Beantwoord

oude Arris tv-ontvanger ruilen voor nieuwe 4K tv-ontvanger

  • 7 May 2021
  • 3 reacties
  • 3178 keer bekeken

Badge

Goedemiddag KPN-makkers, ik wil graag mijn oude Arris VIP2952 tv-ontvanger en bijbehorende afstandsbediening ruilen voor de nieuwe 4K tv-ontvanger.

Ik begreep zojuist telefonisch van een aardige KPN-medewerker dat het opwaarderen van mijn huidige tv-abonnement naar 4K tijdelijk niet mogelijk is, maar toch wil ik graag de nieuwe tv-ontvanger. Ik heb hier meerdere redenen voor:

  • in mijn nieuwe tv-meubel staat de ontvanger uit het zicht, de huidige afstandsbediening werkt daardoor niet goed
  • mijn huidige bijbehorende afstandsbediening is door zonlicht flink verweerd, het is na al die jaren echt een lelijk ding geworden
  • de nieuwe ontvanger ondersteunt Dolby Atmos

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Ruud

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 May 2021, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jaleukhoor ,

KPN heeft momenteel maar een beperkte voorraad van de nieuwste 4K-ontvangers, dus daardoor krijg je niet zomaar de nieuwste ontvanger. De voorraad wordt ondermeer gebruikt voor het vervangen van defecte ontvangers van klanten die het 4K-pakket al hebben. Je zal het nog even met jouw oude ontvanger moeten doen.

 

KPN schrijft :

Wereldwijd zijn er leveringsproblemen waardoor er op termijn een tekort dreigt aan tv-ontvangers. KPN beschikt over voldoende voorraad en schakelt met leveranciers om ook in de toekomst goed voorzien te zijn. Om een dreigend tekort zoveel mogelijk af te wenden, kijken we ook kritisch naar de uitlevering van de verschillende type decoders in lijn met de wensen van de klant. Om die reden hebben we 4K kijken even uit de etalage gehaald omdat hier in sommige gevallen nieuwe apparatuur voor nodig is. Hoe lang deze situatie nog aanhoudt is onduidelijk. Gelukkig is onze voorraad nog voldoende en door onze apparatuur slim in te zetten, kunnen we onze klanten blijven voorzien van de best passende kijkervaring.

 

Wat betreft jouw oude afstandsbediening: 

Die wordt kosteloos door KPN vervangen. Helaas werkt de online aanvraagtool momenteel niet, maar je kunt hiervoor met KPN bellen of chatten. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402

Spreek in : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u inmiddels al weet dat het niet mogelijk is, vanwaar dan toch dit topic? Het is gewoon geblokkeerd in de systemen van KPN. Er is geen enkele medewerker die je er op dit moment aan helpen kan.

Voor een nieuwe afstandsbediening zie dit topic:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394?postid=64394#post64394

Badge

Als u inmiddels al weet dat het niet mogelijk is, vanwaar dan toch dit topic? Het is gewoon geblokkeerd in de systemen van KPN. Er is geen enkele medewerker die je er op dit moment aan helpen kan.

Voor een nieuwe afstandsbediening zie dit topic:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394?postid=64394#post64394

Ik wist dat een upgrade naar een 4K-abonnement niet mogelijk is, maar ik wist niet dat er een tekort is aan nieuwe 4K-tv-ontvangers.