Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak


Reputatie 3
Badge
Ik ga over een paar weken over van Ziggo naar kpn. Ik heb het helemaal gehad met Ziggo, vreselijke website, niet reageren op klachten en er alleen maar op uit om je nog meer te laten betalen voor een nog langere termijn. Je krijgt het gevoel dat je continu moet oppassen voor wat ze nu weer flikken bij je...

Ik heb het KPN 4k pakket genomen, heb ik tenminste gelijk twee ontvangers waarmee ik de toekomst in kan. Kost per maand even wat meer maar krijg daar gelijk ook wat extra snelheid bij, ga van 60/10 naar 150/50.

In afwachting van de levering ben ik alvast aan het bedenken hoe ik een en ander ga inpassen in mijn manier van beeldmateriaal consumeren.
Op dit moment gebruik ik vooral m'n Apple tv's om media te gebruiken, zijnde netflix en youtube. TV-zenders stream ik vanaf m'n telefoon naar de Apple tv's. Dit heeft me verlost van de coax-kabel en werkt erg prettig. Ik kan mijn TV-meubel op wielen aansluiten op elk stopcontact in huis en verder kijken.

Het internetsignaal gaat in mijn woning vooral via Devolo-adapters, zowel bij het modem als de TV staat een 1200+ versie die meer snelheid lijken te leveren dan waar mijn Ziggo aansluiting me geeft.. De Apple TV geeft 10 ms ping 61.6 Mbps download en 10.2 Mbps uploadload hetgeen overeenkomt met wat ik krijg rechtstreeks aangesloten op m'n modem. Tussen de Devolop adapter zelf gaat het volgens devolo's zelf met 282 Mbit/s, ik neem aan dat ik dus nog wel ruimte heb in die verbinding als ik straks aan 150/15 * hang

De nieuwe 4K ontvanger gaat logischerwijs de Apple TV vervangen, met als voordeel dat ik dan direct op dat kastje tv-zender kan selecteren en meer kan dan nu met de Ziggo-app. Ik verlies dan wel de mogelijkheid om Airplay te gebruiken vanaf iphone en macbook.

Heeft de 4K ontvanger de mogelijkheid voor Airplay?

Qua aansluitingen een belangrijk verschil dat het HDMI signaal niet meer via m'n 10 jaar oude 5.1 homecinema hoeft te lopen omdat de 4k ontvanger een optische uitgang heeft voor audio. Zo kan de HDMI kabel tenminste een 4K signaal naar m'n beeldscherm sturen.

Ik neem aan dat de optische uitgang van het 4k kastje het geluid in 5.1 kan doorsturen naar de homecinema. klopt dat?

De huidige 5.1 opstelling voldoet prima, ook al kijk ik stiekem wel eens naar de mogelijkheden van Dolby Atmos.

Ik heb de 32 inch full HD t.v. alvast vervangen door een 4k monitor die ik nog heb staan maar ik heb een sterk vermoeden dat die niet de volle pracht en praal zal kunnen weergeven die uit het KPN-kastje komt, met name op HDR gebied. Ik overweeg daarom een 4k TV te kopen die Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund(en gelijk maar Airplay).
De Apple TV 4k die ik heb ondersteund beide protocollen, dus dan kan Netflix helemaal losgaan, Youtube doet helaas niet aan 4k op de Apple TV 4k, maar dat is minder van belang.

Welke Dolby protocollen worden door het KPN-kastje ondersteund op dit moment?

Wellicht is het na 10 jaar tijd om mijn homecinema met full-hd hdmi aansluitingen en 5.1 speaker opstelling een te vervangen. Maar eigenlijk doet ie het nog heel goed.

Weet iemand nog een subtiele manier om een 5.1 homecinema uit te breiden zodat het een goed Dolby Atmos systeem wordt? Een soundbar komt me over als een stap terug....ik vermoed dat ik er gewoon niet aan ontkom om een nieuwe AV-receiver** te kopen en daar de speakers van de oude 5.1 op aan te sluiten of als een soort pre-amp te gebruiken ;-)

Tenslotte.....formule 1, ik raak ziggo sport kwijt maar zag wel een duitse zender met formule 1. Heb ik in het nieuwe pakket ergens een zender die formule 1 uitzend? Hoeft geen Ziggo te zijn perse.



*Internetsnelheid
In contract staat onderstaande. Snap niet helemaal hoe zich dat verhoudt met de 200/20 die de postcodecheck mee aangeeft.
===============================
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 150 Mbit/s Uploadsnelheid: 15 Mbit/s
Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van WiFi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.


** zoiets? https://www.iear.nl/product/marantz-nr1509/
of iets duurder maar wel erg compleet https://www.iear.nl/product/marantz-sr6013/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Hoi @wjb

Ik weet bijna zeker dat jij hier wel wat antwoorden op kunt geven.
😉
Reputatie 3
Badge
Wat betreft het 4k kastje gebruiken met een 5.1 homecinema* en 4k scherm, dan is wellicht dit kastje al een oplossing, maar ik hoop dat het 4k kastje van KPN 5.1 geluid geeft via de optisch uitgang.

https://www.amazon.com/HDMI-FiveHome-Extractor-Splitter-Supports/dp/B076XV1LVS/ref=sr_1_22?keywords=4k+switch&qid=1559298156&s=electronics&sr=1-22

*De mijne
https://tweakers.net/productreview/14481/lg-hb-954sp.html
Airplay kan ik geen info over geven, kan daar niks over vinden.

Surround geluid.
De ontvanger heeft een optical out. Daaruit komt Dolby Digital 5.1 en pcm stereo. (die $ 55,99 kun je je besparen, een optisch kabeltje is goedkoper)

Dolby Atmos ondersteuning heeft de box nog niet. (wel de app van Netflix via je nieuwe 4K televisie als het goed is).

Je 5.1 home cinema kun je gewoon nog jaren aanhouden. De geluidsnorm bij HD is Dolby Digital 5.1. Dit is tevens de EBU uitzendnorm: 1080i50 (HD) en Dolby Digital 5.1. Reguliere zenders/uitzendingen in UHD zullen nog enkele jaren op zich laten wachten in ons land.
Ook de (3) UHD kanalen hebben momenteel 5.1.

Voor 7.1 danwel 9.1 zou meer denken aan UHD-bluraydiscs op dit moment. Atmos voor Netlfix alleen beschikbaar via de app in je 4K-televisie.

UHD kanalen bij KPN
Love Nature; Xite; Insight.
Overige kanalen gewoon HD! Worden ook niet 'beter' via de 4K ontvanger.

De aansluitingen op de ontvanger. (usb alleen voor service kpn)


Info 4K ontvanger:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt-418363
Reputatie 3
Badge
Airplay kan ik geen info over geven, kan daar niks over vinden.
Airplay kan ik altijd nog oplossen door een (nieuwe) TV met airplay te kiezen of een Apple TV (4k) aan te sluiten. Op dit moment gebruik ik Ariplay eigenlijk alleen maar om van mijn iPhone TV-kanalen van de Ziggo TV app te streamen naar de TV, maar dat is straks niet meer meer nodig door het KPN 4k kastje. Dus is er gewoon geen probleem meer.

Surround geluid.
De ontvanger heeft een optical out. Daaruit komt Dolby Digital 5.1 en pcm stereo.

Is vooralsnog helemaal prima, heb totaal niet het idee dat ik iets mis met "slechts" 5.1. Ik ga het zien of het werkt. Komt het KPN-kastje met een optical kabel? Zo niet, ze schijnen niet echt duur te zijn, dan bestel ik die nog wel


Dolby Atmos ondersteuning heeft de box nog niet. (wel de app van Netflix via je nieuwe 4K televisie als het goed is).

Zolang ik het geluid nog op 5.1 hou is dat natuurlijk niet echt een probleem


Je 5.1 home cinema kun je gewoon nog jaren aanhouden. De geluidsnorm bij HD is Dolby Digital 5.1. Dit is tevens de EBU uitzendnorm: 1080i50 (HD) en Dolby Digital 5.1. Reguliere zenders/uitzendingen in UHD zullen nog enkele jaren op zich laten wachten in ons land.
Ook de (3) UHD kanalen hebben momenteel 5.1.

Dat de TV-zenders voorlopig nog wat achterlopen qua beeld is geen probleem verder. Als de upscaling naar een 4K scherm maar goed wordt gedaan toch. En zoals gezegd kan ik nog wel even vooruit met 5.1 geluid. Geld is niet echt een probleem maar als ik die 5-1000 euro nog een tijdje in de pocket kan houden, kan ik het wellicht in de toekomst uitgeven als er iets heel moois op de markt komt

Voor 7.1 danwel 9.1 zou meer denken aan UHD-bluraydiscs op dit moment. Atmos voor Netlfix alleen beschikbaar via de app in je 4K-televisie.

En al in de Apple TV 4K naar ik begrepen heb *


UHD kanalen bij KPN
Love Nature; Xite; Insight.
Overige kanalen gewoon HD! Worden ook niet 'beter' via de 4K ontvanger

Zolang ze er maar niet slechter van worden. TV-kijken is niet een activiteit die ik veel doe.

De aansluitingen op de ontvanger. (usb alleen voor service kpn)


Info 4K ontvanger:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt-418363

Dank, ik ken dit plaatje, wist alleen niet hoe de specs zouden zijn. Dat weet ik nu wel.

Zeer veel dank voor je uitgebreide reactie en vooral het toegespitst zijn op mijn situatie. Ik hou wel van op subtiele wijze dingen oplossen/beter maken zonder grote kosten.

Dat wordt een mooie toekomst bij KPN
Nu alleen nog zo goed mogelijk van Ziggo afkomen, die doen vreselijk en onnodig moeilijk....



*https://www.youtube.com/watch?v=jX4DwvkgQKo
Er wordt geen optical kabel meegestuurd. Die dien je dan nog aan te schaffen.

Hoe heb je Ziggo dan nu 5.1 aangesloten op je audioset eigenlijk???

De upscaling naar 4K van de box is belabberd. We adviseren voor de HD zenders om de output op 1080i te zetten zodat de upscaling aan de tv wordt overgelaten. Die kan dat véél beter.
(sterker nog, de forumgebruikers adviseren de 4k ontvanger/abonnement dus helemaal niet aan 😉 )

TV-kijken is niet een activiteit die ik veel doe.

Dan snap ik al helemáál niet de duurdere keuze voor het 4K pakket....

En nog even w.b. de Formule 1.
Die is bij KPN te zien via het Duitse RTL Television in HD (met korte reclameonderbrekingen; kan.nr. 46) en op huurbasis ook in HD voor € 6 per uitzending (HD, Live sport on demand kanalen). Dat is dan het Ziggo sport verslag met Olav Mol.
Hoi @PeterG , en anderen.

Jij weet nog veel meer, zelfs zaken waar ik wijzer van ga worden.🙂
Reputatie 3
Badge
Er wordt geen optical kabel meegestuurd. Die dien je dan nog aan te schaffen.
Ok, geen probleem, gelijk maar bestellen ;-)

Hoe heb je Ziggo dan nu 5.1 aangesloten op je audioset eigenlijk???

Via een van de HDMI ingangen van de audioset/homecinema. De TV/Monitor zit aan de HDMI uitgang. Echter op die manier ga je terug naar full HD

De upscaling naar 4K van de box is belabberd. We adviseren voor de HD zenders om de output op 1080i te zetten zodat de upscaling aan de tv wordt overgelaten. Die kan dat véél beter.

Dank voor de tip

TV-kijken is niet een activiteit die ik veel doe.
Dan snap ik al helemáál niet de duurdere keuze voor het 4K pakket....


Is inderdaad ook geen keiharde noodzaak en misschien ook niet helemaal tot op het bot afgewogen. Het had inderdaad ook 10/20 euro per maand goedkoper gekund. Dan had ik Youtube 4k kwijtgeraakt maar dat kan ik met een nieuwe 4K TV inderdaad oplossen. Ik heb die nog niet dus voorlopig gaat het even op deze manier, met een 4K computer monitor 😉 Hou ik de optie open om inplaats van een 4K tv een grotere 4k monitor te kopen.

Dat ik nu youtube en netflix en straks wellicht wat zender op 4K heb in een enkel kastje onder m'n monitor/tv, met mooi 5.1 geluid vind ik ook wel een prettige oplossing.

En nog even w.b. de Formule 1.
Die is bij KPN te zien via het Duitse RTL Television in HD (met korte reclameonderbrekingen; kan.nr. 46) en op huurbasis ook in HD voor € 6 per uitzending (HD, Live sport on demand kanalen). Dat is dan het Ziggo sport verslag met Olav Mol.

Olav Mol is op zich wel grappig maar of ik daar 6 euro voor over heb. Dan maar de duitsers kijken 😉
Nog vergeten.
Grote kans dat je nog lange tijd, maanden, het ongecodeerde FTA pakket bij Ziggo van de kabel kunt halen. Om dat af te sluiten moet er een monteur naar het kastje in de straat en dat gebeurt niet meteen.
In dat pakket zit Ziggo Sport 14 HD ook!

Met iedere TV met DVB-C te krijgen. Op mijn site heb ik de gegevens staan voor de twee gebieden van Ziggo. NML oud-Ziggo en oud-UPC. Gegevens verschillend.

Kijk je nu met een kaart dan zal Ziggo Sport 14 het na uitzetten daarvan dus vooralsnog gewoon blijven doen.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2016/06/14/instellen-digitale-ontvanger-op-ongecodeerde-pakket-oud-upc-gebiedoud-ziggo-gebied/
Hoi @PeterG en anderen.

Maar Peter toch.
Je weet toch dat ze meelezen die lui van ziggo.
Of zouden ze niet kunnen lezen "gezien de ervaringen van @Hans Keesom met het forum van ziggo"

ziggo kleine letter zo groots zijn ze niet.👿
Reputatie 3
Badge
Nog vergeten.
Grote kans dat je nog lange tijd, maanden, het ongecodeerde FTA pakket bij Ziggo van de kabel kunt halen. Om dat af te sluiten moet er een monteur naar het kastje in de straat en dat gebeurt niet meteen.
In dat pakket zit Ziggo Sport 14 HD ook!


Ik heb een tijdje alleen internet van ze gehad en had toen nog gewoon analoog tv-signaal op de kabel staan. Zal wel kijken of dat of ongecodeerd digitaal er straks nog op zit ;-)
Ik zit inderdaad in UPC gebied 😉
Reputatie 3
Badge
Nog een vervolgvraag :

Als voorbereiding op de overstap heb ik zoals gezegd alvast een 4k computermonitor aangesloten, een fraai vormgegeven LG 27 inch monitor die ik een paar jaar geleden heb gekocht vanwege een cursus * Deze monitor had ik vooral gekozen omdat ie "sRGB over 99% ruim kleurbereik" had.

Ik heb de monitor vandaag op sRGB gezet en wow dat maakte even een verschil.

Ik heb op vervolgens alles op sRGB gezet, dus de Apple TV, de homecinema die er nog tussenzit en de monitor. Vooral het op sRGB zetten van de monitor maakte een wereld van verschil, het werd alles een stuk intenser, bijna een beetje te en het roept al bijna de vraag op of 4K nog wel nodig is 😉 **

Dit deed me afvragen, kan je met het KPN 4K direct sRGB uitsturen en is dat verstandig?
Of is het altijd YCbCr of is YCbCr beter? Ik vond op de monitor trouwens geen YCbCr instelling dus weet niet of het wel kan.


* https://tweakers.net/pricewatch/488423/lg-27ud88-w-wit-zilver-zwart/specificaties/

** De monitor staat op een een verplaatsbaar meubel dus als ik film wil kijken verplaats ik 'm voor de bank hetgeen voor met 1 of 2 mensen film kijken nog wel prima is. Een grotere variant of een 4k shortthrow beamer is een idee in het achterhoofd.
Hoi @PeterG en anderen.

Maar Peter toch.
Je weet toch dat ze meelezen die lui van ziggo.
Of zouden ze niet kunnen lezen "gezien de ervaringen van @Hans Keesom met het forum van ziggo"

ziggo kleine letter zo groots zijn ze niet.👿

Hallo @genetic , @PeterG en @Hans Keesom
Ik ben begin november overgegaan naar Telfort en heb nog steeds Ziggo-signaal en kijk daarmee ook naar kanaal 14 HD F1 etc., niks illegaals aan, heb dit nagevraagd, zolang een monteur niet fysiek de stekker er uit trekt in de straatkast en je hebt een geschikte digitale tv kun je nog gewoon blijven kijken, zie de bijlage voor een antwoord van inzake inzake gebruik aanwezig signaal:


P.S.: N.N. ben/was ik, Evert is ook een forumlid en Lycke_Ziggo is een van de Ziggo-moderatoren.
Zie je wel ze lezen mee.😂🤣.
Wat heet humor. 😏
@Hans Keesom de gebruikers van de 4K ontvangers zullen dit ongetwijfeld beter kunnen beantwoorden het zal mij verbazen als deze opties zoals sRGB of YCbCr te kiezen zijn in de ontvangers. Zover ik het weet zijn deze 2 de UHD@60Hz of UHD@50Hz enige keuze opties aan 4k gerelateerd

De enige reden voor het 4K pakket zou zijn de mooiere vormgeving van de ontvanger en afstands bediening en dat deze bluetooth gebruikt. En eventueel de hogere standaard snelheid 150/15 ps de in het startbericht genoemde 200/20 zal het maximaal leverbare/haalbare zijn via dsl. De huidige paar kanalen bieden weinig meerwaarde in mijn ogen.
Reputatie 7
Badge +21
Per 1 juni wordt die snelheid naar 200/20 verhoogd.
RGB of YCbCr zit er niet op
Reputatie 3
Badge
Per 1 juni wordt die snelheid naar 200/20 verhoogd.
RGB of YCbCr zit er niet op


Oke, een instelling minder om me druk om te maken 😉 Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit gaat zijn. Nog drie weken en ik kan er wat meer over zeggen, ook over de snelheid.
Reputatie 7
Badge +21
Dolby Atmos ondersteuning heeft de box nog niet. (wel de app van Netflix via je nieuwe 4K televisie als het goed is).

Er zit al wel een testfilmpje op voor Dolby Atmos. (in het 4K menu)
Dus het begin is er.
Reputatie 3
Badge

Dolby Atmos ondersteuning heeft de box nog niet. (wel de app van Netflix via je nieuwe 4K televisie als het goed is).Er zit al wel een testfilmpje op voor Dolby Atmos. (in het 4K menu)
Dus het begin is er.

Hmmm gaaf, fijn om alvast wat mee te spelen.

Nu nog een subtiele manier vinden om mijn 5.1 systeem te kunnen blijven gebruiken en dan met Atmos uit te breiden. Ooit zoiets gehad om m'n stereoset uit te breiden naar Surround Sound en dat was erg kosteneffectief en had best mooi geluid.

Zal dan wel een nieuwe receiver worden, ooit... 😉
Reputatie 7
Badge +21
Ach ja Hans, het geld moet rollen toch? 😎😋🤑
Bestaande 5.1 opwaarderen naar Atmos zal 'm niet worden..... I.v.m. balans tussen alle kanalen ook niet aan te raden lijkt mij. Vooralsnog zou ik er geen geld in steken zolang Dolby Digital 5.1 nog de geluidsnorm is bij tv uitzendingen.

Ik gebruik het 7.1 principe bij mijn versterker niet eens....

Ik zie dat je Ziggo abo nog een maandje of 4 doorloopt....
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ik-wil-nu-opzeggen-ook-al-loopt-mijn-abonnement-nog-tot-12-oktober-41166
Reputatie 3
Badge
Bestaande 5.1 opwaarderen naar Atmos zal 'm niet worden..... I.v.m. balans tussen alle kanalen ook niet aan te raden lijkt mij. Vooralsnog zou ik er geen geld in steken zolang Dolby Digital 5.1 nog de geluidsnorm is bij tv uitzendingen.
Zou vooral voor netflix zijn, alwaar nu al Dolby Atmos en Dolby Vision te vinden is. Maar ik denk dat voorlopig nog prima kan genieten van het geluid van de 5.1 homecinema, ook al is het geen Dolby Atmos ;-)



Ik zie dat je Ziggo abo nog een maandje of 4 doorloopt....
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ik-wil-nu-opzeggen-ook-al-loopt-mijn-abonnement-nog-tot-12-oktober-41166


Ben ondertussen gebeld door dame van Ziggo, heel aardig, ze ging het allemaal regelen zodat het abonnement per 1 juli zou worden stopgezet......... dat is 1 juni geworden. Op de site van Ziggo zijn al mijn producten disabled.
Ik heb nu dus geen eigen internet verbinding maar gelukkig staat de wifispot van het modem nog aan en daarlangs kan ik hopenlijk nog even verder. M'n eigen wifi-SSID is verdwenen en ook is er geen ethernet verbinding meer.

Nah jah, als ik nog drie weken zo door kan komen totdat de monteur van KPN er is.... levert me dat in ieder geval die 4 maanden ziggokosten op 😉
Reputatie 3
Badge
Ach ja Hans, het geld moet rollen toch? 😎😋🤑
Ach, het MOET niet perse rollen, maar als het nodig is, mag dat het doen.
Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je Ziggo abo nog een maandje of 4 doorloopt....
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ik-wil-nu-opzeggen-ook-al-loopt-mijn-abonnement-nog-tot-12-oktober-41166
Ben ondertussen gebeld door dame van Ziggo, heel aardig, ze ging het allemaal regelen zodat het abonnement per 1 juli zou worden stopgezet......... dat is 1 juni geworden. Op de site van Ziggo zijn al mijn producten disabled.
Ik heb nu dus geen eigen internet verbinding maar gelukkig staat de wifispot van het modem nog aan en daarlangs kan ik hopenlijk nog even verder. M'n eigen wifi-SSID is verdwenen en ook is er geen ethernet verbinding meer.

Nah jah, als ik nog drie weken zo door kan komen totdat de monteur van KPN er is.... levert me dat in ieder geval die 4 maanden ziggokosten op ;-)



Oef, dat lijkt me wel een beetje onhandig, Hans! Heb je toevallig een mobiel abonnement bij ons? Zo ja, wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan heb? Dan kan ik even kijken of ik je niet van wat extra data kan voorzien ter overbrugging.
Reputatie 2
@Hans Keesom

Ik las en lees de belevingen van de Ziggo NEXT in Nederland, Zwitserland en de UK (Virgin) al enige tijd mee sinds mijn overstap van Ziggo naar KPN. Ik heb hier bij KPN een 4K pakket. Aangezien de rest van je vragen beantwoord lijkt even specifiek mijn persoonlijke ervaringen tav het 4K pakket en de support bij KPN:

  • Ik ervaar goede, tijdige en vriendelijke support en zelfs bij vlagen echt heel goede technische kennis van KPN medewerkers. Voelt voor mij een stuk beter aan dan bij Ziggo
  • Het 4K pakket bevalt na de nodige aanpassingen erg goed
  • Beeldkwaliteit in mijn geval op 1080P (dus niet I) beter dan native 4K
  • Na de firmware update op mijn LG OLED TV lijken de fletse kleuren onder native 4K en scherpte (en zelfs de upscaling van het 4K kastje) een stuk beter
  • De fletse, onscherpe of vage gezichten waar nu veel sprake is op het Ziggo forum zijn "hier" bij KPN inmiddels vrijwel overal verdwenen en over het algemeen echt een mooi beeld.
  • Internet is stabiel en snel en vaak iets meer dan 200Mbit download
Reputatie 3
Badge


Ik zie dat je Ziggo abo nog een maandje of 4 doorloopt....
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ik-wil-nu-opzeggen-ook-al-loopt-mijn-abonnement-nog-tot-12-oktober-41166
Ben ondertussen gebeld door dame van Ziggo, heel aardig, ze ging het allemaal regelen zodat het abonnement per 1 juli zou worden stopgezet......... dat is 1 juni geworden. Op de site van Ziggo zijn al mijn producten disabled.
Ik heb nu dus geen eigen internet verbinding maar gelukkig staat de wifispot van het modem nog aan en daarlangs kan ik hopenlijk nog even verder. M'n eigen wifi-SSID is verdwenen en ook is er geen ethernet verbinding meer.

Nah jah, als ik nog drie weken zo door kan komen totdat de monteur van KPN er is.... levert me dat in ieder geval die 4 maanden ziggokosten op ;-)

Oef, dat lijkt me wel een beetje onhandig, Hans! Heb je toevallig een mobiel abonnement bij ons? Zo ja, wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan heb? Dan kan ik even kijken of ik je niet van wat extra data kan voorzien ter overbrugging.

Hallo Erik,

Ik heb een abonnement bij Telfort. Ik neem aan dat het dan nog geen KPN-abonnement is, maar als je daar wat data aan toe kan voegen is dat welkom natuurlijk.

Kost me 13,51 euro per maand met 2 GB data en onbeperkt bellen en SMS. Als je het voor die prijs en die of betere voorwaarden om kan zetten naar KPN, dan mag dat ook.

Overigens heb ik thuis vooralsnog het wifispots signaal van ziggo nog gewoon op de modem staan en kan daar vooralsnog op inloggen, ook al moet ik af en toe opnieuw connecten en is de snelheid nog net te doen https://www.speedtest.net/result/8308351432
Zelfs youtube is nog te doen ;-)
Hoe lang het blijft werken weet ik natuurlijk niet, maar wat ik maar wil zeggen, het is ook wel een spannend avontuur ;-)

Oftewel, ja, als het kan, heel graag, maar maak het niet te ingewikkeld voor jezelf en mij.