Vraag

Opzeggen binnen de eerste 30 dagen

  • 20 September 2019
  • 62 reacties
  • 1397 keer bekeken

Binnen hoeveel dagen na het beginnen van een tv internet alles-in-een-abonnement kun je kosteloos opzeggen omdat het niet goed werkt.
Tijdens tv kijken hapert het beeld soms en wifi hapert ook. Wifi signaal sterkte is goed maar er lijkt te weinig data doorgegeven te worden.
Soms ook melding op de tv tijdens het kijken dat de input resolutie te laag is. Beeld wordt dan ook even minder scherp. Alles is bedraad aangesloten. Tijdens Netflix/YouTube filmpjes kijken via de bedraad aangesloten experia box regelmatig bufferen/stilstaan van het beeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Ik heb het dacht ik eerder geschreven in dit topic, dat bufferen van Netflix lijkt echt in de ontvangers te zitten. Sinds ik een Arris vip2952 v2 heb zag ik dat regelmatig, ook een paar keer gehad dat de ontvanger uitviel tijdens het kijken naar Netflix. Ik kijk daarom alleen nog via de Smart tv, ik verwacht dat er minder buffering merkbaar zal zijn.
Ik heb het dacht ik eerder geschreven in dit topic, dat bufferen van Netflix lijkt echt in de ontvangers te zitten. Sinds ik een Arris vip2952 v2 heb zag ik dat regelmatig, ook een paar keer gehad dat de ontvanger uitviel tijdens het kijken naar Netflix. Ik kijk daarom alleen nog via de Smart tv, ik verwacht dat er minder buffering merkbaar zal zijn.
Dat is waar, maar waarom de wifi radio buffert is mij totaal onduidelijk. Ondanks dat het signaal sterk is.... tijdens het opstarten van YouTube op de tv ontvanger (zendernummer 201 of de app via het menu) loopt de tv ontvanger regelmatig vast. Ook haperingen in de beginfase van filmpjes.
Wifi staat los van je tv ontvanger tot op zekere hoogte.
Wifi staat los van je tv ontvanger tot op zekere hoogte.
Dat snap ik...Maar wat vreemd is, is dat wifi en tv ontvanger zo nu en dan (paar keer per dag) bufferen terwijl ik dat voorheen niet had.
Jij hebt volgens mijn administratie 2 itv tuners. Klopt dat? Heb je ze al eens omgeruild? Blijft het buffer probleem dan?
Mocht dit al wél besproken zijn, excuus. Dan heb ik niet goed gelezen.
Jij hebt volgens mijn administratie 2 itv tuners. Klopt dat? Heb je ze al eens omgeruild? Blijft het buffer probleem dan?
Mocht dit al wél besproken zijn, excuus. Dan heb ik niet goed gelezen.

Heb de tv ontvangers al verwisseld en het probleem is nog aanwezig. Gisteren even voetbal gekeken en toen ook af en toe haperingen in het beeld. Verder doen de apps van YouTube en Netflix via de tv ontvanger en ook zender nummer 200 en 201 het sinds afgelopen donderdag niet meer. Hierop loopt de tv ontvanger alleen maar vast als ik ze wil inschakelen. Nog geen reset geprobeerd en
Sindsdien doet YouTube app via de smart tv het ook niet meer. 😠 heb nog niet geprobeerd de tv zonder de kpn ontvanger aan te sluiten. (Smart tv) dus nee er is nog niet echt wat opgelost.
Sindsdien doet YouTube app via de smart tv het ook niet meer.


Die is ook erg opmerkelijk! Dus geen youtube meer via onze tuner(s) en de app op de tv zelf (die helemaal losstaat van onze producten) werkt ook niet meer? Heel bizar.
Ik sta een beetje paf, @Bas0711 . Ik weet oprecht niet waar dit aan ligt. Zou je nog een reset van de tuner willen doen?
Dit kan via instellingen -> 2 x de gele knop -> en daarna de software opnieuw laden.
Als het issue blijft wil ik je toch graag bellen. Om het nog eens nader door te spreken.

Sindsdien doet YouTube app via de smart tv het ook niet meer.
Die is ook erg opmerkelijk! Dus geen youtube meer via onze tuner(s) en de app op de tv zelf (die helemaal losstaat van onze producten) werkt ook niet meer? Heel bizar.
Ik sta een beetje paf, @Bas0711 . Ik weet oprecht niet waar dit aan ligt. Zou je nog een reset van de tuner willen doen?
Dit kan via instellingen -> 2 x de gele knop -> en daarna de software opnieuw laden.
Als het issue blijft wil ik je toch graag bellen. Om het nog eens nader door te spreken.

Maar weer keertje de software opnieuw geladen op de tv ontvanger en YouTube werkt weer op de ontvanger maar ook op onze Samsung smart tv. Maar wel weer enkele keren bufferen tijdens bekijken van diverse filmpjes via de ontvanger en de app van de smart tv via Wi-Fi....
😮 wil nog wel een keer proberen om de ontvanger er tussenuit te halen en de kabel rechtstreeks op de smart tv aan te sluiten alleen kunnen we dan niet meer opnemen en dat is voor ons toch wel een must...
Vervelend dit allemaal.... Maar gelukkig nog maar 11 maanden te gaan...😉

Nu alweer bijna 3 maanden verder en......nog steeds bufferen en haperingen op YouTube en Netflix via de tv ontvanger maar ook via de smart tv app...  alsof er niet genoeg data overgedragen wordt. Nog maar 9 maanden te gaan....

Ook valt regelmtig het geluid weg tijdens een film op netflix kijken, waarna het bufferen binnen een minuut weer begint.... baal echt enorm van KPN. Kan niet wachten tot de 9 maanden voorbij zijn.

Snelheid is trouwens nu maar liefst 36 mbps. Zelfs de emoticons in dit forum laden langzaam op mijn Samsung telefoon als ik via de wifi een bericht wil typen…@#$%#@@ KPN.

Hopelijk hoef ik nu ook maar 30% van de rekening te betalen want ik krijg ook maar 30% geleverd van hetgeen we zouden moeten hebben. :rage:

Gemeten met de door een kpn medewerker aanbevolen wifi analyzer app....