Overstap smartcard

• 22 maart 2012
  • 3 reacties
  • 11546 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb op het moment een digitennekastje van KPN. Ik ben echter zeer ontevreden over de beeldkwaliteit die ik nu heb. Ik weet alleen niet of dit ligt aan de digitenne of de scart aansluiting op mijn TV, maar ik verwacht het digitennekastje, aangezien ik er met andere apparatuur geen last van heb.

Nu zag ik op internet dat een smartcard ook werkt op mijn TV ookal staat mijn tv niet in de lijst van kpn.

Nu wil ik dus uitproberen hoe mijn beeldkwaliteit is met de smartcard.

Als ik het digitennekastje om laat wisselen voor de smartcard, krijg ik dan ergens extra kosten voor? Blijft het maandbedrag gewoon hetzelfde? Dit lijkt mij wel toch, want ik neem geen ander abonnement en ik lever de ene ontvanger in voor de andere.

Verder vroeg ik mij af hoe lang het duurt voordat ik die smart card zou hebben en of ik mijn huidige kaart dan in de smartcard over kon stoppen.

Daarnaast vroeg ik mij ook af hoe het zit indien ik ook zo ontevreden ben over de beeldkwaliteit met een smartcard. Ik las op internet dat digitenne met een smartcard wel de mooiste kwaliteit geeft, aangezien je geen last hebt van verlies door tussenkomende componenten.

Maar indien ik toch ontevreden ben, kan ik hem dan alsnog gewoon maandelijks opzeggen, of zit ik met een smartcard vast aan een abonnement?

Iemand enig idee op de vele vragen?

Alvast bedankt!

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hallo jeffcaba

het is zeker zo dat het beeld beter is als je gebruik maakt van een insteek kaart. Verder is het zo dat je bij een abo van digitenne de mogelijkheid hebt om 3 kaarten aan te vragen waar je niet extra voor hoeft te betalen. Wel moet je 15 euro betalen voor de kaart zelf, ook zal je een insteek module moeten hebben die geschikt is voor de tv zelf. Bij digitenne kost deze als ik mij niet vergis 45Euro. Je kunt ook even bij de plaatselijke satboer langs gaan, er zijn ook veel goedkopere modules te krijgen voor DT let er wel op dat dit een conax module is

Wat heb je dus nodig,

1: een kaart van digitenne 15 Euro

2: een conax module { BV een oude Xcam 15 Euro }

3: een power inserter DVB-T 10 Euro { deze heb je nodig omdat je tv geen stroom naar de antenne kan sturen en deze dus niet zou werken zonder  }

of je na het aanvragen van een extra kaart een nieuwe abo aangaat weet ik niet

De kaart heb ik al uit mijn kastje, dus die hoef ik niet meer te kopen toch? of is dit een andere kaart?

KPN maakt reclame voor het gebruik van digitenne direct in je tv.

Hebben zij dan geen  insteek module die ik kan krijgen?

Dit zou wel moeten toch, want zei bieden deze dienst aan en het is gewoon een vervanging van het digitenne kastje...

Verder heb ik inderdaad geen antenne met een stroomvoorziening... moet ik deze antenne dan ook aanvragen bij KPN? of leveren zij dit niet en moet ik deze los zelf kopen?

Bedankt! :)

Reputatie 6
Badge +7
Hallo Jeffcaba,

de kaart die je nu hebt kun je gewoon gebruiken voor een insteek kaart{ module }   KLIK HIER !

verder heb je power inserter nodig, nu voed de STB van digitenne je antenne maar een tv kan dit niet. vandaar dat je  dit apparaatje nodig hebt KILK HIER !

PS dus de oude antenne kun je gewoon aansluiten op je TV met een power inserter

Reageer