Beantwoord

Overstap naar KPN niet volledig uitgevoerd

• 23 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 222 keer bekeken

Voor mijn moeder heb ik een overstap van Ziggo (internet) & Telfort (telefoon) naar Alles-in-1 van KPN in gang gezet; met overstapservice. Bevestiging gehad van Ziggo over beëindiging; installateur KPN is geweest en alles keurig aangesloten. Echter, internet is inmiddels omgezet, de telefoonlijn niet. Tot op heden krijgen we nog steeds facturen van Telfort. Contact gehad met de helpdesk KPN via de chat en tot tweemaal toe doorgezet naar uiteindelijk de 'opzegafdeling'. Daar konden ze me echter niet zeggen waarom de overstapservice slechts ten dele was doorgevoerd en men 'ging het uitzoeken'; ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Dat is helaas niet gebeurd. Wie kan me een status geven?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 november 2018, 16:20

Hallo! Het is allereerst goed om te horen dat alles nu -eindelijk- werkt zoals het moet. We hebben ook samen naar de onterechte kosten gekeken en ook dat is in orde gemaakt. Mocht je ons in de toekomst weer nodig hebben, dan weet je ons te vinden!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dat klinkt inderdaad niet goed, RED11. Ik kijk graag even met je mee, maar dan heb ik wat meer informatie nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Dag Bart, gegevens zijn toegevoegd. Ik hoor graag van je; bedankt vast!
Gisteren ook hierover ge-chat met een collega en orderbevestiging gezien. Toen gevraagd om de gegevens die IK heb ingegeven, misschien ben ik vergeten de optie 'nummerbehoud' aan te vinken....niet gekregen en vervolgens is zelfs het contact zeer onbeschoft verbroken; ik heb de chathistorie nog.
Reputatie 7
Badge +19
Dag RED11. Dank voor het aanvullen. Allereerst overigens mijn excuses: een chat hoor niet zo maar te worden afgesloten en je hoort zeker niet het gevoel te krijgen dat je niet geholpen wordt. Ik zal dat zeker doorgeven.
Nu zie ik dat er ondertussen al het nodige gedaan is. In hoeverre is de situatie je duidelijk en in hoeverre is er van mijn kant nog actie nodig? Ik hoor het graag van je.
Hoi Bart,,
Ik heb nog geen duidelijkheid; we hebben nu een tijdelijk nummer voor een maand (....) om de voor het persoonlijk alarm benodigde lijn operationeel te laten zijn. Ik ontvang graag de gegevens die IK heb ingegeven bij het originele Alles-in-1 verzoek, om te kijken waarom het netnummer niet tijdig geporteerd is..
Reputatie 7
Badge +19
Dag RED11. De gegevens die je hebt ingevoerd staan letterlijk in het eerste verzoek. Die moet je hebben gekregen.

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen om dit nu recht te trekken. Wil je voor de duidelijkheid wat extra informatie in je Forum Profiel vermelden: ik wil het vaste nummer weten dat wij moeten overnemen. En er speelt ook iets met een alarmlijn? Kun je dat nog iets toelichten?
Dag Bart,
Gegevens zijn aangevuld met vaste nummer en uitleg alarm.
Ik snap alleen je eerste zin niet; gegevens zijn online ingevuld en ingestuurd; heb ik niet ontvangen. Als ik een bevestigingsmail oid heb gemist, dan deze graag nogmaals (laten) versturen. Laten we anders even bellen, mijn 06 staat ook in het profiel onder: Klantnummer (mobiel). Hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen! Zoals besproken zou alles moeten werken. Het vaste nummer is inmiddels overgezet en actief in onze systemen. Je gaat het later vandaag testen en ik hoor het uiteraard heel graag.
Bart,

Verbinding is zojuist getest en niet goed.
Op poort 1 zat de lijn naar de persoonlijke alarmeringsunit en vanaf daar door naar de telefoon, met het tijdelijk nummer.
Zoals je aangaf de lijn omgezet naar poort 2 en getest met oude abo-nummer. Gaat over bij beller maar geen inkomend signaal aan abo-kant; gaat niet 'over'. Ook tijdelijke nummer werkt niet op poort 2.
Modem 30 sec uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd op poort 2; zelfde resultaat.
Teruggezet naar poort 1 en wederom getest; oude nummer is niet in de lucht; alleen bereikbaar op tijdelijk toegekende nummer......
En toen? Er is een overstap aangevraagd waarmee bovendien een persoonlijk alarm wordt aangestuurd.
Hoe gaan we dat z.s.m. werkend krijgen?
Reputatie 7
Badge +19
Zoals net besproken. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland, die de situatie ter plekke zal doornemen. Ik hoor heel graag wat hier is uitgekomen, uiteraard.
Bart,
Het originele nimmer was dit keer wel beschikbaar op poort 2 en de situatie ter plaatse is opgelost; dank voor je hulp daarbij. Rest nog de afrekening van de door Telfort Zakelijk verstuurde facturen. Deze zijn m.i. ten onrechte doordat het originele porteerverzoek niet correct verwerkt is. Je gaf al aan daar ook nog even in te willen duiken. Ik wilde benodigde gegevens opnemen in mijn profiel maar die kan ik daar niet opslaan -> foutmelding. Kan je me nog even bellen? Thanks
Reputatie 7
Badge +19
Hallo! Het is allereerst goed om te horen dat alles nu -eindelijk- werkt zoals het moet. We hebben ook samen naar de onterechte kosten gekeken en ook dat is in orde gemaakt. Mocht je ons in de toekomst weer nodig hebben, dan weet je ons te vinden!

Reageer