Overstappen naar Alles in 1 standaard

• 6 september 2013
  • 1 reactie
  • 3994 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik heb momenteel het alles in 1 instapabonnement. Deze in 2009 afgesloten, en heb destijds een HD recorder (van motorola) gekocht voor € 150 (volgens mij).

Nu wil ik graag een stapje hoger naar 'standaard', reden hiervoor is dat je standaard op twee tv's interactieve tv hebt, en het opnemen pakket. Dit pakket is inclusief twee ontvangers.

Ik vol goede moed bellen om dit te regelen, maar nu blijkt dat ik maar één tv ontvanger extra ontvang en dus ook mijn oude zelf gekochte ontvanger dien te gebruiken (het opnemen pakket geldt dan dus maar voor één tv). Dan ben ik nog steeds gebonden waar ik het programma opneem en dat is juist de reden om naar het standaard abonnement over te stappen, lekker op twee tv's je opgenomen programma's bekijken.

Nu gaf de dame (na toch eerst geprobeerd te hebben om mij glasvezel aan te praten, nee bedankt ik kan zelf mijn keuze uitstekend bepalen) van KPN aan dat ik ook mijn oude ontvanger (die ik dus zelf heb gekocht) in kan ruilen voor een ontvanger (in bruikleen) met een extra bijbetaling van 25 euro.

Hier breekt wel een beetje mijn klomp, want waarom zou ik iets wat ik zelf heb gekocht in moeten ruilen voor iets in bruikleen? En nog bijbetalen ook (al lig ik dan weer niet wakker van die 25 euro).

Als ik een nieuwe klant ben, dan hoef ik helemaal niks te ruilen of bij te betalen, dan krijg ik gewoon twee ontvangers en ook nog eens korting de eerste maanden.

Kan ik niet gewoon twee ontvangers krijgen? Zoals ieder die dit abonnement afsluit?

Mvg Denny

1 reactie

Reputatie 3
Badge +1
Beste Denny,

Ik maak op uit je verhaal dat bij je bestelling naar alles-in-1 Standaard dat je 1 tv ontvanger hebt ontvangen? 

Bij het Standaard pakket heb je inderdaad de mogelijkheid (mits bandbreedte het toelaat) de mogelijkheid om 2 tv-ontvangers aan te sluiten. Bij het indienen van de omzetting moet wel aangegeven worden dat je een 2de tv-ontvanger wil hebben.

Je vraag over het opnemen pakket begrijp ik niet helemaal. Indien het opname pakket actief is, is deze actief voor alle tv-ontvangers die actief is onder je abonnement.

Het concept van kooptuners bestaat niet meer bij KPN. Dit houdt in dat je tegenwoordig enkel de mogelijkheid om de tuners te huren bij kpn voor 4 euro per maand (eerste tuner krijg je standaard 4 euro korting).

Graag kijk ik dit ook na in onze systemen. Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en naam contractant?

Je kan mij een privébericht sturen (je moet wel ingelogd zijn) door op de volgende link te drukken: Deze gebruiker een privébericht sturen

Met vriendelijke groeten,

Binne

Reageer