aan zult doen om die Experia WiFi uit de garage in jouw woonkamer te plaatsen.


Maar het probleem van het bufferen doet hij ook op de tv ontvanger waarop wij Netflix of YouTube kijken (tv apps). Deze is bedraad aangesloten.Dat staat daar inderdaad los van. Als je een smart TV of Chromecast hebt, zie je dan hetzelfde via dat apparaat?

Heb een smart tv. Zal eens kijken als ik dan via de smart tv app vis wifi (Dus niet via KPN ontvanger) hetzelfde ervaar. Maar dan nog werkt de kpn tv ontvanger niet zoals het zou moeten.
Maar ik zal het een en ander eens gaan proberen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Zal eens kijken als ik dan via de smart tv app vis wifi (Dus niet via KPN ontvanger) hetzelfde ervaar.
Indien mogelijk, sluit je televisie dan ook met een netwerkkabel aan (desnoods die van de TV ontvanger) zodat de uitgangssituatie vergelijkbaar is.

Zelf doe ik vanavond een soortgelijke test voor een ander fenomeen waarbij het er op lijkt dat het gebruik van de Netflix app op een 4K TV ontvanger hickups verzorgt op een andere TV ontvanger bij het terugkijken van een opname.
Ik ga vanavond kijken of hetzelfde fenomeen optreedt als ik de Netflix app op mijn Sony televisie gebruik.

Zal eens kijken als ik dan via de smart tv app vis wifi (Dus niet via KPN ontvanger) hetzelfde ervaar.Indien mogelijk, sluit je televisie dan ook met een netwerkkabel aan (desnoods die van de TV ontvanger) zodat de uitgangssituatie vergelijkbaar is.

Zelf doe ik vanavond een soortgelijke test voor een ander fenomeen waarbij het er op lijkt dat het gebruik van de Netflix app op een 4K TV ontvanger hickups verzorgt op een andere TV ontvanger bij het terugkijken van een opname.
Ik ga vanavond kijken of hetzelfde fenomeen optreedt als ik de Netflix app op mijn Sony televisie gebruik.

Ga ik ook proberen. Hou jullie op de hoogte...
Reputatie 7
Zelf doe ik vanavond een soortgelijke test voor een ander fenomeen waarbij het er op lijkt dat het gebruik van de Netflix app op een 4K TV ontvanger hickups verzorgt op een andere TV ontvanger bij het terugkijken van een opname.
Ik ga vanavond kijken of hetzelfde fenomeen optreedt als ik de Netflix app op mijn Sony televisie gebruik.

Zie de resultaten in dit topic.

Zelf doe ik vanavond een soortgelijke test voor een ander fenomeen waarbij het er op lijkt dat het gebruik van de Netflix app op een 4K TV ontvanger hickups verzorgt op een andere TV ontvanger bij het terugkijken van een opname.
Ik ga vanavond kijken of hetzelfde fenomeen optreedt als ik de Netflix app op mijn Sony televisie gebruik.
Zie de resultaten in dit topic.

Wij hebben maar 1 tv ontvanger aangesloten. En wij hebben de problemen op die ene tv ontvanger. Wij kijken op dat moment dan ook niet op een andere tv. Ook niet via wifi of chromecast
Weet trouwens ook niet of wij een 4k ontvanger hebben.