Vraag

Over naar 4k pakket vanaf Ziggo, wat is een goed plan van aanpak


Reputatie 3
Badge
Ik ga over een paar weken over van Ziggo naar kpn. Ik heb het helemaal gehad met Ziggo, vreselijke website, niet reageren op klachten en er alleen maar op uit om je nog meer te laten betalen voor een nog langere termijn. Je krijgt het gevoel dat je continu moet oppassen voor wat ze nu weer flikken bij je...

Ik heb het KPN 4k pakket genomen, heb ik tenminste gelijk twee ontvangers waarmee ik de toekomst in kan. Kost per maand even wat meer maar krijg daar gelijk ook wat extra snelheid bij, ga van 60/10 naar 150/50.

In afwachting van de levering ben ik alvast aan het bedenken hoe ik een en ander ga inpassen in mijn manier van beeldmateriaal consumeren.
Op dit moment gebruik ik vooral m'n Apple tv's om media te gebruiken, zijnde netflix en youtube. TV-zenders stream ik vanaf m'n telefoon naar de Apple tv's. Dit heeft me verlost van de coax-kabel en werkt erg prettig. Ik kan mijn TV-meubel op wielen aansluiten op elk stopcontact in huis en verder kijken.

Het internetsignaal gaat in mijn woning vooral via Devolo-adapters, zowel bij het modem als de TV staat een 1200+ versie die meer snelheid lijken te leveren dan waar mijn Ziggo aansluiting me geeft.. De Apple TV geeft 10 ms ping 61.6 Mbps download en 10.2 Mbps uploadload hetgeen overeenkomt met wat ik krijg rechtstreeks aangesloten op m'n modem. Tussen de Devolop adapter zelf gaat het volgens devolo's zelf met 282 Mbit/s, ik neem aan dat ik dus nog wel ruimte heb in die verbinding als ik straks aan 150/15 * hang

De nieuwe 4K ontvanger gaat logischerwijs de Apple TV vervangen, met als voordeel dat ik dan direct op dat kastje tv-zender kan selecteren en meer kan dan nu met de Ziggo-app. Ik verlies dan wel de mogelijkheid om Airplay te gebruiken vanaf iphone en macbook.

Heeft de 4K ontvanger de mogelijkheid voor Airplay?

Qua aansluitingen een belangrijk verschil dat het HDMI signaal niet meer via m'n 10 jaar oude 5.1 homecinema hoeft te lopen omdat de 4k ontvanger een optische uitgang heeft voor audio. Zo kan de HDMI kabel tenminste een 4K signaal naar m'n beeldscherm sturen.

Ik neem aan dat de optische uitgang van het 4k kastje het geluid in 5.1 kan doorsturen naar de homecinema. klopt dat?

De huidige 5.1 opstelling voldoet prima, ook al kijk ik stiekem wel eens naar de mogelijkheden van Dolby Atmos.

Ik heb de 32 inch full HD t.v. alvast vervangen door een 4k monitor die ik nog heb staan maar ik heb een sterk vermoeden dat die niet de volle pracht en praal zal kunnen weergeven die uit het KPN-kastje komt, met name op HDR gebied. Ik overweeg daarom een 4k TV te kopen die Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund(en gelijk maar Airplay).
De Apple TV 4k die ik heb ondersteund beide protocollen, dus dan kan Netflix helemaal losgaan, Youtube doet helaas niet aan 4k op de Apple TV 4k, maar dat is minder van belang.

Welke Dolby protocollen worden door het KPN-kastje ondersteund op dit moment?

Wellicht is het na 10 jaar tijd om mijn homecinema met full-hd hdmi aansluitingen en 5.1 speaker opstelling een te vervangen. Maar eigenlijk doet ie het nog heel goed.

Weet iemand nog een subtiele manier om een 5.1 homecinema uit te breiden zodat het een goed Dolby Atmos systeem wordt? Een soundbar komt me over als een stap terug....ik vermoed dat ik er gewoon niet aan ontkom om een nieuwe AV-receiver** te kopen en daar de speakers van de oude 5.1 op aan te sluiten of als een soort pre-amp te gebruiken ;-)

Tenslotte.....formule 1, ik raak ziggo sport kwijt maar zag wel een duitse zender met formule 1. Heb ik in het nieuwe pakket ergens een zender die formule 1 uitzend? Hoeft geen Ziggo te zijn perse.



*Internetsnelheid
In contract staat onderstaande. Snap niet helemaal hoe zich dat verhoudt met de 200/20 die de postcodecheck mee aangeeft.
===============================
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 150 Mbit/s Uploadsnelheid: 15 Mbit/s
Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van WiFi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.


** zoiets? https://www.iear.nl/product/marantz-nr1509/
of iets duurder maar wel erg compleet https://www.iear.nl/product/marantz-sr6013/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

236 reacties

Side note wat bij mijn zus met ziggo opviel zoals geschreven de klok tijdens radio luisteren veel leuker dan de logo dan het radiostation, nu hoeft de tv niet aan maar toch heeft dat scherm nog practisch nut. Iets anders wat me opviel standbij of uit is daadwerkelijk uit. Geen idee hoe dat met deze 4K kastjes is van de Arris blijft het HDMI en de optical verbinding actief de Ziggo kastjes of in iedergeval het model wat mijn zus heeft lijkt daarmee net iets zuiniger te zijn.
Reputatie 3
Badge

Geen enkele externe apparatuur zou de settings van je ontvanger mogen beinvloeden. Het zwarte beeld klinkt als een HDCP geval. En de volwaardige youtube app?Het lijkt wat beter te gaan, maar ben nog niet zeker. Youtube is nog steeds hetzelfde, dus onvolwaardig. Jammer.

Nee het probleem is er nog steeds. Het treedt op als tijdens de slaapstand van de ontvanger het scherm ook wordt uitgezet. De ontvanger wordt dan wakker in de stand automatisch en dat levert het bekende zwarte scherm op met wel menu's. Dus DHCP-handshake probleem?
@Galdor68
Die klok verschijnt bij de Humax 5300. De basis-ontvanger zonder opnemen van Ziggo.
Bij een abonnement met internet én opnemen krijg je als hoofd-ontvanger nu een Next. Pas v.a. de tweede wordt dit, vooralsnog, een 5300.
In een later stadium, bij voldoende voorraad, gaan ze als tweede ontvanger ook de Next leveren. Die heeft veel voordelen, maar nadeel dat er geen smartcard meer in zit.
Dan zou je een CI+ module moeten nemen. Die smartcard kun je dan nog wel in een eigen ontvanger stoppen.
Beschikbare Mediaboxen. Pagina hebben ze nog niet bijgwerkt. Sinds een maand of 3 wordt de XL niet meer uitgegeven, maar de Next.

Mij krijg je met geen stok naar Ziggo. (maar zeg nooit nooit)

Ik heb de tv altijd uit met radio, dus maakt het niet uit wat de ontvanger dan vertoont. En ik heb een prachtige DCF77 klok in de buurt van de tv 😄
Ze heeft inderdaad basis die klok is bijzaak wel leuk, waar het mij in deze meer omgaat is dat standy of uit echt uit is geen actief hdmi signaal zoals de Arris dat kan echt wel beter. Wel viel mij iets op uit een digitenne topic RA en DL.

Ik zie Ziggo mogelijk met Holandsnieuwe voor mobiel wel als een vervanger zeker nu ons sport1 wordt "opgedrongen" maar goed eerst afwachten wat er gaat gebeuren. Deze set met Fox sports vind ik geen goede dat zal komen doordat ik geen sportkijker ben.
Reputatie 7
Badge +30


Geen enkele externe apparatuur zou de settings van je ontvanger mogen beinvloeden. Het zwarte beeld klinkt als een HDCP geval. En de volwaardige youtube app?Het lijkt wat beter te gaan, maar ben nog niet zeker. Youtube is nog steeds hetzelfde, dus onvolwaardig. Jammer.
Nee het probleem is er nog steeds. Het treedt op als tijdens de slaapstand van de ontvanger het scherm ook wordt uitgezet. De ontvanger wordt dan wakker in de stand automatisch en dat levert het bekende zwarte scherm op met wel menu's. Dus DHCP-handshake probleem?



Zou daar inderdaad mee te maken kunnen hebben.


Wat betreft de YouTube app, daar heb ik nog wat meer nieuws over. YouTube heeft wat dingen aangepast waardoor de oude app het niet meer doet. Dat betekent dat op de reguliere ontvangers Motorola 1853 en ouder, plus de 4K ontvanger het op dit moment niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de YouTube app. Voor de reguliere ontvangers kunnen we deze omwisselen voor een nieuwer model (de Arris of Arcadyan). Voor de 4K ontvanger kan dit nog niet. Wel zullen we in de nabije toekomst met een nieuw model 4K ontvanger gaan komen. Precieze datum daarvoor heb ik nog niet, maar met die ontvanger kan je dan wél gebruik maken van de nieuwe YouTube app.
Reputatie 3
Badge



Geen enkele externe apparatuur zou de settings van je ontvanger mogen beinvloeden. Het zwarte beeld klinkt als een HDCP geval. En de volwaardige youtube app?Het lijkt wat beter te gaan, maar ben nog niet zeker. Youtube is nog steeds hetzelfde, dus onvolwaardig. Jammer.
Nee het probleem is er nog steeds. Het treedt op als tijdens de slaapstand van de ontvanger het scherm ook wordt uitgezet. De ontvanger wordt dan wakker in de stand automatisch en dat levert het bekende zwarte scherm op met wel menu's. Dus DHCP-handshake probleem?

Zou daar inderdaad mee te maken kunnen hebben.


Wat betreft de YouTube app, daar heb ik nog wat meer nieuws over. YouTube heeft wat dingen aangepast waardoor de oude app het niet meer doet. Dat betekent dat op de reguliere ontvangers Motorola 1853 en ouder, plus de 4K ontvanger het op dit moment niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de YouTube app. Voor de reguliere ontvangers kunnen we deze omwisselen voor een nieuwer model (de Arris of Arcadyan). Voor de 4K ontvanger kan dit nog niet. Wel zullen we in de nabije toekomst met een nieuw model 4K ontvanger gaan komen. Precieze datum daarvoor heb ik nog niet, maar met die ontvanger kan je dan wél gebruik maken van de nieuwe YouTube app.



Dank voor de openhartigheid. Zoals eerder al gezegd, het is geen ramp dat Youtube het niet doet op de 4k ontvanger (en sinds de update gisteren helemaal niet meer) maar hoort er eigenlijk wel op te zitten. Ik zie het wel als ie er is, er zijn belangrijkere dingen dan Youtube 😉
Reputatie 3
Badge
Wellicht een mooi moment voor KPN om af te stappen van een eigen ontvanger. Het lijkt me goedkoper om een Chrome cast Ultra of een Apple TV, met 4K kwaliteit bij te leveren en te zorgen voor een werkende app, met lieft 4K TV, op dat platform.
Vreemd dat deze huidige 4K ontvanger niet een update kan krijgennaar de andere youtube app.

Leuk idee @Hans Keesom dan moet wel het volledige aanbod beschikbaar zijn zie de xxx kanalen zo maar te filteren voor de jeugd.

Er is nog geen 4k aanbod op de reguliere kanalen daar is de noodzaak voor een 4k ontvanger er nog niet.
Reputatie 3
Badge


Geen enkele externe apparatuur zou de settings van je ontvanger mogen beinvloeden. Het zwarte beeld klinkt als een HDCP geval. En de volwaardige youtube app?Het lijkt wat beter te gaan, maar ben nog niet zeker. Youtube is nog steeds hetzelfde, dus onvolwaardig. Jammer.
Nee het probleem is er nog steeds. Het treedt op als tijdens de slaapstand van de ontvanger het scherm ook wordt uitgezet. De ontvanger wordt dan wakker in de stand automatisch en dat levert het bekende zwarte scherm op met wel menu's. Dus DHCP-handshake probleem?

Het probleem lijkt opgelost nu is steeds de hele tv hoek uitzet. Dat zorgt automatisch voor een volledige herstart. De instelling blijft nu op UHD 50 staan en in practische zin daarover nu wel tevreden.
Reputatie 7
Wel zullen we in de nabije toekomst met een nieuw model 4K ontvanger gaan komen. Precieze datum daarvoor heb ik nog niet, maar met die ontvanger kan je dan wél gebruik maken van de nieuwe YouTube app.

Zet mij maar op de lijst 😊
Reputatie 7
Badge +30
Wellicht een mooi moment voor KPN om af te stappen van een eigen ontvanger. Het lijkt me goedkoper om een Chrome cast Ultra of een Apple TV, met 4K kwaliteit bij te leveren en te zorgen voor een werkende app, met lieft 4K TV, op dat platform.

Dit is ook iets waar we aan werken, een smart tv app. We hebben hem nu beschikbaar voor Samsung tv's vanaf 2017 (zie ook https://dit topic. De app is nog wel heel erg in ontwikkeling. Hij lijkt op dit moment nog het meest op de mobiele apps, maar heeft ook nog niet alle functies die daar wel kunnen. Het is echter uiteindelijk wel de bedoeling dat het een volwaardige app wordt die mensen in plaats van een ontvanger zouden kunnen gebruiken. Dat zal echter nog wel even gaan duren voor we zover zijn. Ook zullen we niet standaard géén tv ontvangers meer leveren.

Vreemd dat deze huidige 4K ontvanger niet een update kan krijgennaar de andere youtube app.

Dat heeft met de hardware te maken, maar het fijne weer ik daar ook niet van.
Reputatie 3
Badge
Het lijkt me lastig om voor alle smart-tv's een app te maken. Dat KPN alleen voor Samsung een app heeft lijkt me daarvan wel het bewijs. Hoeveel Smart-tv platformen zijn er dan nog waar je dan weer helemaal opnieuw voor moet ontwikkelen...

Maar het is ook lastig om een ontvanger in de markt te zetten waarop niet alleen een TV-app maar ook voldoende andere apps werken om er een bruikbaar apparaat van de maken voor gebruikers. Natuurlijk kunnen mensen naast je ontvanger een Smart-tv gebruiken of een kastje als de chromecast (Ultra) of een Apple TV (4k) voor alle andere apps die ze willen gebruiken.

Het lijkt mij voor KPN eenvoudiger om zich helemaal te richten op een app voor de chromecast (Ultra) en/of een Apple TV (4k). Dat scheelt KPN een heleboel werk en ze geven gebruikers veel meer vrijheid wat betreft de TV die ze gebruiken/kopen.
En voor degenen die al een of meer chromecast (Ultra) en/of een Apple TV (4k) 's in huis hebben maakt het de overstap naar KPN ook veel gemakkelijker.

Integratie van KPN TV in de nieuwe Apple TV app lijkt me echt een brilliant mooie kans 😉
Reputatie 7
Badge +30
Er zitten verschillen en overeenkomsten in de verschillende platformen. We hebben ook een app voor LG in test staan, maar die is nog niet klaar voor algemeen gebruik. Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik vermoed dat we eerst nu verder ontwikkelen op Samsung, zodat we een goed idee krijgen van wat er wel en niet werkt en waar de struikelblokken zitten. En dat we dan daarna, sneller, voor andere merken kunnen gaan uitrollen.

Wat Chromecast betreft, je kunt vanuit de bestaande iTV app al casten. Of we nog iets met AppleTV en aanverwante apparaten gaan doen durf ik niet te zeggen. Het voordeel wel van een smart tv app is dat de klant dan niet nog een extra apparaat bij z'n tv hoeft te hebben.
Sony en Phlips gebruiken Android TV dat kan niet zo heel moeilijk zijn deze werken al goed met samen met de chromecast app.

Panasonic heeft als enige FireFox OS
LG gebruikt Web OS in test fase blijkbaar.
Samsung heeft Tizen die is er nu.
Voor alle submerken is het bijna geen doen dat zal dan toch Google Chrome worden
Reputatie 3
Badge
Hmmmm klinkt al weer wat beter.
Er zitten verschillen en overeenkomsten in de verschillende platformen. We hebben ook een app voor LG in test staan, maar die is nog niet klaar voor algemeen gebruik. Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik vermoed dat we eerst nu verder ontwikkelen op Samsung, zodat we een goed idee krijgen van wat er wel en niet werkt en waar de struikelblokken zitten. En dat we dan daarna, sneller, voor andere merken kunnen gaan uitrollen.

Wat Chromecast betreft, je kunt vanuit de bestaande iTV app al casten. Of we nog iets met AppleTV en aanverwante apparaten gaan doen durf ik niet te zeggen. Het voordeel wel van een smart tv app is dat de klant dan niet nog een extra apparaat bij z'n tv hoeft te hebben.


Het ging me vooral om het minimaliseren van het aantal platformen waarop ontwikkeld wordt.
Nu moet KPN zich druk maken over alle apps (minstens iTV, netflix en youtube) op de gewone EN de 4K ontvanger (totaal 6) en over elk smarttv platform (3) dus totaal nogal veel projecten.

Het is natuurlijk fijn als je tv kijken kunt doen op de tv zelf. Aan de andere kant heb je exact dezelfde ervaring als dat externe kastje alle apps heeft die je op een smart tv vind, dan laat je de tv op 1 hdmi kanaal staan en draait alles op dat externe kastje, vandaar Apple TV/Chromecast Ultra.
Dan heb je als KPN maar twee platformen en hoef je je alleen druk te maken over een enkel app daarop, dus totaal maar twee.

Daarnaast vind ik het idee van een smart TV helemaal handig, ik zie veel meer in een monitor aan extern kastje, maar ja, dat is (nog) niet wat de massa markt doet en wil.

Fijn om te horen dat voor webos in testfase is want dat heeft bij mij een lichte voorkeur.
De grote maar hierbij vergelijk nu de volledige functionaliteit van de tv ontvangers met die van de huidige itv apps. Het aan en uit zetten van extra tv pakketten. De filter opties zoals eerder genoemd voor adult en ander materiaal niet geschikt voor elke leeftijds groep. Nog heel wat te ontwikkelen zou ik zeggen.

Ik zou absoluut niet aan een chromecast vast willen zitten voor het TV pakket wat ik bij een provider inkoop.
Reputatie 3
Badge
De grote maar hierbij vergelijk nu de volledige functionaliteit van de tv ontvangers met die van de huidige itv apps. Het aan en uit zetten van extra tv pakketten. De filter opties zoals eerder genoemd voor adult en ander materiaal niet geschikt voor elke leeftijds groep. Nog heel wat te ontwikkelen zou ik zeggen.

Ik zou absoluut niet aan een chromecast vast willen zitten voor het TV pakket wat ik bij een provider inkoop.


Ik kan je eerste paragraaf niet volgen, de zinnen lijken niet te lopen, maar misschien ben ik moe.

Mjn punt blijft dat inplaats van een heel stel platformen proberen te bedienen en dat half half of niet te doen, kan je beter met 1 extern kastje goed doen. En dan een kastje kiezen waar al heel veel apps voor zijn, Chromecast of Apple TV maakt me dan niet uit. Dat kastje kan KPN dan in bruikleen geven en daar wil ik best aan vast zitten.
Nu zit ik met m'n 4K kastje tussen wal en schip, het doet TV en netflix goed, maar voor de rest moet ik evengoed naar een ander kastje. Wil ik het direct op TV hebben, moet ik een Samsung TV gaan kopen omdat er voor andere TV's niet is. Dat is nog eens een slechte gebruikerservaring.

Prima dat je niet aan chromecast wilt vast zitten, maar je zit nu ook vast aan een extern kastje of Samsung TV, dat is dus van de regen in de drup.
Dat ene kastje is jou 4K ontvanger en mijn Arris waarbij je nu de pech hebt dat deze niet geschikt is voor de volle youtube app. Voor chromecast zijn geen apps dat is niet vergelijkbaar met apple TV, bedoel je soms een kastje met Android TV?

Ik zal proberen die eerste regel anders op te schrijven.
Vergelijk de volledige software van jouw 4K ontvanger eens met de KPN itv app op een tablet of wat jouw voorkeur heeft. Zet dan de grote verschillen eens op een rijtje.
Reputatie 3
Badge
Dat ene kastje is jou 4K ontvanger en mijn Arris waarbij je nu de pech hebt dat deze niet geschikt is voor de volle youtube app. Voor chromecast zijn geen apps dat is niet vergelijkbaar met apple TV, bedoel je soms een kastje met Android TV?

Je merkt dat ik totaal onbekend ben met de andere kant, dus ja waarschijnlijk Android tv. Als daar heel veel apps op werken en vervolgens ook de KPN-app, helemaal top.


Ik zal proberen die eerste regel anders op te schrijven.
Vergelijk de volledige software van jouw 4K ontvanger eens met de KPN itv app op een tablet of wat jouw voorkeur heeft. Zet dan de grote verschillen eens op een rijtje.


Wat is volledig......, op de 4k ontvanger werkt alleen de TV-app en de Netflix app, voor al het andere moet ik naar een ander apparaat, een TV of een Apple/Android TV.

Ik wil graag alle apps die Apple/Android TV biedt plus een volledig werkende KPN-TV app op een en hetzelfde apparaat zonder dat naar een andere apparaat moet overschakelen of dat ik een nieuwe TV's/monitoren moet kopen. Een nieuwe Apple/Android TV vind ik minder een probleem.

Een externe Apple/Android TV biedt dat, als KPN daar een app voor had ontwikkeld, alleen maar voor een van die platformen, hadden ze heel veel mensen mee kunnen bedienen en had niet meer gekost dan de beperkte ontvangers die ze nu gebruiken.

Dat het in het verleden zo is gelopen kan ik begrijpen maar bij 4K hadden ze resoluut moeten zijn en het goed moeten doen, inplaats van op meerdere platforms te werken.

De IOS app werkt alleen met screen mirroring, geen airplay vanuit de app zelf en screen mirroring geeft regelmatig zwarte schermen, heeft geen 4K en mist een aantal kanalen. 4k airplay gaat niet lukken waarschijnlijk, maar het is wellicht een kandidaat, ook al omdat de afstandbediening van de 4k ontvanger geen backlight heeft.
Met volledig bedoel ik echt volledig!
ITv is de core van het apparaat niet een app vorm zoals Netflix.

Ik kan met de itv app geen extra pakket aan of uit zetten, dat zal dan via Mijn KPN moeten.
Ik kan met de itv app geen losse sportwedstrijden of films huren.
Ik kan met de itv app geen instellingen maken op basis van de kijkwijzer.
Ik kan met de itv app niet kiezen voor 720 of 1080 enkel hoog middel laag.
Dan vergeet ik vast nog wel een paar opties die niet in de itv app zit. Niet alles zal noodzakelijk zijn veel is wel wenselijk.

De oplossing voor een onafhankelijk systeem lijkt mij juist breder inzetbaar.

Terzijde 'heel veel' apps zijn er zover ik weet niet voor Apple tv en Android tv. Ios en Android hebben een veel grotere afzetmarkt dan deze 2 specifieke lijnen.
Reputatie 3
Badge
Met volledig bedoel ik echt volledig!
ITv is de core van het apparaat niet een app vorm zoals Netflix.

Ik kan met de itv app geen extra pakket aan of uit zetten, dat zal dan via Mijn KPN moeten.
Ik kan met de itv app geen losse sportwedstrijden of films huren.
Ik kan met de itv app geen instellingen maken op basis van de kijkwijzer.
Ik kan met de itv app niet kiezen voor 720 of 1080 enkel hoog middel laag.
Dan vergeet ik vast nog wel een paar opties die niet in de itv app zit. Niet alles zal noodzakelijk zijn veel is wel wenselijk.

De oplossing voor een onafhankelijk systeem lijkt mij juist breder inzetbaar.

Terzijde 'heel veel' apps zijn er zover ik weet niet voor Apple tv en Android tv. Ios en Android hebben een veel grotere afzetmarkt dan deze 2 specifieke lijnen.


Voor jou is volledig blijkbaar iets heel anders dan bij mij. Bij jou beperkt het zich tot TV-zenders bekijken, opnemen, huren en instellingen daarbij.

Onder volledig versta ik heel wat meer, namelijk dat ik met 1 en hetzelfde apparaat en bijbehorende afstandbediening alles kan doen wat ik op het grote scherm wil doen. Dat kan als jouw televisie-app volgens jouw wensen wordt gemaakt voor de Android/Apple TV.

Jouw uitgangspunt lijkt het apparaat of een enkele toepassing te zijn, bij mij is dat de gebruiker en de totale ervaring vanaf de bank voor de TV.
Voor jou is volledig blijkbaar iets heel anders dan bij mij. Bij jou beperkt het zich tot TV-zenders bekijken, opnemen, huren en instellingen daarbij.

De huidige app is hierin veel beperkter dat bedoel ik over te brengen. De volledige software van de tv ontvanger in app vorm gegoten. Ik wil meer dan de huidige tv app in zich heeft.

Dit was dan ook in reactie op onderstaande ook de software in jouw 4K kastje is meer en kan meer dan de itv app.
Wat is volledig......, op de 4k ontvanger werkt alleen de TV-app en de Netflix app, voor al het andere moet ik naar een ander apparaat, een TV of een Apple/Android TV.


We willen hetzelfde jij denkt hierbij meer aan de apple tv waar jij de itv app als toepassing op wil.
Ik denk vanuit de huidige tv ontvanger die meer ott media apps mee krijgt.
De videoland app, NLziet, NPO start, Dplay van Discovery PrimeVideo.

Nogmaals we willen echt hetzelfde. Het is hier in dit topic eerder genoemd de itv app voor de Samsung tv's uiteraard handig maar wat functionaliteit betreft nog lang niet wat we via de software van de tv ontvanger kunnen.

Ik wil eigenlijk helemaal geen kastjes alleen de TV!
Reputatie 3
Badge

...
Ik wil eigenlijk helemaal geen kastjes alleen de TV!



Het zou mooi zijn als er op elk smart TV platform al een goed werkende app zou zijn. Vooral ook omdat je dan van dat platform ook de overige apps zou krijgen en op een en hetzelfde systeem de meeste van wat je zou willen wel kan invullen.

De praktijk is dat KPN blijkbaar niet in staat is om de 4 eerder genoemde platforms te ondersteunen.
Dus of je moet een Samsung TV kopen of een minder optimale combinatie met een externe ontvanger doen, waarbij je tv kijken via de ontvanger doet en de rest op je smartv of een ander slim kastje.

Mensen vragen om een Samsung TV kopen op het moment dat ze overstappen naar KPN is niet netjes en ook niet haalbaar, dus stuurt KPN een ontvanger, die zeker in het geval van 4k niet alleen minder optimaal is, maar gewoon teleurstellend.

Hadden ze voor Android/Apple TV een app ontwikkelt, dan had het nu al kunnen werken en had je alles op dat ene kastje kunnen doen. Minder mooi misschien dan alles op je TV, maar een stuk beter dan wat ik nu heb.
Reputatie 7
Op een Android TV cast je heel eenvoudig met mobiele telefoon of tablet, dat werkt al maanden.'
Dat is de reden om juist te beginnen met een app voor de andere platforms.
Reputatie 3
Badge
Op een Android TV cast je heel eenvoudig met mobiele telefoon of tablet, dat werkt al maanden.'
Dat is de reden om juist te beginnen met een app voor de andere platforms.


Ik had het over een app op Android TV (en/of lieve Apple TV), niet over een app op een mobiel device dat kan casten naar een android tv kastje. Dat maak het alleen knulliger, nog los van het feit dat sommige TV zenders niet eens werken via de telefoon app.

Maar laten we deze discussie sluiten, ik kijk nauwelijks TV dus schakel wel over naar de tv-ontvanger als het nodig is of hang de ziggo-coax kabel aan de oude TV, want omdat ik in Amsterdam woon staat daar gewoon nog beeld op 😉 My guilty pleasure, F1 kijken via ziggo sport kan zo gewoon plaatsvinden 😉