Vraag

Philips 70pus6504/12 TV geen beeld en geluid

  • 2 May 2021
  • 4 reacties
  • 173 keer bekeken

We hebben een Philips 70pus6504/12 TV in de huiskamer. Alles werkte normaal sinds een tijdje valt het beeld weg van kpn iTV onder het kijken pas na een paar keer het modem uit/ aan zetten krijgen we weer beeld. Tot vanmorgen. Nu krijg ik geen beeld en geluid meer.

Wat heb ik gedaan


netwerk reset uitgevoerd, alle netwerk instellingen van tv en modem zijn oké, alles is bedraad.

kpn iTV modems omgewisseld met een andere goed werkende Philips tv van de slaapkamer.

HDMI aansluiting van kpn iTV  modem gewisseld van 1 naar 2 en 3 op de tv

Netwerk kabels gewisseld van het modem.

Alles van de stoom af en weer een voor een aangezet.

De TV terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Alle andere apparatuur losgekoppeld van het netwerk, alleen het modem van kpn iTV op het netwerk.

Dit alles heeft geen resultaat, geen beeld geen geluid, soms 2 seconden en dan valt het weer weg.

Wat opvalt is dat de blauwe balk waar de zender info instaat, die normaal even in beeld is bij het wisselen van een zender een stuk groter wordt en daarna valt het beeld en geluid weg.


Alle apps werken prima, Netflix, prime, Videoland etc. Goed beeld en geluid.

 

Als ik de kpn iTV modems verwissel, geeft de tv op de slaapkamer geen probleem de 70pus6504/12 werkt dan ook niet met het andere kpn iTV modem.

Het moet dus een combinatie zijn van de 70pus6504 tv en het kpn iTV modem.

Maar wat?? iets met speld en hooiberg.

Zijn er anderen met dezelfde problemen? En is er een oplossing?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Gebaxke welkom op het forum! Een oplossing moet wel lukken. Alleen weet ik nog niet zeker hoe we het gaan oplossen. Wel wil ik je bedanken voor de de stappen die je zelf al gedaan hebt. Zou je nog kunnen aangeven welk type ontvanger je hebt? Dit zou onderop de ontvanger moeten staan. Dat kan bijvoorbeeld een VIP1853 zijn of een VIP5202. Zou je ook eens kunnen proberen of het wel lukt beeld te krijgen met een ander apparaat, zoals een laptop of een Dvd-speler? Ik hoor het hier graag van je! :relaxed:

Het modem is een ZXV8001, een laptop, een chromecast en  een raspberry pi die werken prima op de HDMI poorten.

@Gebaxke , met "modem” wordt het kastje in (meestal) de meterkast bedoeld, dat zorgt voor het internetsignaal. De kastjes bij de tv (zoals de ZXV8001) zijn tv-ontvangers, 

Heb je een smarttv met 4k én van kpn het 4k-pakket (dus met de zenders 691 t/m 693)? In dat geval kun je de beeldscherminstelling van de ontvanger 't beste op UHD@50Hz instellen (Menu > Instellingen > Beeldscherm). Heb je geen 4k-pakket dan kun je 't beste 1080i instellen (dus niet “Automatisch” of "1080p”).

Het modem in de meterkast is een Experia Box V8 VGV7519