Beantwoord

Is Oranje tv nu in HD?

  • 9 July 2020
  • 19 reacties
  • 415 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

goedemiddag IK zet oranje tv  aan   en ziet dat de zender nu in hd is .of is dat een fout. het zou mooi zijn als het inderdaad zo is HD 😀👍👍

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 July 2020, 16:07

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @cornelis48 ,

Ga er maar vanuit dat het een fout is in de weergave. En dat TV Oranje dus geen HD is. 

TV Oranje wordt trouwens ook op de satelliet nog niet in HD weergegeven. 

Ik krijg pijn aan mijn ogen bij de SD (Standaard Definitie) beeldkwaliteit van TV Oranje. Ook brandt het hd ledje niet op de decoder én staat er geen (hd) button bij de zenderinfo.

Ergo: geen HD hoor.

De enige muziekzenders in HD zijn Xite op 22 en TV538 op 538.

Reputatie 7
Badge +9

goede middag hier brand het HD lampje wel en ook bij 100% NL RAR RAR hoe kan het dan😄🤔

 

Reputatie 7
Badge +28

De weergave van een HD-lampje gaat niet altijd goed. Maar het is (helaas voor jou) echt geen HD. 100%NL op nummer 114 is trouwens ook geen  HD.

100%NL op nummer 114 is trouwens wel HD.

Écht niet.

Noordzee, jij hebt toch geen KPN ITV? Dus ik weet niet waarop je dat baseert.

Cornelis48, n.a.v. je PB.

Heel vreemd dat het hd lampje bij al die zenders brandt bij jouw. Al eens de decoder herstart? ( ca. 1 minuut de stroom uit met de schakelaar o.d. achterkant). Er blijft iets “hangen" in je decoder denk ik.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Dat HD zie ik staan in de zenderlijst van 1-5-2020. Maar ik zie nu dat het HD in het laatste overzicht weer is weggehaald. Ik pas die zin wel aan. Ik heb meteen mijn oude PDF-bestandje van 1-5-2020 weggegooid. Niet meer te vertrouwen! 

 

Deze PDF klopt wel, @Noordzee .

Of je kijkt gewoon in de overzichten op mijn site natuurlijk! (altijd actueel; actueler dan zo'n pdf, die kpn ook niet ‘dagelijks’ bijhoudt)

Bv KPN zenderoverzicht alle pakketten.

Reputatie 7
Badge +9

WIJ zitten op glasvezel en heb twee DECODERS van HMB2260 ik blijf het vreemd vinden die HD af wachten maar 🤔

Reputatie 7
Badge +9

,is inmiddels weer goed  gekomen inderdaad geen HD lag aan decoder. bleef steken die HD lampjes. door Rezet gegeven 🤔😉

Reputatie 7
Badge +17

@cornelis48 Welkom hier! Volgens mij verbaasde jij je er ook al over dat er HD in beeld stond. Anders hand je natuurlijk geen topic aangemaakt. De tip van PeterG heeft volgens mij gewerkt. Het opnieuw opstarten/resetten van de ontvanger heeft hem wakker geschud. 
Laat je het weten als we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen? :blush:

Is deze zender nog niet in Hd, word wel aangeboden door ziggo in HD,

Vreemd allemaal

Reputatie 6
Badge +6

Ik wil toch graag een verzoek indienen en aandacht geven waarom TV Oranje nog steeds niet in HD te ontvangen is bij KPN.

De decembermaand is een maand met o.a. LIVE registraties op TV Oranje. Dat wil je toch in HD zien?

Het SD signaal wat KPN nu doorgeeft is echt niet om aan te zien.

Eerder dit jaar was er sprake dat TV Oranje zou verdwijnen bij KPN, maar is inmiddels met een jaar verlengd. Heeft dit hiermee te maken? Worden de klanten hierbij benadeeld?

 

TV Oranje is inmiddels al bij diverse aanbieders in HD te ontvangen waaronder bij:

Ziggo, Delta, Caiway, SKV, SKP

KPN loopt hierbij echt achter vergeleken met andere aanbieders.

 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben dit nagevraagd en wat wij zien is dat TV Oranje toch echt alleen maar het SD signaal onze kant op stuurt. 

We vermoeden dan ook dat de aanbieders die zeggen TV Oranje in HD te hebben zelf iets met upscaling doen. Maar in hoeverre dat de beeldkwaliteit echt verbeterd is een tweede.

Het kan wel zijn dat promomateriaal van de zender er wat beter uitzien, maar de daadwerkelijke uitzendingen zullen niet anders zijn dan wat er bij ons verschijnt. Ook met upscaling kan je niet zomaar extra pixels erbij toveren.

Reputatie 6
Badge +6

We hebben dit nagevraagd en wat wij zien is dat TV Oranje toch echt alleen maar het SD signaal onze kant op stuurt. 

Bedankt voor je bericht @Erik_ 

Bij navraag aan mijn zijde kan TV Oranje de aanvoer doorgeven aan alle aanbieders in HD kwaliteit. Dat gebeurd inmiddels ook al bij meerdere aanbieders. Vandaar dat het beeld daar ook beter is.

Alleen KPN zou deze aanvoer niet in HD willen, maar in SD. Een keuze die voor de klant wel nadelen heeft.

Daarom is mijn vraag waarom dit gebeurd en waarom hier voor gekozen is. Zeker in deze tijd dat HD de standaard is.

Ik ben hier heel benieuwd naar.

Reputatie 6
Badge +9

Op 17 mei 2022 is bij Ziggo Oranje TV van SD overgestapt op HD. Waarom KPN het dan alleen in SD krijgt doorgegeven weet ik niet.

Reputatie 6
Badge +6

Op 17 mei 2022 is bij Ziggo Oranje TV van SD overgestapt op HD. Waarom KPN het dan alleen in SD krijgt doorgegeven weet ik niet.

Dat is dus een keuze die KPN heeft gemaakt bij navraag. Daarom ben ik benieuwd naar het antwoord van mijn vraag.

Als KPN een HD aanvoersignaal wilt hebben dan krijgen ze die gewoon van TV Oranje. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben dit nagevraagd en wat wij zien is dat TV Oranje toch echt alleen maar het SD signaal onze kant op stuurt. 

Bedankt voor je bericht @Erik_ 

Bij navraag aan mijn zijde kan TV Oranje de aanvoer doorgeven aan alle aanbieders in HD kwaliteit. Dat gebeurd inmiddels ook al bij meerdere aanbieders. Vandaar dat het beeld daar ook beter is.

Alleen KPN zou deze aanvoer niet in HD willen, maar in SD. Een keuze die voor de klant wel nadelen heeft.

Daarom is mijn vraag waarom dit gebeurd en waarom hier voor gekozen is. Zeker in deze tijd dat HD de standaard is.

Ik ben hier heel benieuwd naar.

Hmmmm, ik ga er opnieuw achteraan!

Reputatie 6
Badge +6

Bedankt voor je bericht @Erik_ 

Bij navraag aan mijn zijde kan TV Oranje de aanvoer doorgeven aan alle aanbieders in HD kwaliteit. Dat gebeurd inmiddels ook al bij meerdere aanbieders. Vandaar dat het beeld daar ook beter is.

Alleen KPN zou deze aanvoer niet in HD willen, maar in SD. Een keuze die voor de klant wel nadelen heeft.

Daarom is mijn vraag waarom dit gebeurd en waarom hier voor gekozen is. Zeker in deze tijd dat HD de standaard is.

Ik ben hier heel benieuwd naar.

Hmmmm, ik ga er opnieuw achteraan!

@Erik van KPN We zijn inmiddels nu een maand verder en ik ben benieuwd wanneer KPN het HD schakelaartje heeft gevonden? Al meer nieuws?

Reputatie 7
Badge +20

Nog geen nieuws helaas @Sebas14, we laten het hier weten als daar verandering in komt!

Reageer