Pauze is ongeduldig

Reputatie 1
Badge
Als ik een opname pauzeer en later verder laat spelen blijkt op de achtergrond het afspelen toch zo'n 8 seconden verder te zijn gegaan. Dit is een probleem dat ik al maanden geleden op het forum ben tegen gekomen. Omdat ik zojuist nog het geheugen van de ontvangen heb gewist mag ik er vanuit gaan dat ik de laaste firmware gebruik, waar dit probleem klaarblijkelijk nog steeds in zit.

Gebeurd er bij KPN nog het eea op dit gebied of blijft dit zo?

Zucht, wat verlang ik weer terug naar mijn ouderwetse (en altijd werkende) analoge Ziggo kabeltje...

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Zojuist de ontvanger een reset gegeven (software wissen) ivm het probleem van de 2 dagen EPG. Nu merk ik bij de laatste opname (die 2 dagen geleden is gemaakt) een zwart beeld. Live tv werkt wel. De tijd in beeld loopt gewoon op, rechts van het balkje onder in beeld dat langzaam steeds groener wordt staat de tijd, die alsmaar oploopt. Het informatiescherm zou normaalgesproken na enkele seconden wegzakken, maar is nu alsmaar in beeld...

Zucht, wat verlang ik weer terug naar mijn ouderwetse (en altijd werkende) analoge Ziggo kabeltje...

Reputatie 5
Badge +7
Beste Marijn,

Wat betreft de problemen met de huidige software op de ontvangers, dit is bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing. Ik kan je helaas geen exacte einddatum geven wanneer de problemen opgelost moeten zijn, maar raad je aan onze storingspagina in de gaten te houden! Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 1
Badge
Da's toch best grappig: "dit is bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing".

Ik heb dat kastje nu al/pas drie maanden onder mijn televisie staan en vanaf het begin heb ik last van problemen die ik sinds het begin op het forum tegen kom.

Verhalen over vastlopen van de ontvanger tijdens afspelen van opnames, pauze functies die een halve minuut verder de draad opppikken, zwarte beelden en meer van dat soort.

Dat probleem van het pauzeren is zonder probleem reproduceerbaar. Daarmee moet dat dus zonder al te veel moeite de wereld uit te helpen zijn. En als het je dan niet lukt om op precies het gepauzeerde moment weer 'te vertrekken', doe dan op z'n minst nog een stapje terug, want ik vermoed dat vrijwel iedereen na een pauze liever 10 seconden terug gaat, dan 10 seconden vooruit...

En als ik dan een kijkje neem op de storing pagina waar je naar verwijst, voorbeeldje:

Storing tv-ontvanger Interactieve TV Begintijd: 2012-10-24 12:45

Als gevolg van een storing kun je problemen ervaren met de tv-ontvanger voor de dienst Interactieve TV. Mogelijk moet de box uit- en aan worden gezet om deze weer te kunnen gebruiken. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Tja, daar kun je iedere storing wel onder plaatsen. Heb je het dan over vastlopers, zwarte beelden of wat? Wat moet je nu met zo'n melding?

Hopelijk geeft dat 'harde werken' dan toch snel een oplossing...

Reageer