Beantwoord

Overeenkomst annuleren

Op 19 juni heb ik (impulsief) mijn abonnement gewijzigd naar alleen internet; wat betekent dat ik mijn interactieve televisie heb opgezegd. Echter kom ik er na een week achter dat ik interactieve televisie toch wel mis...
In de overeenkomst van annuleren van interactieve televisie staat dat deze geannuleerd kan worden binnen 14 dagen. Via de link die daarbij staat ben ik terecht gekomen op de kpn site.
Al om al, ik heb gebeld met de klantenservice waarbij mij verteld werd dat ik de tv-ontvanger alsnog moet retouneren. Dit vind ik een beetje vreemd, aangezien de 14 dagen nog niet voorbij zijn? Volgens haar (ze heeft me overigens prima te woord gestaan) was het al definitief. Ondanks dat het mijn eigen schuld is dat ik überhaupt geannuleerd heb, moet ik alsnog de ontvanger terugsturen en krijg ik een nieuwe. Het abonnement pas 10 juli. Is het zo moeilijk om de tv-ontvanger te her-activeren? Als dat zo is, is het misschien een idee om de link te verwijderen en het gedeelte 'annuleren van overeenkomst' aan te passen.
icon

Beste antwoord door Burhan 4 juli 2018, 19:25

Goedenavond, LVLDM

Ik kan me goed voorstellen dat je dit enorm omslachtig vindt. Ergens ben ik het volledig met je eens, want je hebt je ontvangers nog thuis staan. Het komt dan over als onnodig en als verspilling van tijd en moeite.

Ik vrees dat er geen weg omheen is. Je hebt inderdaad 14 dagen bedenktijd, maar wanneer iets per direct wordt uitgeschakeld, dan is er geen weg terug. Bij een dergelijke wijziging zou je hierop ook gewezen moeten worden en je akkoord moeten geven. De bestelling voor iTV moet dan opnieuw gedaan worden, en omdat het systeem geen ontvangers meer ziet, zullen deze opnieuw verstuurd worden.

Het gedeelte over annuleren geldt nog steeds in de meeste gevallen, maar wanneer een wijziging per direct wordt doorgevoerd, is dat niet mogelijk.

Wanneer je nog vragen hebt, hoor ik heel graag van je!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Goedenavond, LVLDM

Ik kan me goed voorstellen dat je dit enorm omslachtig vindt. Ergens ben ik het volledig met je eens, want je hebt je ontvangers nog thuis staan. Het komt dan over als onnodig en als verspilling van tijd en moeite.

Ik vrees dat er geen weg omheen is. Je hebt inderdaad 14 dagen bedenktijd, maar wanneer iets per direct wordt uitgeschakeld, dan is er geen weg terug. Bij een dergelijke wijziging zou je hierop ook gewezen moeten worden en je akkoord moeten geven. De bestelling voor iTV moet dan opnieuw gedaan worden, en omdat het systeem geen ontvangers meer ziet, zullen deze opnieuw verstuurd worden.

Het gedeelte over annuleren geldt nog steeds in de meeste gevallen, maar wanneer een wijziging per direct wordt doorgevoerd, is dat niet mogelijk.

Wanneer je nog vragen hebt, hoor ik heel graag van je!
Reputatie 7
Badge +18
hallo @Sjaakie1
Sorry, maar ik vind je verhaal erg onduidelijk.
Heb je een upgrade gedaan naar 4K TV en deze geannuleerd?
Of heb je gewoon het abonnement opgezegd?
ìk begrijp n.l. het verhaal van die 4K niet.
Als je teruggegaan bent naar je vorige abonnement dan wordt je n.l. niet afgesloten.
Of heb je het abonnement stopgezet vanwege de prijsverhoging per 1 juli?
In dat laatste geval dan stopt het abonnement inderdaad direct.
Overigens is het wel zo, is het eenmaal stopgezet dan duurt het wel even voordat er weer een nieuwe opdracht kan worden ingevoerd.

Reageer