Beantwoord

Ouder type abonnement omzetten voor 4K en wordt dan 6 euro duurder?

  • 22 June 2021
  • 12 reacties
  • 155 keer bekeken

Goedenavond, 

ik zat zojuist op kpn.com te kijken wat de kosten zijn van diverse internet+tv abonnementen. Ik ben nu al geruime tijd klant van KPN en wilde graag een 4K ontvanger en eventueel het daarbij behorende tv pakket proberen. De medewerker die ik aan de lijn had vertelde mij dat hij dit niet zo voor mij kon aanzetten, dit omdat ik een verouderd abonnementstype heb. Hij kon deze wel omzetten naar een nieuw type, alleen ging mij dat 6,- pm meer kosten en daar kwamen de kosten van 4K nog eens bij. Ik zou dus 8,50 pm gaan betalen voor iets wat maar 2,50 meer zou moeten kosten? Nu zag ik net wat een nieuwe klant voor het zelfde abonnement als wat ik nu heb moet gaan betalen, zonder dat hier kortingen aan toe zijn gevoegd.  Hoe kan het zo zijn dat ik nu al meer moet betalen voor een zelfde product wat jullie voor een ander bedrag aanbieden aan andere klanten? En hoe kan het zo zijn dat ik als vaste klant ook nog eens 6,- extra zou moeten betalen om überhaupt de mogelijk tot een 4K abonnement te krijgen?  Jullie bieden zaken aan die blijkbaar voor vaste klanten niet gelden? Iemand die jaren verbonden is aan jullie bedrijf moet maar meer betalen als jullie adverteren op de website? 
 

ik vind dit echt een kwalijke zaak en hoop dat jullie hier een goede uitleg voor kunnen geven. 

icon

Beste antwoord door Faabke 23 June 2021, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Faabke, welkom hier. 

Je zou graag een 4K ontvanger willen, dit kan echter nog niet omdat je nog een ouder abonnement hebt. Bij dit basis abonnement, zo noem ik het even kun je bepaalde extra toevoegen. Bijvoorbeeld zenderpakketten of extra snelheid. Alleen geen 4K. :( Eens in de zoveel tijd worden de basis abonnementen met de extra's en voorwaarden aangepast. Zo is er nu de Hussel, waarbij je jouw abonnement zelf samen kan stellen, onder andere met 4K. Indien dit nog niet kan, dien je eerst jouw basis abonnement aan te passen naar een Hussel abonnement. waarbij het wel kan. Je krijgt dan hetzelfde abonnement als de nieuwe klanten ook krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... de 4K ontvanger is voor KPN gewoon een middel om geld mee te verdienen. Het is een commercieel bedrijf, daar kun je dit van verwachten. 

Hoi @Faabke, welkom hier. 

Je zou graag een 4K ontvanger willen, dit kan echter nog niet omdat je nog een ouder abonnement hebt. Bij dit basis abonnement, zo noem ik het even kun je bepaalde extra toevoegen. Bijvoorbeeld zenderpakketten of extra snelheid. Alleen geen 4K. :( Eens in de zoveel tijd worden de basis abonnementen met de extra's en voorwaarden aangepast. Zo is er nu de Hussel, waarbij je jouw abonnement zelf samen kan stellen, onder andere met 4K. Indien dit nog niet kan, dien je eerst jouw basis abonnement aan te passen naar een Hussel abonnement. waarbij het wel kan. Je krijgt dan hetzelfde abonnement als de nieuwe klanten ook krijgen. 

 

 Hoi Bart_Z,

 

dank voor jouw reactie.  Ik kan me best voorstellen dat het met mijn huidige abonnement niet mogelijk is om deze optie te kiezen, echter vind ik het wel vreemd dat mijn maandlasten met 6,- per maand omhoog gaan om in een ander abonnementsvorm te komen. Mijn maandlasten zijn momenteel ook hoger als dat de huidige abonnementen zijn zonder de kortingen die geboden worden. Dus er wordt wel een mogelijkheid aangeboden om het te krijgen, maar vind dit een vreemde mogelijkheid. Ik zou het mij goed voor kunnen stellen dat mijn abonnementskosten lager zouden liggen omdat het al een verouderd abonnement betreft, alleen is de kost prijs nu al duurder als momenteel wordt aangeboden en dan zou ik om 4K te kunnen kijken nog meer moeten gaan betalen aan mijn standaard abonnement. Dit vind ik niet kloppen en een slechte service vanuit Kpn. 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien eens uw huidige abonnement vergelijken met de nieuwe abonnementsvorm?

Wat heeft u nu? En wat betaald u ervoor? Gebruikt u "gratis" ESPN? Of "gratis" Spotify? 

Tja... de 4K ontvanger is voor KPN gewoon een middel om geld mee te verdienen. Het is een commercieel bedrijf, daar kun je dit van verwachten. 

Ik snap best wel dat KPN er geld aan wil verdienen en daar heb ik ook geen moeite mee, alleen vind ik de wijze hoe het nu gaat niet kloppen. 

Misschien eens uw huidige abonnement vergelijken met de nieuwe abonnementsvorm?

Wat heeft u nu? En wat betaald u ervoor? Gebruikt u "gratis" ESPN? 

Dat is het geen wat ik gedaan heb. Ik betaal nu +/- 2 pm meer als dat ik nu hetzelfde abonnement af zou sluiten en dat met alle opties hetzelfde als nu. Van de “lokkertjes” voor nieuwe klanten (korting of cadeaus) begrijp ik dat ze die niet aan bestaande klanten geven. Maar als nieuwe klanten na het verloop van de korting nog steeds minder betalen als een klant die al jaren is aangesloten, klopt er m.i iets niet. 
en als ik dan een extra optie wil nemen, waar kpn ook meer aan verdient kan het niet zo zijn dat ik dan nog eens 6,- pm meer moet betalen. Dan zou ik dus 8,- per maand meer betalen om alleen al uit dezelfde  opties te kunnen kiezen als iemand die net is aangesloten. 

 


 

Reputatie 7
Badge +24

Dus u zelf denkt dat Hussel 2 euro goedkoper zou zijn, terwijl de KPN medewerker meent dat het 6 euro duurder zou zijn?

Welk abonnement heeft u nu? Alles-in-1? Internet en TV? Welk snelheid? Hoeveel tv ontvangers? Extra opties? Telefonie?

Dus u zelf denkt dat Hussel 2 euro goedkoper zou zijn, terwijl de KPN medewerker meent dat het 6 euro duurder zou zijn?

Welk abonnement heeft u nu? Alles-in-1? Internet en TV? Welk snelheid? Hoeveel tv ontvangers? Extra opties? Telefonie?

Ik heb nu een abonnement voor internet en tv. 
100mb snelheid en heb 2 HD ontvangers. Verder extra opties heb ik niet. Als ik dit abonnement nu selecteer op de site van kpn, zou dit mij net geen 2 euro per maand minder gaan kosten als dat wat ik nu betaal.  Omdat ik een ouder abonnement zou hebben en de medewerker van de klantenservice mij wel zou kunnen overhevelen naar deze vorm van abonnement, zou ik volgens hem, 6,- per maand gaan stijgen in mijn kosten.  Als mijn kosten nu lager zouden liggen, wat ik eerder zou begrijpen, en het vervolgens 6,- per maand meer zou gaan kosten om in een nieuw abonnementstype te komen, dat zou ik volkomen begrijpen. Maar zoals het nu wordt aangeven niet. 

Reputatie 7
Badge +24

100 mbit en 2 ontvangers zou je bij Hussel € 62,50 kosten. U betaald nu meer? Dan zou ik dat eerst maar eens om laten zetten.

100 mbit en 2 ontvangers zou je bij Hussel € 62,50 kosten. U betaald nu meer? Dan zou ik dat eerst maar eens om laten zetten.

Klopt, betaal nu €64,12. Daarom vind ik het ook raar dat ik 6,- meer zou moet gaan betalen om naar een ander type abonnement gezet te worden terwijl mijn kosten al hoger zijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Bij uw huidige abonnement kunt u gratis ESPN krijgen als u ook mobiel bij KPN heeft.

Bij Hussel is dit niet gratis, daarbij kost dit € 7,99 extra. (€ 12,99 - € 5,-)

Als je dus ESPN zou willen hebben bij Hussel, dan kom je uit op € 70,49 als ik het goed uitrekent. (€ 62,50 + € 7,99)

€ 70,49 - € 64,12 = 6 euro ongeveer. Dit zal de KPN medewerker bedoelen denk ik. Maar als u toch geen gebruik maakt van ESPN, dan is dat niet van toepassing natuurlijk. 

Bij uw huidige abonnement kunt u gratis ESPN krijgen als u ook mobiel bij KPN heeft.

Bij Hussel is dit niet gratis, daarbij kost dit € 7,99 extra. (€ 12,99 - € 5,-)

Als je dus ESPN zou willen hebben bij Hussel, dan kom je uit op € 70,49 als ik het goed uitrekent. (€ 62,50 + € 7,99)

€ 70,49 - € 64,12 = 6 euro ongeveer. Dit zal de KPN medewerker bedoelen denk ik. Maar als u toch geen gebruik maakt van ESPN, dan is dat niet van toepassing natuurlijk. 

Dank voor je uitleg. Vind het op zich een helder verhaal, alleen als ik nu ESPN gratis krijg, zouden mijn standaard kosten nog steeds niet hoger moeten kunnen liggen toch? Maar zoals je zegt zal de medewerker hier wel op gedoeld hebben en is het voor mij wel duidelijk waar die 6,- vandaan komt.  
 

in ieder geval bedankt voor de reactie.