Beantwoord

peel smart remote?

• 18 augustus 2013
  • 9 reacties
  • 44258 keer bekeken

Ik heb sinds kort een samsung galaxy tab 3 gekocht, hele fijne tablet, maar na een tijdje te hebben gespeeld met de tablet kwam ik er achter dat je de tv ermee kon aan en uit zetten met een app, nu is mijn tv LG en als ik op de power knop druk gaat de tv ook aan via de app, maar ik kan niet van zender veranderen of iets dergelijks. Ik heb digitenne met het kastje met de naam "DVB" (Digital Video Broadcaster) is er een mogelijkheid om dat kastje te besturen met mijn tablet?

Mvg annie.
icon

Beste antwoord door sveld84 21 september 2015, 11:22

Ik heb het op een 1963, een 1853 en een HMB2260 werkend gehad. Dus moet kunnen.

Koninklijke KPN pakken en dan de aanwijzigen volgen, als het goed is moet je net zo lang proberen totdat alle opties werken, dan heeft hij de goede code te pakken als het ware.

Je moet zowel je TV als je Settopbox/CI module instellen.

Ik heb het op een Galaxy S5 btw geen S6.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Beste Annie,

Dat gaat helaas niet.
Als je kabel of een ci+ kaart had (ziggo) dan wel.
Ik had de app ook toen ik ziggo had, maar nu ik bij kpn zit kan ik de app ook niet meer gebruiken.
Maar heb hem nog geen minuut gemist.
ff snel zappen is met de AB toch sneller dan met de tablet !

Groet.
Reputatie 7
Badge +16
Maar je kan je CI slot ook gebruiken voor Digitenne en dan werkt de app weer wel!

Hoi ik heb sinds kort een Samsung galaxy S6 ook met Peel smart remote. Thuis heb ik digitale tv van kpn met een Motorola "vip1963" ontvanger. Welke keuze moet ik maken als bij de instellingen van de peel smart remote app. Mijn tv pakte die wel gelijk. Alvast bedankt.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ook een S6 met Peel Smart Remote; mijn televisie (Samsung) kan ik ook bedienen maar als ik als settop box Motorola kies werkt geen van de keuzes.

Heb al eens geprobeerd via Peel antwoord te krijgen (twee keer zelfs al) maar die reageren nooit.

Is dit bij iemand gelukt? Hoe?

Reputatie 6
Badge +9
Ik heb het op een 1963, een 1853 en een HMB2260 werkend gehad. Dus moet kunnen.

Koninklijke KPN pakken en dan de aanwijzigen volgen, als het goed is moet je net zo lang proberen totdat alle opties werken, dan heeft hij de goede code te pakken als het ware.

Je moet zowel je TV als je Settopbox/CI module instellen.

Ik heb het op een Galaxy S5 btw geen S6.

Ik heb eerst de TV gedaan, dat werkt. Daarna Motorola gekozen (verder type aangeven kan niet maar ik heb een 1853); dan moet je testen of een kanaal schakelt, net zolang tot het lukt... Ik ga altijd door tot het einde (bij elke nieuwe update van Peel; was 50, nu geloof ik 20); maar het heeft nog nooit gewerkt....

Reputatie 2
Reden om zoveel jaar terug een HTC One met IR blaster aan te schaffen, was om de telefoon als AB te gebruiken. De App van HTC is 1,5 jaar geleden vervangen door Peel Smart Remote.
Dat ging een tijdje super, maar zoals zo vaak bij de doorontwikkeling van Apps, rammelt de App aan alle kanten. Bij het terugzetten van een Backup na een reset naar fabrieksintellingen loopt de programmering met KPN Glasvezel pas goed als je individueel een voor een de zenders met de telefoon op de Motorola VIP1853 hebt bekeken. Hiervoor machte dat automatisch. Al met al valt Android als product als een onbetrouwbaar product door de mand. Het zit in Android zelf of de Apps die daarvoor zijn ontwikkeld.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ook een S6 met Peel Smart Remote; mijn televisie (Samsung) kan ik ook bedienen maar als ik als settop box Motorola kies werkt geen van de keuzes.

Heb al eens geprobeerd via Peel antwoord te krijgen (twee keer zelfs al) maar die reageren nooit.

Is dit bij iemand gelukt? Hoe?

Soms worden de boxjes door collegas geproduceerd. Dan. staat er wel Motorola op de buitenkant maar is gemaakt bij bv Toshiba. Gewoon de andere mogelijkheden een keer kiezen en door alle nummers lopen , wellicht zegt het systeem dan toch een hebbes, gotya. Bij mij lukte het in iedergeval met een Sharp televisie die reageerde op de Toshiba software van de KPN.

Reageer