opzeggen oud abonnement

• 11 april 2014
  • 7 reacties
  • 2888 keer bekeken

op 2 feb jl heb ik via de telefoon een alles in een pakket afgesloten. Er werd gezegd door ene Elmer dat KPN mijn oude abonnenment zou opzeggen bij UPC. Later nogmaals gebeld met een dame die zei dat alles geregeld was. De gesprekken worden opgenomen dus ik ga er van uit dat alles terug te horen is.

nu krijg ik een nota van UPC en blijkt dat KPN niets heeft opgezegd. KPN vanochtend gebeld, gesproken met Otto, die mij vertelde dat KPN dit helemaal niet doet en dat de info verkeerd is doorgegeven.

op mijn bevestigng staat duidelijk bij het kopje opzeggen van uw oude abonnenment " TV "

dit was slechts een woord volgens Otto en er stond niet dat KPN dit zou doen.

Een oplossing was er niet,  ik moest zelf maar opzeggen .

De toon van de medewerker was ronduit arrogant en wat mij nog het meest stoorde was de totale onbereidheid om het probleem op te lossen

Toch ben ik van mening dat KPN dit probleem moet oplossen daar het gezegd is per telefoon en bevestigd is , in de brief .

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Helaas, een derde partij (hier KPN) kan nooit een abonnement van een andere partij opzeggen, dat moet de klant zelf doen. Stel je voor dat je het Ziggo abonnement van je buurman zomaar op kon zeggen?

Reputatie 7
Waarom kunnen sjacheraars als Pretium dan wel een abo bij KPN wegkapen?

Reputatie 7
Badge +16
Henk2304 schreef:
Waarom kunnen sjacheraars als Pretium dan wel een abo bij KPN wegkapen?

Geen idee. Omdat Pretium zich niet aan de regels houdt?

KPN is daar zelf mee gekomen , ze wisten precies bij wie ik eerst zat en wat ik daar betaalde.

Ze wisten ook dat ik alleen een tv abonnement had bij UPC.

Ik hoefde niets te doen, zij gingen opzeggen dit is nogmaals bevestigd door KPN in een later gesprek.

Hier zijn opnames van.

Als ik een internet abonnenment had , dan hadden ze het wel gedaan.????

Ik zit nu met een nota van UPC van EUR 57 euro die ik moet betalen. UPC is geen partij in deze kwestie

Ga wel direct weer dit abonnenemt van KPN opzeggen want ik word hier zo droevig van.

Reputatie 7
Ik weet niet beter of in het startpakket van KPN zit een opzegkaart die je zelf moet opsturen. De adressen van de conculega's van KPN zijn erbij vermeld. Het kan zijn dat je dat ontschoten is, of dat je door bepaalde opmerkingen op het verkeerde been bent gezet. Maar om nou direct weer op te zeggen ... Dan blijf je ook aan de gang. Ik zou zeggen: dien eerst je contract uit en beoordeel je abo ook op technische kwaliteit. Als je dat tegenvalt kun je altijd nog weer opzeggen.

Henk

ja ik weet het , het is een hysterische reactie maar ik ben zo boos, net zelf maar UPC gebeld en ik krijg pro rata het bedrag van de nota terug. Ze deden ook direct een aanbod wat zeer aantrekkelijk klonk.

heb ook zo juist het hele pakket doorgespit en er zit niets van een opzegkaart of wat dan ook bij.

heb de begin mail er nog bijgepakt en de tekst luidt.

u hoeft niets te doen.

het weekend moet nog beginnen en ik ben al doodmoe.

Reputatie 7
Dan hoop ik toch dat je, ondanks alles, een prettig en rustig weekeinde zult hebben. En ook dat je veel plezier zult hebben van je Alles-in-1 pakket.

Nu maar hopen dat UPC z'n belofte nakomt want op dat gebied hapert er ook nog wel eens wat als ik de media bekijk/beluister. Het zijn nou eenmaal grote bedrijven en dan gaat er wel eens wat mis. Dit soort bedrijven rekent dan in percentages en 1 promile is voor hun niet veel maar betreft al vele honderden klanten en daar zul je maar net bijhoren.

Reageer