Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak


Reputatie 3
Badge
Ik ga over een paar weken over van Ziggo naar kpn. Ik heb het helemaal gehad met Ziggo, vreselijke website, niet reageren op klachten en er alleen maar op uit om je nog meer te laten betalen voor een nog langere termijn. Je krijgt het gevoel dat je continu moet oppassen voor wat ze nu weer flikken bij je...

Ik heb het KPN 4k pakket genomen, heb ik tenminste gelijk twee ontvangers waarmee ik de toekomst in kan. Kost per maand even wat meer maar krijg daar gelijk ook wat extra snelheid bij, ga van 60/10 naar 150/50.

In afwachting van de levering ben ik alvast aan het bedenken hoe ik een en ander ga inpassen in mijn manier van beeldmateriaal consumeren.
Op dit moment gebruik ik vooral m'n Apple tv's om media te gebruiken, zijnde netflix en youtube. TV-zenders stream ik vanaf m'n telefoon naar de Apple tv's. Dit heeft me verlost van de coax-kabel en werkt erg prettig. Ik kan mijn TV-meubel op wielen aansluiten op elk stopcontact in huis en verder kijken.

Het internetsignaal gaat in mijn woning vooral via Devolo-adapters, zowel bij het modem als de TV staat een 1200+ versie die meer snelheid lijken te leveren dan waar mijn Ziggo aansluiting me geeft.. De Apple TV geeft 10 ms ping 61.6 Mbps download en 10.2 Mbps uploadload hetgeen overeenkomt met wat ik krijg rechtstreeks aangesloten op m'n modem. Tussen de Devolop adapter zelf gaat het volgens devolo's zelf met 282 Mbit/s, ik neem aan dat ik dus nog wel ruimte heb in die verbinding als ik straks aan 150/15 * hang

De nieuwe 4K ontvanger gaat logischerwijs de Apple TV vervangen, met als voordeel dat ik dan direct op dat kastje tv-zender kan selecteren en meer kan dan nu met de Ziggo-app. Ik verlies dan wel de mogelijkheid om Airplay te gebruiken vanaf iphone en macbook.

Heeft de 4K ontvanger de mogelijkheid voor Airplay?

Qua aansluitingen een belangrijk verschil dat het HDMI signaal niet meer via m'n 10 jaar oude 5.1 homecinema hoeft te lopen omdat de 4k ontvanger een optische uitgang heeft voor audio. Zo kan de HDMI kabel tenminste een 4K signaal naar m'n beeldscherm sturen.

Ik neem aan dat de optische uitgang van het 4k kastje het geluid in 5.1 kan doorsturen naar de homecinema. klopt dat?

De huidige 5.1 opstelling voldoet prima, ook al kijk ik stiekem wel eens naar de mogelijkheden van Dolby Atmos.

Ik heb de 32 inch full HD t.v. alvast vervangen door een 4k monitor die ik nog heb staan maar ik heb een sterk vermoeden dat die niet de volle pracht en praal zal kunnen weergeven die uit het KPN-kastje komt, met name op HDR gebied. Ik overweeg daarom een 4k TV te kopen die Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund(en gelijk maar Airplay).
De Apple TV 4k die ik heb ondersteund beide protocollen, dus dan kan Netflix helemaal losgaan, Youtube doet helaas niet aan 4k op de Apple TV 4k, maar dat is minder van belang.

Welke Dolby protocollen worden door het KPN-kastje ondersteund op dit moment?

Wellicht is het na 10 jaar tijd om mijn homecinema met full-hd hdmi aansluitingen en 5.1 speaker opstelling een te vervangen. Maar eigenlijk doet ie het nog heel goed.

Weet iemand nog een subtiele manier om een 5.1 homecinema uit te breiden zodat het een goed Dolby Atmos systeem wordt? Een soundbar komt me over als een stap terug....ik vermoed dat ik er gewoon niet aan ontkom om een nieuwe AV-receiver** te kopen en daar de speakers van de oude 5.1 op aan te sluiten of als een soort pre-amp te gebruiken ;-)

Tenslotte.....formule 1, ik raak ziggo sport kwijt maar zag wel een duitse zender met formule 1. Heb ik in het nieuwe pakket ergens een zender die formule 1 uitzend? Hoeft geen Ziggo te zijn perse.



*Internetsnelheid
In contract staat onderstaande. Snap niet helemaal hoe zich dat verhoudt met de 200/20 die de postcodecheck mee aangeeft.
===============================
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 150 Mbit/s Uploadsnelheid: 15 Mbit/s
Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van WiFi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.


** zoiets? https://www.iear.nl/product/marantz-nr1509/
of iets duurder maar wel erg compleet https://www.iear.nl/product/marantz-sr6013/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Reputatie 3
Badge
Je bent nu officieel over naar ons lees ik. Dan ook officieel vanuit ons: Welkom bij KPN :)

Ik zie dat Joran het in het andere topic al aangaf, maar voor de volledigheid hier ook nog even. De YouTube app op de 4K ontvanger loopt inderdaad achter op de YouTube app op de reguliere HD-ontvangers. Wanneer die ook op de 4K ontvanger zal komen is op dit moment nog niet bekend.


Dank voor het welkom.
Een kleine update zou me al helpen, maar het is allemaal geen halszaak. In de tussentijd zal ik wat vaker gebruik maken van de bestelde 2 port extractor* Geen probleem natuurlijk, dat apparaat zal ik ook als de Youtube app er is op de 4K ontvanger, evengoed nog wel gebruiken om heen en weer te gaan.

*https://www.amazon.de/FeinTech-VSW02102-2-port-Extractor-Schwarz/dp/B07K5SGQSF/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
Reputatie 3
Badge

Je bent nu officieel over naar ons lees ik. Dan ook officieel vanuit ons: Welkom bij KPN :)

Ik zie dat Joran het in het andere topic al aangaf, maar voor de volledigheid hier ook nog even. De YouTube app op de 4K ontvanger loopt inderdaad achter op de YouTube app op de reguliere HD-ontvangers. Wanneer die ook op de 4K ontvanger zal komen is op dit moment nog niet bekend.
Dank voor het welkom.
Een kleine update zou me al helpen, maar het is allemaal geen halszaak. In de tussentijd zal ik wat vaker gebruik maken van de bestelde 2 port extractor* Geen probleem natuurlijk, dat apparaat zal ik ook als de Youtube app er is op de 4K ontvanger, evengoed nog wel gebruiken om heen en weer te gaan.

*https://www.amazon.de/FeinTech-VSW02102-2-port-Extractor-Schwarz/dp/B07K5SGQSF/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Hetgeen me brengt op een idee voor een volgende versie van de 4k ontvanger, een HDMI-in aansluiting zodat bestaande apparatuur gemakkelijk kan worden aangesloten en verder kan werken en je die ook kan selecteren via de AB van de 4k ontvanger. Handig als je geen input selectie op je TV/ monitor hebt.
Audio van input dan ook weer doorgeven aan optical output.
Reputatie 7
Hetgeen me brengt op een idee voor een volgende versie van de 4k ontvanger, een HDMI-in aansluiting zodat bestaande apparatuur gemakkelijk kan worden aangesloten en verder kan werken en je die ook kan selecteren via de AB van de 4k ontvanger. Handig als je geen input selectie op je TV/ monitor hebt.
Audio van input dan ook weer doorgeven aan optical output.

Ik ben bang dat dit er niet zal gaan komen, simpelweg omdat het aantal abonnees met een monitor zonder input selectie waarschijnlijk zeer klein is. Om voor die zeer kleine groep in elke 4K ontvanger meer hardware en logica te moeten stoppen is dan wellicht niet zo efficiënt.
Reputatie 3
Badge
Ik ben bang dat dit er niet zal gaan komen, simpelweg omdat het aantal abonnees met een monitor zonder input selectie waarschijnlijk zeer klein is. Om voor die zeer kleine groep in elke 4K ontvanger meer hardware en logica te moeten stoppen is dan wellicht niet zo efficiënt.

Ik weet dat je gelijk hebt, maar we zijn hierdoor wel terecht gekomen in een heel stel halfslachtige oplossingen die geen van allen volledig werken :
  • Een smart-tv app die niet op alle merken TV werkt
  • Een 4K ontvanger die zichzelf nooit helemaal uitschakeld, geen goede Youtube app heeft waardoor je toch weer over moet schakelen naar een ander platform, geen airplay of chromecast kent.
  • Een IOS app die geen airplay optie kent.
Als Apple fan boy zou ik er dan de voorkeur aan geven als KPN gewoon een chromecast ultra had opgestuurt inplaats van twee 4k-ontvangers. Ik neem tenminste aan dat de de kpn-app daarop wel helemaal goed werkt.......

Ik ga eens een tijdje testen met de opstelling met de Feintech ertussen in, ik ben bang dat ik het toch een noodoplossing zal blijven vinden.
En dan wellicht eens ga kijken of de chromecast ultra oplossing wel goed werkt.
Reputatie 7
Als Apple fan boy zou ik er dan de voorkeur aan geven als KPN gewoon een chromecast ultra had opgestuurt inplaats van twee 4k-ontvangers. Ik neem tenminste aan dat de de kpn-app daarop wel helemaal goed werkt.......
De iTV app op Android of iOS is ook verre van perfect waarbij de Chromecast (of Android TV) niets anders doet dan het weergeven van de stream (rechtstreeks vanaf de iTC server) en geen logica heeft voor het aansturen van de stream. Het aansturen gebeurt vanuit de iTV app. De onvolkomenheden van de app zijn dus ook aanwezig bij het casten.
Daarbij komt dat de 4K zenders, net als de HD-"Glas" zenders, helemaal niet beschikbaar zijn in de iTV app.
Ik heb eigenlijk nog geen enkele app van KPN gezien waar men ontwikkelingen nu echt eens een keer af maakt. Telkens als 80% van het gewenste bereikt is, begint men aan iets nieuws. Nu is bijvoorbeeld de smart-TV App weer een stoorzender die capaciteit wegneemt van het development team voor het (eindelijk eens) vervolmaken van de iTV app. KPN, maak nu toch ook eens iets af voordat je met iets nieuw begint.
Zie: Verbeterpunten iTV app.
Reputatie 3
Badge

Als Apple fan boy zou ik er dan de voorkeur aan geven als KPN gewoon een chromecast ultra had opgestuurt inplaats van twee 4k-ontvangers. Ik neem tenminste aan dat de de kpn-app daarop wel helemaal goed werkt.......De iTV app op Android of iOS is ook verre van perfect waarbij de Chromecast (of Android TV) niets anders doet dan het weergeven van de stream (rechtstreeks vanaf de iTC server) en geen logica heeft voor het aansturen van de stream. Het aansturen gebeurt vanuit de iTV app. De onvolkomenheden van de app zijn dus ook aanwezig bij het casten.
Daarbij komt dat de 4K zenders, net als de HD-"Glas" zenders, helemaal niet beschikbaar zijn in de iTV app.
Ik heb eigenlijk nog geen enkele app van KPN gezien waar men ontwikkelingen nu echt eens een keer af maakt. Telkens als 80% van het gewenste bereikt is, begint men aan iets nieuws. Nu is bijvoorbeeld de smart-TV App weer een stoorzender die capaciteit wegneemt van het development team voor het (eindelijk eens) vervolmaken van de iTV app. KPN, maak nu toch ook eens iets af voordat je met iets nieuw begint.
Zie: Verbeterpunten iTV app.


We zijn het denk ik eens.
Om dingen in volgorde te zetten zou ik ze willen adviseren om
-Maak de huidige 4k ontvanger af door de youtube app volwaardig te maken, dus met inlog, en eventueel volwaardige chromecast en/airplay functionaliteit.
-Bouw een volwaardige iptv app voor een volwaardige mediaplayer en lever die voortaan uit inplaats van de huidige 4k ontvanger. Mijn voorkeur zou een apple tv 4k zijn maar als het een android device is met een afstandbediening kan dat ook, als tv-kijken, netflix en youtube er maar volledig op werkt.
-Maak de huidige 4k ontvanger af door de youtube app volwaardig te maken, dus met inlog, en eventueel volwaardige chromecast en/airplay functionaliteit.

Een terechte verbetering en gewoon vreemd dat dit niet gelijk loopt met de gewone ontvangers. Eerder een terug gang dan een verbetering los van de UHD optie.


-Bouw een volwaardige iptv app voor een volwaardige mediaplayer en lever die voortaan uit inplaats van de huidige 4k ontvanger. Mijn voorkeur zou een apple tv 4k zijn maar als het een android device is met een afstandbediening kan dat ook, als tv-kijken, netflix en youtube er maar volledig op werkt.

Dat gaat nooit gebeuren, tenzij je voor het gebruik van die app gaat betalen zoals je betaalt voor een tv ontvanger. Op dit moment is het gratis gebruik van de app niet gunstig voor de verhuur van extra tv ontvangers. De huidige app voor samsung tv's is puur om marketing redenen beperkt.
Reputatie 7
De beeldkwaliteit via de iTV app (gecast) en smart-TV app is ook minder goed dan die via de TV ontvangers en de reden moge overduidelijk zijn. Natuurlijk snijdt KPN zich enorm in de vingers als iedereen ineens zou terugstappen naar een abonnement met één TV ontvanger.
Een gevolg zou kunnen zijn dat het Internet en TV basis abonnement duurder gaat worden en ik geloof niet dat we daar op zitten te wachten of wel soms?
Reputatie 3
Badge
Een terechte verbetering en gewoon vreemd dat dit niet gelijk loopt met de gewone ontvangers. Eerder een terug gang dan een verbetering los van de UHD optie.
Dit is dan ook feitelijk een klacht die ik heb. Ik betaal 6 maanden 35,- /mnd daarna 72, 50/mnd, ik mag hopen dat het over 6 maanden is opgelost 😉 Het is maar een tientje meer dan het Internet snel pakket en ik heb daarvoor wel sneller internet en 4K op Netflix en een paar tv-kanalen, maar de Youtube app maakt het een beetje wrange ervaring.

Dat gaat nooit gebeuren, tenzij je voor het gebruik van die app gaat betalen zoals je betaalt voor een tv ontvanger. Op dit moment is het gratis gebruik van de app niet gunstig voor de verhuur van extra tv ontvangers. De huidige app voor samsung tv's is puur om marketing redenen beperkt.


Ik lever onmiddelijk alle twee de 4K ontvangers in als er een goede app voor de Apple TV 4K komt. Hoeft mijn maandbedrag niet voor omlaag.

Dat doe ik ook als er een goede app voor de iphone komt die airplay aanstuurt, ook al is dat dan beperkt tot 1080p omdat airplay geen 4K schijnt te kunnen streamen. Als Ziggo het kan met hun app dan moet KPN dat ook kunnen.
Reputatie 3
Badge
De beeldkwaliteit via de iTV app (gecast) en smart-TV app is ook minder goed dan die via de TV ontvangers en de reden moge overduidelijk zijn. Natuurlijk snijdt KPN zich enorm in de vingers als iedereen ineens zou terugstappen naar een abonnement met één TV ontvanger.
Een gevolg zou kunnen zijn dat het Internet en TV basis abonnement duurder gaat worden en ik geloof niet dat we daar op zitten te wachten of wel soms?


De Netflix app op mijn Apple TV 4k is volgens mij erg goed. Het kan dus wel.
Casten, via chromecast of Airplay schijnt inderdaad z'n beperkingen te hebben. Bij Airplay beperkt tot 1080p. Merkwaardig want ik zou denken dat de app gewoon een link doorgeeft naar een stream en dat afspeler dan zelf kan kiezen voor een kwaliteit.

Zoals hierboven gezegd, mag KPN de ontvangers terughebben in ruil voor een app die ik op 1 of 2 Apple TV's mag draaien. Betaal ik gewoon hetzelfde maandbedrag, helemaal geen probleem.
Voor jou mischien niet voor andere klanten wel, die willen/kunnen de extra huur niet betalen zeker niet voor een tv op de slaapkamer die beperkt aan staat.

Diverse Telfort en Ons Brabant net klanten moeten nu ook extra gaan betalen willen deze op meerdere schermen tv willen kijken. Omdat hier de DVB-C is komen te vervallen. Kortom of de app en chromecast gebruiken of per scherm €5,00 p/m extra betalen met het maximum van 5 schermen kom je dan snel op € 20,00 p/m is € 240,00 op jaarbasis.


Het hangt dus puur van de situatie af, waar en hoe je een app wil inzetten.
Reputatie 7
De Netflix app op mijn Apple TV 4k is volgens mij erg goed. Het kan dus wel.
Casten, via chromecast of Airplay schijnt inderdaad z'n beperkingen te hebben.

Natuurlijk kan het, Netflix op een 4K Android TV is ook erg goed. Dat is het probleem ook niet.
De afweging is of het commercieel handig is om de kwaliteit en functionaliteit van zo'n app gelijkwaardig aan de TV ontvanger te laten zijn. Het antwoord is uiteraard: Nee, niet zonder een ander betalingsmodel waarbij ofwel per gelijktijdige TV stream betaald gaat worden ofwel de prijs voor de basis omhoog zal moeten en dat gaat dan ten koste van de Internet en TV basis abonnees.

Overigens zit er nog wel een flinke uitdaging in het kunnen leveren met dezelfde kwaliteit als Netflix en dat met name als het om live televisie gaat.
Bij diensten als Netflix, YouTube en andere on-demand diensten draait alles om buffering.
Een goede buffer zorgt er voor dat haperingen in de communicatie goed opgevangen kunnen worden en dat je daar als kijker niets van zult merken. De iTV app van KPN lijkt niet/nauwelijks aan buffering te doen en dat is natuurlijk problematisch bij haperingen in de communicatie.
En als de iTV app wel goed zou bufferen dan zie ik de volgende klacht al weer voor me en dat is dat de buren altijd een halve minuut eerder al juichen bij een doelpunt.
Netflix en youtube in de KPN app leveren lijkt mij onzinnig omdat je KPN niet nodig hebt, tenzij je internet bij hun afneemt. Dat is juist de grootste minpunt met de Videoland constructie daarbij ben je afhankelijk van de KPN app als je dit als extra pakket afneemt. En de huidige app heeft daar 'nog' geen tab voor.

De KPN app mag volwassener worden voor de KPN eigen producten en diensten waarbij de geleverde kwaliteit het meest belangrijke is en dat is juist de zwakke plek het achterliggende systeem moet het aan kunnen.


Ps wat diverse persoonlijke afwegingen betreft blijft de keuze voor KPN me verbazen, op dit moment zou ik juist zo terug gaan dan maar geen FttH. Voor diverse KPN/DSL klanten in buiten gebied of steden waar de kasten nog niet zijn verbeterd is de kabel juist het enige redelijke alternatief.
Reputatie 7
Mijn advies, neem zo weinig mogelijk bij KPN af en in ieder geval geen Netflix, Videoland of ander soortige OTT dienst.
De korting die je krijgt (€0,- per maand 😮) weegt mijns inziens absoluut niet op tegen de beperkingen en problemen die de software op de TV ontvanger en in de KPN apps met zich meebrengen.
Reputatie 3
Badge

De Netflix app op mijn Apple TV 4k is volgens mij erg goed. Het kan dus wel.
Casten, via chromecast of Airplay schijnt inderdaad z'n beperkingen te hebben.
Natuurlijk kan het, Netflix op een 4K Android TV is ook erg goed. Dat is het probleem ook niet.
De afweging is of het commercieel handig is om de kwaliteit en functionaliteit van zo'n app gelijkwaardig aan de TV ontvanger te laten zijn. Het antwoord is uiteraard: Nee, niet zonder een ander betalingsmodel waarbij ofwel per gelijktijdige TV stream betaald gaat worden ofwel de prijs voor de basis omhoog zal moeten en dat gaat dan ten koste van de Internet en TV basis abonnees.


Ik wil het best interessant voor KPN maken. Een 4K ontvanger inleveren in ruil voor een code die ik kan invoeren in een werkende kpn-tv app op een Apple TV 4K. Moet ik dan nog bijbetalen om het interessant te maken?
Doe ik ook voor de tweede 4k ontvanger. Desnoods twee ontvangers inleveren voor 1 code voor een Apple TV.


Maar terug naar de kern, fix nou eerst die youtube app KPN ;-)

Een goede buffer zorgt er voor dat haperingen in de communicatie goed opgevangen kunnen worden en dat je daar als kijker niets van zult merken. De iTV app van KPN lijkt niet/nauwelijks aan buffering te doen en dat is natuurlijk problematisch bij haperingen in de communicatie.
En als de iTV app wel goed zou bufferen dan zie ik de volgende klacht al weer voor me en dat is dat de buren altijd een halve minuut eerder al juichen bij een doelpunt.




Wat buffering betreft, maak die instelbaar, kleinere buffer geeft minder kwaliteit en vertraging, grotere buffer vertraging en meer kwaliteit, kies maar ;-)
Mensen die klagen over dat de buren eerder juichen, tsja, wat ben je gelukkig als dat je grootste probleem in het leven is 😉
Reputatie 3
Badge
Mijn advies, neem zo weinig mogelijk bij KPN af en in ieder geval geen Netflix, Videoland of ander soortige OTT dienst.
De korting die je krijgt (€0,- per maand 😮) weegt mijns inziens absoluut niet op tegen de beperkingen en problemen die de software op de TV ontvanger en in de KPN apps met zich meebrengen.


Ik heb rechtstreeks bij Netflix mijn Netflix account en rechtstreeks bij Youtube mijn Youtube account. Dat is het punt niet. Ik wil ze willen gebruiken op hetzelfde platform als waar mijn TV-kanalen binnenkomen. Dus of alledrie op de 4K ontvanger of alle 3 op m'n Apple TV. Zonder omschakelen, zonder tussenkastjes, keep it simple.
Reputatie 3
Badge
Netflix en youtube in de KPN app leveren lijkt mij onzinnig omdat je KPN niet nodig hebt, tenzij je internet bij hun afneemt. Dat is juist de grootste minpunt met de Videoland constructie daarbij ben je afhankelijk van de KPN app als je dit als extra pakket afneemt. En de huidige app heeft daar 'nog' geen tab voor.
Je haalt nu het apparaat en de app door elkaar.

Ik wil op de 4k ontvanger naast de tv-functionaliteit een volwaardige Youtube app inplaats van de huidige Youtube app, die alleen maar wat filmpjes toont die gerelateerd zijn aan het huidige tv kanaal.

De app voor op de iphone is redelijk goed. Op de iphone zijn aparte netflix en youtube apps. De netflix app kan chromecasten naar de 4k ontvanger, de youtube app helaas niet. Kan KPN denk ik niets aan doen

Ps wat diverse persoonlijke afwegingen betreft blijft de keuze voor KPN me verbazen, op dit moment zou ik juist zo terug gaan dan maar geen FttH. Voor diverse KPN/DSL klanten in buiten gebied of steden waar de kasten nog niet zijn verbeterd is de kabel juist het enige redelijke alternatief.

Wijkkastje is bij mij exact 3 verdiepingen naar beneden en verbeterd.
Mijn advies, neem zo weinig mogelijk bij KPN af en in ieder geval geen Netflix, Videoland of ander soortige OTT dienst.
De korting die je krijgt (€0,- per maand 😮) weegt mijns inziens absoluut niet op tegen de beperkingen en problemen die de software op de TV ontvanger en in de KPN apps met zich meebrengen.

Je kan van KPN weinig tot geen korting verwachten op een product van een ander.
Spotify is de grote uitzondering hoewel een euro korting?


Netflix en youtube in de KPN app leveren lijkt mij onzinnig omdat je KPN niet nodig hebt, tenzij je internet bij hun afneemt. Dat is juist de grootste minpunt met de Videoland constructie daarbij ben je afhankelijk van de KPN app als je dit als extra pakket afneemt. En de huidige app heeft daar 'nog' geen tab voor.Je haalt nu het apparaat en de app door elkaar.

Ik wil op de 4k ontvanger naast de tv-functionaliteit een volwaardige Youtube app inplaats van de huidige Youtube app, die ealleen maar wat filmpjes toont die gerelateerd zijn aan het huidige tv kanaal.

Dat ik dit door elkaar 'lijk' te halen kan zo overkomen dat klopt, dat is gebaseerd hoe de app voor samsung tv's is geintroduceerd. Bijna bedoeld als volledige vervanging en dat is om meerdere redenen niet de situatie.



Ik wil op de 4k ontvanger naast de tv-functionaliteit een volwaardige Youtube app inplaats van de
De app voor op de iphone is redelijk goed. Op de iphone zijn aparte netflix en youtube apps. De netflix app kan chromecasten naar de 4k ontvanger, de youtube app helaas niet. Kan KPN denk ik niets aan doen

Hier kan KPN heel veel aan doen de 4K ontvangers van de volwaardige youtube app voorzien. Dit zie ik in de youtube app op zowel een tablet als telefoon mooie keuze tussen de tv zelf en de tv ontvanger.

Reputatie 7
Ik wil op de 4k ontvanger naast de tv-functionaliteit een volwaardige Youtube app inplaats van de
De app voor op de iphone is redelijk goed. Op de iphone zijn aparte netflix en youtube apps. De netflix app kan chromecasten naar de 4k ontvanger, de youtube app helaas niet. Kan KPN denk ik niets aan doen
Hier kan KPN heel veel aan doen de 4K ontvangers van de volwaardige youtube app voorzien.

Het is de vraag in hoeverre Google hier aan mee wil werken en in hoeverre er sprake is van een certificering door Google.

Ook voor Netflix heeft het heel lang geduurd totdat de app op de 4K ontvanger beschikbaar kwam. De certificering door Netflix liet op zich wachten aangezien de 4K ontvanger niet voldeed aan de eisen t.a.v. DRM.
Toen eindelijk de Netflix app beschikbaar kwam op de 4K ontvanger werd ook de welbekende HDCP 2.2 problematiek geïntroduceerd waarbij abonnees een zwart scherm ervaren terwijl het menu en de gids nog wel zichtbaar zijn. Toeval of niet? 🤔
HDCP problematiek is in zijn algemeenheid me bekend, in verband met de 4k ontvangers niet maar niet verbazingwekkend. Diverse Amino gebruikers bij Telfort kunnen hier over mee praten nieuwe tv gekocht ineens wel een menu geen tv beeld soms wel geluid, dat kwam was het antwoord door HDMI verschillen 1.4 vs 2.0 wat niet helemaal klopt dit moet uiteindelijk HDCP gerelateerd zijn geweest.
Reputatie 3
Badge
Dat ik dit door elkaar 'lijk' te halen kan zo overkomen dat klopt, dat is gebaseerd hoe de app voor samsung tv's is geintroduceerd. Bijna bedoeld als volledige vervanging en dat is om meerdere redenen niet de situatie.

Ik wil liever niet dat ik een Samsung televisie moet gaan kopen omdat de Youtube app op de 4k ontvanger niet goed is....
En is op die Samsung TV wel een 4k Netflix en Youtube en KPN app aanwezig?

Hier kan KPN heel veel aan doen de 4K ontvangers van de volwaardige youtube app voorzien.

Inderdaad, dus daar hoop ik op, anders wil ik nog wat langer een korting 😉 Ik wil ook wel extra betalen voor een goede youtube-app op de 4k ontvanger.

Dit zie ik in de youtube app op zowel een tablet als telefoon mooie keuze tussen de tv zelf en de tv ontvanger.



Op de iphone kan ik vanuit de youtube app wel naar de apple tv streamen maar niet naar de KPN 4k ontvanger, ook niet als ik de youtube app opstart.

Maar goed, het is allemaal relatief, ik kan er denk ik wel mee omgaan 😉
Je hoofd probleem hiermee zijn dan ook de diverse apparaten die je nodig hebt. Met een gewone tv en of tvontvanger had je dit niet gehad.

3 keer ja wat betreft de apps.
Reputatie 3
Badge
Je hoofd probleem hiermee zijn dan ook de diverse apparaten die je nodig hebt. Met een gewone tv en of tvontvanger had je dit niet gehad.

3 keer ja wat betreft de apps.


De 4K ontvanger is er bijna. ......TV en netflix werken er prima op, de youtube app doet al 4K, nu alleen nog een login met je youtube-account (en misschien ook nog 5.1 geluid net als de Netflix app) en het is een prima apparaat om vanaf de bank lekker relaxed wat beelden te bekijken, op wat voor scherm dan ook.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die login te verwezenlijken.

Je hoofd probleem hiermee zijn dan ook de diverse apparaten die je nodig hebt. Met een gewone tv en of tvontvanger had je dit niet gehad.

3 keer ja wat betreft de apps.
De 4K ontvanger is er bijna. ......TV en netflix werken er prima op, de youtube app doet al 4K, nu alleen nog een login met je youtube-account (en misschien ook nog 5.1 geluid net als de Netflix app) en het is een prima apparaat om vanaf de bank lekker relaxed wat beelden te bekijken, op wat voor scherm dan ook.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die login te verwezenlijken.

Dat ligt zoals wjb ook aaangaf mede bij Google.
Reputatie 3
Badge


Je hoofd probleem hiermee zijn dan ook de diverse apparaten die je nodig hebt. Met een gewone tv en of tvontvanger had je dit niet gehad.

3 keer ja wat betreft de apps.
De 4K ontvanger is er bijna. ......TV en netflix werken er prima op, de youtube app doet al 4K, nu alleen nog een login met je youtube-account (en misschien ook nog 5.1 geluid net als de Netflix app) en het is een prima apparaat om vanaf de bank lekker relaxed wat beelden te bekijken, op wat voor scherm dan ook.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die login te verwezenlijken.
Dat ligt zoals wjb ook aaangaf mede bij Google.

Wellicht moet ik me maar gaan verdiepen in de Nvidia Shield. Zou daar de kpn smart app op werken. Youtube en netflix wel geloof ik, kan de 4k ontvanger weer in z'n doos en retour naar KPN ;-)

https://shield.nvidia.com/blog/stream-4k-content-on-shield