Vraag

Opzeggen Videoland lukt keer op keer niet?

  • 23 March 2019
  • 22 reacties
  • 1526 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Eerst krijg ik uit het niets een email dat ik lid ben geworden van Videoland (KPN)?
Deze aanvraag hebben wij niet gedaan, maargoed dan ga je naar je MijnKPN app, en ja hoor we hebben er een pakket bij waar wij niet om gevraagd hebben.

Nu hebben we Videoland, en Videoland van KPN, dus allemaal dubbel op....

Na een maand kon ik deze pas weer opzeggen, omdat na telefonisch contact het niet mogelijk was om dit terug te draaien?

Dus wij netjes wachten tot de opzegdatum van 14 maart, en inderdaad “klik” het pakket was opgezegt.
Een emailtje ontvangen dat de opzegging is geregeld, maar helaas de dag erna stond het pakket weer actief.
Dus maar weer een opzegging gedaan, en de dag erna staat hij gewoon weer actief in MijnKPN. Tot de dag van vandaag ben ik bezig om het ongevraagde pakket stop te zetten omdat ik zelf al jaren lid ben van Videoland (extern).

Wie kan me uit deze ellende halen of weet een tip?

1x ongewenst betalen is nog te overzien, maar tig keer ongewenst betalen gaat mijn toch te ver!!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Heb je al eens gecontroleerd (laten controleren) of er wellicht TV ontvangers op jouw abonnement staan die niet door jou in gebruik zijn?
Dit zouden TV ontvangers kunnen zijn die je een keer omgeruild hebt. Als zo'n TV ontvanger per ongeluk elders weer in gebruik is genomen zonder dat deze "afgemeld" is, dan draait die nog op jouw abonnement.
Noteer de serienummers van de TV ontvangers die je in gebruik hebt en bel klantenservice op 0800-0402 (24x7). Vraag hen alle andere TV ontvangers (als die er zijn) uit jouw abonnement te verwijderen.
Reputatie 5
Badge +4
Heb je al eens gecontroleerd (laten controleren) of er wellicht TV ontvangers op jouw abonnement staan die niet door jou in gebruik zijn?
Dit zouden TV ontvangers kunnen zijn die je een keer omgeruild hebt. Als zo'n TV ontvanger per ongeluk elders weer in gebruik is genomen zonder dat deze "afgemeld" is, dan draait die nog op jouw abonnement.
Noteer de serienummers van de TV ontvangers die je in gebruik hebt en bel klantenservice op 0800-0402 (24x7). Vraag hen alle andere TV ontvangers (als die er zijn) uit jouw abonnement te verwijderen.



Hoi @wjb ,

Dit zijn mijn eerste kastjes (4stuks) nieuw in doos verkregen. Er is hier nog nooit een kastje verwisseld of één retour gestuurd?

Heb ze nu al een jaar of twee dus dat kan het niet zijn?
Reputatie 7
Dan is dat inderdaad niet een mogelijke oorzaak.
Interessant om te vernemen wat de oorzaak dan wel is.
Ik hoop dat iemand van KPN hier snel duidelijkheid in zal kunnen verschaffen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi webloq. Eerst wat dingen op een rijtje. Videoland via KPN heb je gehad vanaf 15 februari 2019. Deze is besteld via een televisieontvanger, niet via de website of de klantenservice. Dit kan ik met zekerheid zeggen. Op dit moment zie ik nog niet dat er een opzegging is verwerkt van Videoland van gisteren. Zie je deze nog wel in je overzicht op je ontvanger en Mijn KPN? Zo ja, dan zal dit morgen bij ons ook worden verwerkt. Ik zie inderdaad ook 4 ontvangers op jouw account, dit betekent dat dit toch door iemand is gedaan op jullie locatie die ook de betaalcode weet. Anders kan dit namelijk niet.
Reputatie 5
Badge +4
@Alex_P

Klopt deels, ben er gisteren achter gekomen dat inderdaad mijn zoontje van 11 de bestelling heeft gedaan 😬😬

Even een verhoor gehouden met een bouwlamp schuin op zijn gezicht, jep zo gaat dat tegenwoordig 😂

Maar mijn opzegging heb ik vanaf 16 maart, al meer dan 15 keer gedaan. En net zoals nu staat hij weer tussen MijnKPN, dus nu nog maar een keer gedaan!

Ondertussen dat ik dit aan het tikken ben nog even gekeken in MijnKPN en tot mijn verbazing staat hij er WEER tussen!?!?

Één maand betalen vind ik prima, nu de dader is gepakt...

Maar niet maanden achter elkaar terwijl MijnKPN faalt!

💪🏻
Reputatie 5
Badge +4
Nu opzegging even niet via de app gedaan maar gewoon online, en je ziet onderstaand dat het pakket van Videoland nu weg is.



En ja hoor opnieuw naar de pagina gegaan en daar staat die weer, even nog zo eigenwijs ik ben dit nog drie keer gedaan. Maar nee de opzegging werkt totaal niet!

Zie onderstaande dat hij keer op keer terug komt, en ik geen bevestiging krijg van mijn opzegging?



Vandaar dat ik baal dat er weer kosten in rekening gebracht worden, terwijl KPN een fout in hun website of app heeft?
Reputatie 7
Klopt deels, ben er gisteren achter gekomen dat inderdaad mijn zoontje van 11 de bestelling heeft gedaan 😬😬
Stiekem hoop ik dat KPN zelfs de eerste maand niet in rekening zal brengen aangezien nu gebleken is dat een minderjarige die bestelling geplaatst heeft en dat is dan natuurlijk niet rechtsgeldig immers minderjarigen kunnen zelfstandig geen overeenkomst aangaan. 😉
Reputatie 7
Badge +24

Klopt deels, ben er gisteren achter gekomen dat inderdaad mijn zoontje van 11 de bestelling heeft gedaan 😬😬Stiekem hoop ik dat KPN zelfs de eerste maand niet in rekening zal brengen aangezien nu gebleken is dat een minderjarige die bestelling geplaatst heeft en dat is dan natuurlijk niet rechtsgeldig immers minderjarigen kunnen zelfstandig geen overeenkomst aangaan. 😉


Scheelt, de overeenkomst is aangegaan door webloq zelf, niet door zijn zoontje. Dit zeg ik niet om lullig te doen maar zodat het duidelijk is.


Vandaar dat ik baal dat er weer kosten in rekening gebracht worden, terwijl KPN een fout in hun website of app heeft?


Wij zijn zeker de beroerdste niet. Uit coulance ben ik bereid om deze kosten volledig te vergoeden, al helemaal omdat je dubbel voor Videoland hebt betaald. Na je verhoor met de bouwlamp op zijn gezicht ga ik ervan uit dat dit eenmalig is. 😉
Reputatie 7
Wij zijn zeker de beroerdste niet. Uit coulance ben ik bereid om deze kosten volledig te vergoeden, al helemaal omdat je dubbel voor Videoland hebt betaald. Na je verhoor met de bouwlamp op zijn gezicht ga ik ervan uit dat dit eenmalig is. ;)
Goed te lezen dat KPN bereid is om de kosten volledig te vergoeden.

Klopt deels, ben er gisteren achter gekomen dat inderdaad mijn zoontje van 11 de bestelling heeft gedaan 😬😬Stiekem hoop ik dat KPN zelfs de eerste maand niet in rekening zal brengen aangezien nu gebleken is dat een minderjarige die bestelling geplaatst heeft en dat is dan natuurlijk niet rechtsgeldig immers minderjarigen kunnen zelfstandig geen overeenkomst aangaan. 😉Scheelt, de overeenkomst is aangegaan door webloq zelf, niet door zijn zoontje. Dit zeg ik niet om lullig te doen maar zodat het duidelijk is.Vandaar dat ik baal dat er weer kosten in rekening gebracht worden, terwijl KPN een fout in hun website of app heeft?
Ik snap echt niet hoe jij tot de conclusie kunt zijn gekomen dat die overeenkomst door webloq zelf is aangegaan. Dit zeg ik niet om lullig te doen, maar om de feiten geen geweld aan te doen. 😉
Reputatie 5
Badge +4
Daar moet ik gelijk in geven dat ik inderdaad de overeenkomst ben aangegaan, dus daar is een punt.

Wel ben ik er achter gekomen dat via een Iphone, of Tablet de opzegging gewoon niet lukt (KPN app, of via MijnKPN).
Heb van de week ouderwets een laptop erbij gepakt, en daar is het wel gelukt 💪🏻

Als de kosten terug vergoed worden dat zal helemaal super zijn van KPN (@Alex_P ) 👍🏻🤗
Maargoed Alex had wel een punt..😬

gr
Matthijs
Reputatie 7
Daar moet ik gelijk in geven dat ik inderdaad de overeenkomst ben aangegaan, dus daar is een punt.
Maar...
Klopt deels, ben er gisteren achter gekomen dat inderdaad mijn zoontje van 11 de bestelling heeft gedaan 😬😬
... hoe zit het dan nu echt?
Reputatie 5
Badge +4
@wjb

Snapte even je vraag niet?

Maar mijn zoontje heeft inderdaad zonder toestemming van mijn, Videoland geactiveerd (net als de snelheidverhoging)

De snelheidsverhoging heb ik gelukkig binnen een dag weer terug kunnen draaien, maar Videoland niet 😬

Met de reactie dat ik de overeenkomst ben aangegaan, bedoelde ik het totaal abbonement van 2 á 3 jaar terug met KPN. Dus daarmee gaf ik antwoord op @Alex_P 😂
Reputatie 7
Maar mijn zoontje heeft inderdaad zonder toestemming van mijn videoland geactiveerd, ...
Dus is jouw zoon de overeenkomst t.a.v. het Videolandpakket aangegaan en niet jij zelf, zoals @Alex_P beweert.
Maar jouw zoon kan als minderjarige helemaal geen overeenkomst aangaan en dus is die overeenkomst niet rechtsgeldig.
Dat KPN de kosten vergoed is precies zoals het in zo'n geval hoort.

En nu is het aan KPN om te voorkomen dat gezinsleden dergelijke overeenkomsten aan kunnen gaan zonder dat de contractant zijn/haar toestemming daartoe gegeven heeft.
Dat is namelijk de lacune in het geheel.
Reputatie 7
Badge +24
@wjb, in veel gevallen ben ik het met je eens, nu niet. Wat zou er gebeuren als je zoon de sleutels van je leaseauto pakt en die in de prak rijdt terwijl dat contract op jouw naam staat?

Webloq heeft een overeenkomst afgesloten met ons en zijn zoontje heeft met de pincode een pakket besteld.Ik zeg eenmalig coulant zijn en vergoeden, webloq zegt dikke prima. Goed toch?

Reputatie 7
@wjb, in veel gevallen ben ik het met je eens, nu niet. Wat zou er gebeuren als je zoon de sleutels van je leaseauto pakt en die in de prak rijdt terwijl dat contract op jouw naam staat?
Dan ben ik daar verantwoordelijk voor en had ik moeten zorgen dat hij die sleutels niet had kunnen bemachtigen.

Webloq heeft een overeenkomst afgesloten met ons en zijn zoontje heeft met de pincode een pakket besteld.Ik zeg eenmalig coulant zijn en vergoeden, webloq zegt dikke prima. Goed toch?
Het is Webloq die een overeenkomst heeft met KPN, Webloq is dus de contractant.
Nu staat in jullie algemene voorwaarden dat het alleen de contractant is die wijzigingen kan aanbrengen in de overeenkomst. Dat is in deze dus niet gebeurd en dat is wat ik jullie al jaren aan jullie verstand probeer te brengen.
Dan kun je gaan zeggen dat je de pin/betaalcode maar niet aan jouw zoon had moeten geven, maar doe dan ook eindelijk eens iets aan dit topic.
Mijn stelling is dat de contractant (en niemand anders) een bestelling zou moeten bevestigen.
Reputatie 5
Badge +4
@wjb

Het lijkt mijn inderdaad dat er een kleine oplossing moet komen door niet alleen te bevestigen met een pincode. Maar dat er een email verstuurd wordt om het definitief te bevestigen?

Dit alleen voor pakketen, of andere upgrades. Snap dat dit niet handig is voor aanvraag van films.

Nu is mijn enige klacht dat je het pakket welke is aangevraagd door mijn zoon, niet is op te zeggen via een mobiel, of tablet?

(Het is mijn uiteindelijk gelukt via een ouderwetse laptop welke ik nog in de la had liggen..)
Reputatie 7
Badge +24

@wjb, in veel gevallen ben ik het met je eens, nu niet. Wat zou er gebeuren als je zoon de sleutels van je leaseauto pakt en die in de prak rijdt terwijl dat contract op jouw naam staat?Dan ben ik daar verantwoordelijk voor en had ik moeten zorgen dat hij die sleutels niet had kunnen bemachtigen.


Webloq heeft een overeenkomst afgesloten met ons en zijn zoontje heeft met de pincode een pakket besteld.Ik zeg eenmalig coulant zijn en vergoeden, webloq zegt dikke prima. Goed toch?Het is Webloq die een overeenkomst heeft met KPN, Webloq is dus de contractant.
Nu staat in jullie algemene voorwaarden dat het alleen de contractant is die wijzigingen kan aanbrengen in de overeenkomst. Dat is in deze dus niet gebeurd en dat is wat ik jullie al jaren aan jullie verstand probeer te brengen.
Dan kun je gaan zeggen dat je de pin/betaalcode maar niet aan jouw zoon had moeten geven, maar doe dan ook eindelijk eens iets aan dit topic.
Mijn stelling is dat de contractant (en niemand anders) een bestelling zou moeten bevestigen.


Ik stap je stelling zeker wel, denk alleen niet dat dat haalbaar is in de praktijk. Op het moment dat je een NAW gegevens weet in combinatie met geboortedatum en laatste 3 cijfers van de IBAN weet kun je dit aanpassen. Gelukkig gebeurt dit in de praktijk niet vaak, vandaar ook de geboden oplossing.

@wjb

Het lijkt mijn inderdaad dat er een kleine oplossing moet komen door niet alleen te bevestigen met een pincode. Maar dat er een email verstuurd wordt om het definitief te bevestigen?

Dit alleen voor pakketen, of andere upgrades. Snap dat dit niet handig is voor aanvraag van films.

Nu is mijn enige klacht dat je het pakket welke is aangevraagd door mijn zoon, niet is op te zeggen via een mobiel, of tablet?

(Het is mijn uiteindelijk gelukt via een ouderwetse laptop welke ik nog in de la had liggen..)


Dit kan ik dan niet plaatsen. Het is wel zo dat je een pakket de eerste maand niet uit kan zetten, daarna wel. Dit zou via alle kanalen mogelijk moeten zijn. Website en app. En bevestigingsmail krijg je overigens altijd, het wordt gestuurd naar het adres dat bij ons bekend is.
Reputatie 5
Badge +4
Klopt eerste maand kan je je pakket niet uitzetten.
Dit is niet mogelijk in mijn geval via een Iphone, en Ipad, nadat er verwijderen in beeld komt krijg je geen verdere info en gaan mensen ervanuit dat deze is opgezegt.

Doe je dit via een laptop, krijg je na het bericht verwijderen nog een keuze om het definitief te maken.

Een bevestigings email is geen email om iets te bevestigen
Reputatie 7
Ik stap je stelling zeker wel, denk alleen niet dat dat haalbaar is in de praktijk. Op het moment dat je een NAW gegevens weet in combinatie met geboortedatum en laatste 3 cijfers van de IBAN weet kun je dit aanpassen. Gelukkig gebeurt dit in de praktijk niet vaak, vandaar ook de geboden oplossing.
Gelukkig maar dat dit niet vaak gebeurt, maar het gaat mij om het principe en dat KPN gaat begrijpen dat de contractant iets anders is dan de gebruiker.
Ik vind het echt van de zotte dat KPN een heel gezin maar op één hoop gooit en alle gezinsleden feitelijk als contractant ziet. Dit leidt tot onwenselijke situaties.
Denk hier bijvoorbeeld ook eens aan:
1) Het moeten inloggen in de iTV app met de KPN ID van de contractant.
2) Om het wachtwoord van de eigen mailbox te wijzigen moet ingelogd worden met KPN ID van de contractant.
3) Als pincode bekend is of de laatste drie cijfers van de bankrekening dan is elk gezinslid in staat om aanpassingen van het contract door te voeren.
Reputatie 5
Badge +4

Ik stap je stelling zeker wel, denk alleen niet dat dat haalbaar is in de praktijk. Op het moment dat je een NAW gegevens weet in combinatie met geboortedatum en laatste 3 cijfers van de IBAN weet kun je dit aanpassen. Gelukkig gebeurt dit in de praktijk niet vaak, vandaar ook de geboden oplossing.Gelukkig maar dat dit niet vaak gebeurt, maar het gaat mij om het principe en dat KPN gaat begrijpen dat de contractant iets anders is dan de gebruiker.
Ik vind het echt van de zotte dat KPN een heel gezin maar op één hoop gooit en alle gezinsleden feitelijk als contractant ziet. Dit leidt tot onwenselijke situaties.
Denk hier bijvoorbeeld ook eens aan:
1) Het moeten inloggen in de iTV app met de KPN ID van de contractant.
2) Om het wachtwoord van de eigen mailbox te wijzigen moet ingelogd worden met KPN ID van de contractant.
3) Als pincode bekend is of de laatste drie cijfers van de bankrekening dan is elk gezinslid in staat om aanpassingen van het contract door te voeren.



En... je gezinsleden moeten inloggen met KPN-ID om hun beltegoed te zien 😂
Reputatie 7
Badge +24


Ik stap je stelling zeker wel, denk alleen niet dat dat haalbaar is in de praktijk. Op het moment dat je een NAW gegevens weet in combinatie met geboortedatum en laatste 3 cijfers van de IBAN weet kun je dit aanpassen. Gelukkig gebeurt dit in de praktijk niet vaak, vandaar ook de geboden oplossing.Gelukkig maar dat dit niet vaak gebeurt, maar het gaat mij om het principe en dat KPN gaat begrijpen dat de contractant iets anders is dan de gebruiker.
Ik vind het echt van de zotte dat KPN een heel gezin maar op één hoop gooit en alle gezinsleden feitelijk als contractant ziet. Dit leidt tot onwenselijke situaties.
Denk hier bijvoorbeeld ook eens aan:
1) Het moeten inloggen in de iTV app met de KPN ID van de contractant.
2) Om het wachtwoord van de eigen mailbox te wijzigen moet ingelogd worden met KPN ID van de contractant.
3) Als pincode bekend is of de laatste drie cijfers van de bankrekening dan is elk gezinslid in staat om aanpassingen van het contract door te voeren.

En... je gezinsleden moeten inloggen met KPN-ID om hun beltegoed te zien 😂


Maar dat hoeft helemaal niet. Prepaid en mobiele gebruikers kunnen hun eigen KPN ID gebruiken los van de ID die jij hebt voor de vaste diensten. De iTV app werkt met je normale pincode, de betaalcode kan je naar wens aanpassen. Snap de kritiek ergens ook, maar dit is wel bewust gedaan door KPN en zal ook niet snel veranderen zover ik weet.
Reputatie 7
De iTV app werkt met je normale pincode, de betaalcode kan je naar wens aanpassen.
Je kunt in iTV app inloggen met de KPN ID van de contractant of het abonnementsnummer en de pincode. Bij beide opties is dus geen onderscheid te maken tussen de contractant en het gezinslid. Beide is natuurlijk rampzalig.

Als je als gezinslid de KPN ID hebt, dan kan je dus in mijn KPN alles aanpassen wat je maar wil en KPN maar denken dat de contractant dat gedaan heeft. FOUT, dan was gewoon een gezinslid, mag ik even kostenloos die wijziging terugdraaien. Ik moet er niet aan denken dat iemand uit mijn gezin mijn "Alles in 1 standaard" abonnement gaat omzetten naar een "Internet en TV" abonnement waardoor ik ineens €2,99 per maand duurder uit zal zijn en KPN ook nog eens "technisch" niet in staat is om zo'n wijziging terug te draaien.

En als je als gezinslid de pincode hebt, dan ga je op de TV ontvanger simpel even naar de instellingen en kijk je daar even wat de betaalcode is. Vervolgens ben je dus weer vrolijk in staat om films te huren of een pakket te contracteren.

Denk nu toch eens na KPN. Ik kan het, door jullie opstelling, bijna niet tegenhouden dat mijn gezin de mogelijkheid heeft om het contract te wijzigen zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb en dat is natuurlijk absoluut niet zoals het zou moeten zijn. Als het mij zou overkomen, dan zal ik niet rusten totdat de financiële schade tot €0,- gereduceerd is.

Mijn gezin heeft uiteraard geen toegang tot mijn KPN ID en ook de pincode van het TV abonnement is hun NIET bekend.
Ik heb de KPN servicetools geblokkeerd zodat daar geen gebruik van gemaakt kan worden.
Als mijn kinderen moeten inloggen in de iTV app dan zullen ze bij mij moeten aankloppen. Gelukkig wordt de login bewaard, anders zouden ze de iTV app gevoeglijk in de prullenbak kunnen gooien want mijn KPN ID en die pincode zullen zij nooit maar dan ook nooit krijgen.