Beantwoord

Philips smart TV geen app van KPN ITV

  • 30 July 2020
  • 16 reacties
  • 5510 keer bekeken

Philips smart TV geen app van KPN ITV

 

Goedendag hoe kom ik aan de app voor een smart tv van Philips 6402 serie

 

met vriendelijke groet W Huiskes

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

icon

Beste antwoord door PeterG 30 July 2020, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Volgens mij zit in een nieuwe Philips Chromecast. Dan kun je vrij eenvoudig de app in je phone of tablet gebruiken. Of laptop via browser Google Chrome.

Ook voor Philips en Sony (en andere merken, tv sticks, en streamingboxen met Android-TV) is er nu de app beschikbaar.

De vraag is ook of je de TV-app op het hoofdtoestel wel moet willen:

Want er zijn wat 'nadelen’ aan de app bijgewerkt 1 november 2022.  (ook geldig voor app smartphone, tablet en website tv.kpn.com)

  • Er kan maar op één televisie tegelijk van de TV-app gebruik gemaakt worden.
  • De app werkt alleen op je eigen aansluiting.
  • Ietsje mindere beeldkwaliteit, vooral te zien in de vloeiendheid bij 5 Mb/s (decoder is 7,1 en HDglas is 12); m.n. opnamen, die zijn zichtbaar slechts 720p (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • De eerste 10 zeker NIET in HDglas kwaliteit (via 661 t/m 670; decoder op glasvezel)
  • Van diverse zenders zijn de opnamen niet te kijken w.o. de Duitse, Vlaamse en BBC First.
  • Tijdspoelen zonder beeld.
  • Geen Dolby 5.1 geluid. Alleen stereo.
  • Geen betaalde content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone). Eerst via http://tv.kpn.com of ontvanger huren met pincode. Daarna is kijken via de app mogelijk.
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders, app is bedoeld voor tv kijken

Toen ik een nieuwe TV wilde (okt. ‘19) heb ik bewust voor Samsung gekozen met de app als noodvoorziening/reserve bij evt. defect van mijn enige decoder.

Goedendag peterG

 

Inderdaad om er over na te denken.

 

Bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet W Huiskes

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG Dank voor de duidelijke uiteenzetting! Reden genoeg voor mij om e.e.a. niet te willen, ik heb een laptop via HDMI kabel op mijn Samsung TV gekoppeld staan en daarmee kan ik, in noodgevallen wanneer mijn decoder niet werkt ook TV op groot scherm kijken.

Uiteraard heeft de laptop ook beperkingen tov de decoder, zoals bijv. geen duitse zenders (heel jammer) en het terugkijken van diverse opgenomen films.

Ik hoopte eigenlijk dat de app minder beperkingen had, dus niet. Bedankt Peter.

Het wordt zeker tijd voor die app. Ik kocht bewust een phillips vanweg android incl playstore, daar ik al een smart tv heb zonder android. En dan is de app niet beschikbaar. Maar goed, die app op de telefoon is ook jaren ruk geweest, dat ze daar nou niet eens serieus werk van maakte...

Is er al een verwachte datum bekend voor de kpn app voor android tv van Philips?

Reputatie 4
Badge

Beste KPN, heft is toch bijzonder dat KPN geen app heeft voor op een Philips tv!

twee mooie nederlandse bedrijven dit moet toch geen probleem zijn……….

Dan moet ik je toch teleurstellen, @Slontje .

Je televisie is van het Chinese merk TPV. Al sinds 2011. Er staat alleen Philips op omdat ze die naam in licentie gebruiken. Verder heeft het niets meer met Philips van doen.

Reputatie 4
Badge

als we zo gaan redeneren wordt het nog wel wat……..

maar goed denk dat KPN helaas dus niets gaat doen met een app als ik alle reactie nu een beetje heb gelezen op dit forum. zeer teleurstellend dat daar niets aan wordt gedaan….

Een “Philips” heeft Chromecast aan boord. Supereenvoudig dus om te streamen v.a. je phone, tablet of laptop (met google chrome tv.kpn.com). Hoewel “Philips” daar ook een storing mee heeft, want veel steams van kpn en andere zijn niet te streamen momenteel.

Ik heb de app in mijn Samsung 3 dagen gebruikt en daarna snel de ontvanger weer aangesloten. Ook dan één afst.bed. te gebruiken, namelijk  die van mijn TV (Samsung ondersteunt als enige KPN volledig) of die van KPN, kan beide.
Waarom weer ontvanger? Nou simpel. Mooier vloeiender beeld, zeker bij sport duidelijk te zien. En meer zenders en mogelijkheden.

Reputatie 4
Badge

Zo heeft iedereen zijn eigen keuzen en voorkeuren. op de ene tv wil je juist misschien de topkwaliteit terwijl je op een andere juist functionaliteit wil. Zo ook bij ons op een plek waar je met zo min mogelijk kabels "gewoon" tv wilt kijken (bijvoorbeeld slaapkamer, keuken, werkkamer, kinderkamer, etc..

Streamen vanaf een device naar de TV is een mooie workaround om dat mogelijk te maken, maar in de wereld van alle apps welke direct te benaderen zijn van de TV is dat toch veel makkelijker. Zeker voor de kids tegenwoordig. 

Kortom voor ieder wat wils en niet alleen kwaliteit staat altijd bovenaan een lijstje.

Zou gewoon heel erg fijn zijn als KPN een app heeft welke je gewoon kan downloaden uit de android store en die dus op verschillende apparaten kan gebruiken (voor tablet en mobiel is die er) nu nog op de TV;s.

Eens dat KPN ook de app zou moeten hebben voor Philips/Android. Net mooie Philips Oled gekocht, en KPN kan mn internet pas over 2 weken herstellen door de drukte. Dus nu wel extra GBs gekregen voor hotspot-gebruik, kan ik alsnog geen TV kijken...

Heb je een laptop, @JURL ?

Die heeft een HDMI uitgang. (en je TV een ingang)

Via tv.kpn.com kan je de laptop dan als ontvanger gebruiken via de Wifi-Hotspot van je mobiele telefoon. Best is om dat te doen in Google Chrome of Edge Chromium. In Firefox is vol beeld niet helemaal full screen….

Nota Bene

Zonder huisaansluiting zou de app in de TV, bv bij Samsung, ook niet werken. Want die werkt alleen op dat IP.

Dank @PeterG ga ik proberen. Heb een Dell van werk en MacAir thuis, heb volgens mij een verlengkastje van USB naar HDMI nog liggen. 
 

Qua IP: Op mijn mobiel heb ik via data wel iTV van KPN, maar dat zal dan wellicht niet helpen. 
 

dank. 

Op mijn mobiel heb ik via data wel iTV van KPN

Je kunt dus wel kijken, maar streamen naar de TV gaat op dit moment helaas niet lukken zo. Dat kan nu alleen met laptop via hdmi naar de tv lijkt mij.

5 maanden geleden dat er in dit Forum de vraag gesteld is of er een KPN app voor interactieve TV beschikbaar is voor android toestel Philips en zo niet wanneer is deze te verwachten. 

Tot op heden alleen antwoorden, hoe je het ANDERS kunt oplossen en geen direct antwoord op de initiele vraag.  Dus is deze app inmiddels al beschikbaar en zo niet wanneer kan deze verwacht worden ?

 

 grt 

Dus is deze app inmiddels al beschikbaar en zo niet wanneer kan deze verwacht worden ?

@Source. Deze vraag is ook al meerdere keren gesteld en het antwoord was steeds: daar zijn nog geen plannen voor.

hoe je het ANDERS kunt oplossen

Dat mag dus inmiddels ook bekend zijn: een Philips heeft Chromecast en dan is 't wel héél eenvoudig dit via je tablet of smartphone te doen. Echt super eenvoudig.

Met laptop casten kan ook. Gebruik dan Google Chrome met tv.kpn.com.

N.B.
M.i. zal je op een grote tv de settopbox "willen” gebruiken. Want de app komt wel wat tekort. Zie hier.