Beantwoord

Oude stb omgeruilde voor nieuwe arris vip2952 v2, geen beeld

  • 29 December 2020
  • 20 reacties
  • 315 keer bekeken

Vandaag setupbox omgeruild voor nieuwe arris vip 2952 v2. 

Kabels weer aangesloten, opgestart, maar geen beeld. 

Alle bekabeling gecheckt, input source gecheckt, alles inclusief experia gereboot, maar nig steeds geen beeld. Menu klikken geen beeld. 

Hdmi kabels vervangen en op andere hdmi poort geplaatst, maar nig steeds geen beeld.

Na het storings helpproces op de kpn site gevolgd, eindelijk een telefoonnummer gevonden. Deze geprobeerd te bellen, maar te druk. Of ik in twee zinnen wil zeggen wat de storing is. Dat gedaan hebbende wordt ik terugverwezen naar het storings helpproces waar ik vandaan kwam. Over service gesproken.

Dan hier maar eens proberen of iemand een oplossing weet. 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 7 January 2021, 08:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Abonnementsnummer ingevuld ? Pincode ?

Als dit het niet is zou ik de TV decoder uitzetten en het modem resetten.

Wachten tot modem geheel is opgestart en daarna TV decoder weer aanzetten.

Zag ik maar beeld, dan kun je nog wat ondernemen, maar ik heb geheel geen beeld. Lijkt net of de hdmi poort defect is

Nu alles, inclusief glasvezel modem uitgezet en weer opgestart, geen verbetering. Nig steeds geen beeld.

Ik heb nog geen beschrijving gevonden om een stb te resetten zonder beeld. 

Reputatie 6
Badge +9

@nothappy Ik vrees dat er dan toch een Moderator @Paul_  aan te pas moet komen om er voor te zorgen dat je de ontvanger kan omruilen.

Misschien stom. Maar check of de TV nog op de juiste HDMI ingang staat afgesteld.

Verder, gebruik je niet een te oude HDMI kabel? Het moet minstens een HDMI 1.3 kabel zijn.

Wellicht moet de oude ontvanger nog ontkoppeld worden via een moderator van kpn, je kunt bellen met de klantenservice 0800-0402 en dan inspreken dat je een medewerker wilt spreken

De hdmi kabel bekeken en het is een highspeed hdmi 1.4 met ethernet, de kabel die overigens door kpn is geleverd. 

De andere kabel die ik gebruikt heb is eveneens een highspeed hdmi 1.4 kabel. 

 

Het kastje is herkenbaar met de scan van kpn.

Ik heb na lang zoeken nog een scart kabel gevonden en die doet het natuurlijk, maar de kwaliteit is navenant. 

Nu ben ik wel in staat om de setupbox testen uit te voeren en dan zie ik tot mijn verbazing dat de hdmi video test werkt, ik heb beeld, maar de audio test werkt niet. 

De hardware aansluiting voor video lijkt te werken, dan moet het bijna iets softwarematigs zijn. Het lijkt net of het video signaal niet goed wordt gedecodeerd. 

Reputatie 6
Badge +9

Nu je toch beeld hebt @nothappy  probeer dan dit ishttps://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Software opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Hdmi werkt niet

Tweede setupbox omgeruild voor een arris en deze doet het wel in 1 keer. 

Het viel me op dat bij deze de beschermfolie nog op het display zat, terwijl bij de andere dat niet zat. 

Het lijkt net of er een gebruikte gestuurd is. 

Kpn maar weer vragen om deze om te ruilen voor een goede setupbox

Er worden inderdaad ook gebruikte gestuurd. Van klanten die bijvoorbeeld hun abonnement beëindigd hebben. Dat is milieutechnisch ook niet zo gek natuurlijk.

Hij is duidelijk stuk aangezien je andere STB het op die televisie (met dezelfde hdmi kabel neem ik aan) wel doet.

Snelst is inderdaad even bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @nothappy, kan ik nog wat voor je betekenen of heb je de ontvanger inmiddels via een andere weg om weten te ruilen voor 1 die wel goed werkt? Hoor het graag!

Hi Maja_,

Ik was er nog niet aan toegekomen, maar je kan nog wel wat voor me doen.

We hadden twee oude STBs, waarvan ik eerst één had omgeruild, voor die, achteraf bleek defecte arris vip 2952 v2.

Daarna hebben we telefonisch contact gehad en is de andere oude STB omgeruild voor een goed werkende arris vip 2952 v2.

Nu wil ik graag die defecte arris vip 2952 v2 ook omruilen voor een werkende, kan jij dat in gang zetten?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus je hebt nu 1 werkende en 1 niet werkende ontvanger in huis? Dat is niet zo handig natuurlijk.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik m'n best doen om hem voor je om te ruilen!

 

@Maja_, gegevens ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt, er is een nieuwe onderweg :slight_smile:

Je kunt hem omruilen vanaf morgen na 14:30 uur, bij The Travel Company Leusden aan de Smidse 14. Ze zijn nog geopend voor pakketjes!


Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4352948 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt!

Afstandsbediening houden! @nothappy , @Maja_ .

Reputatie 7
Badge +20

Yes dat is inderdaad van belang :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Is het allemaal goed gegaan met de omruil en heb je nu 2 werkende ontvangers @nothappy?

@Maja_ Ik heb vandaag de tweede ontvanger omgeruild en deze getest. Die werkt :)

Ik heb nu dus 2 werkende ontvangers. Dank voor je inzet.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, goed nieuws dus! Bedankt dat je het nog even laat weten en hopelijk ben je nu wel weer happy :wink: