Overstappen van Telfort naar KPN

  • 16 February 2020
  • 9 reacties
  • 276 keer bekeken

Beste KPN,

Het is zeer raar. In de KPN winkel krijg ik te horen dat ik nu een abonnement kan aanvragen bij KPN voor internet en TV ofwel Hussel Thuis, let wel met ingangsdatum 8 mei 2020.

De overstap wekker geeft ook aan, u kunt overstapppen.

Op 8 mei stopt mijn jaarcontract bij Telfort.

Zo gezegd, zo gedaan.

Je vult in:

  • Super WiFi 
  • overstap service per 8 mei 2020
  • Nummerbehoud op huistelefoon
  • etc

Nu na 24uur nog steeds geen bevestigingsmail gehad.

Dan open je een chat met de klantenservice, daar wordt verteld ik vermoed dat je nog niet kan overstappen, want ik nog niks vinden op je postcode en huisnummer. Vreemd ik heb toch een mail gehad, “bedankt vóór uw bestelling we gaan voor u aan de slag”.

 

Hoe weet ik nu of mijn aanvraag wordt geaccepteerd.

Medewerkster klantenservice zegt juist dat wanneer je aanvraag mislukt je niet op de hoogte wordt gebracht. Dat is wel vreemd.

Wanneer gaat KPN ermee aan de slag als je in het weekend besteld via de site? Dat weet niemand.
 

Leest KPN de aanvraag wel goed? Je geeft als klant aan dat je pas wil overstappen per 8 mei 2020. Wettelijk gezien mag ik dus op 8 april of eerder al aangeven dat ik wil stoppen bij Telfort. 

 

Ik wil graag de super WiFi omdat dat hier een welkome oplossing is. Ook had ik net iets meer voordeel dan wanneer ik het huidige abonnement laat doorlopen na 8 mei bij Telfort en afwacht tot het van de zomer vanzelf KPN wordt. Mobiel is sinds januari al vanzelf van Telfort naar KPN gegaan en daar willen we nog niets aan veranderen.


Wie kan mij meer vertellen over overstappen van Telfort naar KPN en of mijn aanvraag goed verloopt? Heb inmiddels 2x de aanvraag gedaan, neem aan dat je maar 1x een abonnement geactiveerd krijgt. En neem aan dat je hoe dan ook bericht moet krijgen. En inderdaad wordt de datum 8 mei wel goed geïnterpreteerd omdat je bij aanvragen van abonnement geen opmerkingen kan plaatsen.

 

Hoor graag van iemand.

 

 


9 reacties

Hallo @SteLin , dezelfde vraag heb je volgens mij ook in het Telfort-forum gesteld.

Bij de meeste providers heb je een maand opzegtermijn voor de vaste diensten, dus als je per 8 mei a.s. contractvrij bent kun je vanaf 8 april een overstapaanvraag doen.

Bij mobiele abo's kun je binnen 120 dagen een overstapaanvraag doen, daar zit waarschijnlijk de verwarring.

Beste JanD

Dank voor je reactie maar bij KPN forum als je daarop een topic plaatst en reageert verwacht je niet dat een Forum medewerker van Telfort reageert op je Topic van KPN eens toch. Telfort vragen hoe je bij Telfort en KPN vragen bij KPN.

Dit is hetzelfde als ik werk voor Acer ben via mijn werkgever ook in dienst bij Dell dus ik reageer uit dezelfde naam bij beide merknamen. Een consument verwacht dat niet.

telfort en kpn zeggen krachten te bundelen maar nog steeds los van elkaar te staan tot de volledige overgang. 
 

Consumenten moeten vrij kunnen handelen maar lijkt erop dat dat dus bij Telfort naar KPN dus niet kan.

ik kan niet weten dat juist jij reageert. Dat betekend dat jullie handelen voor 2 providers.

Maar nu je toch reageert mag ik op een nette manier een reactie geven dat er iets niet klopt. En misschien staan er fouten op sites waar kpn dan toch iets aan moet doen. Of medewerkers zijn niet op de hoogte.

Let wel ik ben gestuit op een Forum dat je juist wel 4 maanden van te voren met Telfort Thuis al mag en kan aangeven dat ik wil overstappen en dat het in gang gezet kan worden.

Ook blijkt er bij Telfort op de site te staan als ik mijn voordelen van Telfort wil behouden bij doorzetten (stilzwijgend) huidige abonnementen dan doen je dat zelf aan te vragen via een formulier op de website. Het gebeurd niet automatisch.

 

Overstap wekker attendeert je, vul ik in 8 juni 2020 dan zegt ie kan nog niet overstappen. Vul ik 8 mei in dus mijn datum dan kan het wel zie screenshot.

Het zou netjes zijn als Telfort/KPN dit uitzoekt om de consument te helpen, daar heeft men recht op en niet afschepen met allerlei verschillende meningen.

 

Bedoel dit niet verkeerd maar misleiding is ook niet fijn. Iedereen is gebaat met juiste info 

 

 

 

Het is heel simpel, althans in mijn ogen.

Er is in het weekend besteld, daar zal niks mee gebeuren, je ziet een standaard melding klaar.

De medewerker via de chat zou de aanvraag kunnen terug vinden. Hoewel grote kans dat die op afstand gedane bestelling nog niet is verwerkt. Dat wordt al bewezen doordat je nog een bestelling kan doen.

Je geeft netjes de wens datum aan, en kiest voor overstap service, daarmee geef je KPN de opdracht de zaken met Telfort af tehandelen dus namens jou de klant per 8 april opzeggen zeggen dan zou op 9 mei geleverd kunnen worden. Kan er iets nu nog niet hoort KPN met jou contact op te nemen en toelichting geven.

Logische verklaring van je Galdor68

Thx.

Het product dat KPN en Telfort beide leveren is gewoon erg goed. Dat is in ieder geval mijn mening.

Enige service medewerkers willen de klant helpen maar verstandig om geen vermoedens uit te spreken maar eventueel te adviseren bel op een werkdag tussen 9:00 en 17:00 terug. Of vul de site aan met deze info over behandeling procedures.
 

THX 

we sluiten het af en gaan afwachten.

 

 

Update

In de vroege ochtend op maandag morgen een bevestiging per mail over de bestelling en wanneer de aansluiting opgeleverd wordt.

Reputatie 7
Badge +17

@SteLin Welkom op ons Forum en bedankt voor je bericht. Volgens mij is het ondertussen opgelost en heb je duidelijkheid over de bestelling. Kan ik verder nog iets voor je betekenen of is alles nu duidelijk? Laat het maar weten, dan kijk ik met je mee. :wink:

Alles is in orde Werkte alleen verwarrend.

Beste KPN,

Uiteraard ga ik hier geen "nieuw”abonnee nummer noemen.

Zojuist gebeld met de klantenservice, er heerst wat onduidelijkheid.

 

We gaan een nieuw abonnement aan bij KPN. Namelijk Hussel Thuis.

We stappen over vanuit Telfort.

 

  • Op 17-2-2020 krijgen we de bevestiging KPN van het abonnement met data dat de lijn in orde wordt gemaakt.
  • Op 18-2-2020 krijgen we bevestiging van Telfort dat per vast gestelde datum de lijn afgemeld wordt (opzegging) omdat we naar een nieuwe provider gaan en Telfort van deze provider het bericht ontvangen heeft met verzoek abonnement beeindigen.
  • Op 19-2-2020 krijgen we bericht dat we zelf de lijn bij de huidige aanbieder moeten opzeggen ofwel er kan geen gebruik worden gemaakt van de overstap service.

 

Aangezien de telefoon lijn etc vloeiend over dienen te gaan zoals verwacht wordt zouden we graag willen weten of dit laatste bericht van 19-2-2020 heeft te maken met de overstap Telfort naar KPN intern en dat we dat laatste bericht als niet verzonden kunnen beschouwen.

Het wekt wat verwarring op.

1- We willen weten of onze KPN lijn in orde wordt gemaakt op de afgesproken datum in de middag

2- We willen weten of de opzegging bij Telfort nu wel geregeld is

 

Van beide providers weten de servicedesk medewerkers niet het juiste antwoord te geven. Ze verwachten dat het goed gaat maar vinden de bericht geving ook verwarrend.

 

Als er nu nog iets wordt verwacht vanuit ons dan hoor ik dat graag op tijd om thuis TV en Internet te behouden, dus de impact zo kort mogelijk, tijdens de overgang.

Zou fijn zijn als een KPN medewerker hierop reageert.


Admin: topic verplaatst naar bestaand topic, dubbele post

Reputatie 7
Badge +17

@SteLin Bedankt voor je uitgebreide bericht en goed dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Jammer dat zij je niet van het gewenste antwoord hebben kunnen voorzien. 
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Telfort, het blijkt gewoon door ons opgezegd te zijn bij Telfort per 8/5/2020. Oftewel, je hoeft niets te ondernemen, wij nemen de lijn gewoon over van Telfort. Mocht er tegen die tijd toch iets fout gaan, laat het hier dan even weten. Dan nemen wij de verantwoordelijkheid. :sun_with_face:

Reageer