Beantwoord

Piepend geluid bij Netflix

  • 27 January 2021
  • 16 reacties
  • 144 keer bekeken

Al twee maanden geleden het probleem aangekaart van piepend robot geluid bij Netflix wat steeds erger is geworden. We worden van het kastje naar de muur gestuurd tussen KPN en Nettflix. Niemand kan er wat aan doen en betalen voor een abonnement waar we geen gebruik van kunnen maken.  Alles al geprobeerd van instellingen en resets via KPN en Netflix, wat zou de oplossing kunnen zijn? HELP

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 23 February 2021, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @LouisaM . Welkom op het forum.

We hebben op het forum vergelijkbare klachten voorbij zien komen. Ik moet er bij zeggen dat dit 'vroeger’ veel frequenter gemeld werd en het lijkt voor een groot deel van de klanten opgelost te zijn.

Welk type ontvanger heb jij? EN is het ding aangesloten op de tv of heb je er nog externe audio-apparatuur op aangesloten?

 

De tv is direct aangesloten op de ontvanger en geen extra geluidsapparatuur aangesloten.

 

Dank voor de info. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Dank voor de info. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Dat heb ik gedaan en ook een pb gestuurd 

Hoi @LouisaM . Dank voor de info.

Volgens mijn gegevens heb jij twee tuners in huis. Klopt dat? Zo ja, wat gebeurt er als je de tuners omruilt? Verhuist het probleem mee? Of hebben beide kastjes dit euvel?

Beste Erwin,

Het probleem is niet bij mij zelf maar bij mijn schoonvader die al op leeftijd is. Toevallig heb ik gisteren van thuis mijn eigen tuner meegenomen en daar geprobeerd, helaas het zelfde probleem doet zich voor.

Hoi @LouisaM . Excuus. Ik had je privéberichtje niet gelezen.

Leuk je even gesproken te hebben. Je gaat proberen om een andere HDMI kabel en poort op de televisie van jouw schoonvader te proberen.

Mocht dat niet het gewenste effect hebben, lees ik dat graag. 

Ik ga dit vanavond proberen en ik laat de bevindingen weten.

Helaas dit is ook niet de oplossing, andere HDMI kabel geprobeerd en er is maar 1 HDMI poort op de televisie. Tevens ook nog een ander stopcontact geprobeerd, maar niets hielp dusver. Kun je me verder helpen?

 

@LouisaM . Achter de schermen heb ik geprobeerd om een ander type tuner die kant op te krijgen. Het lijkt gelukt.

Heb je de nieuwe ontvanger al getest?

Beste Erwin,

Morgen ga ik de tuner ophalen en zal het dan proberen. Ik zal laten weten of het gelukt is.

 

Als het met jouw ontvanger bij JOU goed werkt en bij je schoonvader niet lijkt het mij een probleem met de TV.

Mogelijk heeft die TV moeite met het Dolby Digital Plus geluid van Netflix en herkent ie dat niet goed. Enige optie is dan bij ELKE weergave van Netflix het geluid op '’standaard'’ te zetten. Helaas zet Netflix het na elk programma weer op DDP. Een deel van TV's heeft daar moeite mee en hoor je een hoop gereutel.

Beste Erwin,

 

Helaas het probleem is hier niet mee opgelost, het is wel minder. Hij doet het nu alleen als je pauzeert of naar de volgende aflevering gaat. Waar kan het probleem liggen?

Allereerst even dit: welke tv (merk én type) heeft je schoonvader op dit moment? Dat komt nog niet voor in dit verhaal. Het probleem zit namelijk in de tv.

Hij doet het nu alleen als je pauzeert of naar de volgende aflevering gaat.

Als je pauzeert of naar een andere aflevering gaat gaat het geluid van Netflix weer naar Dolby Digital Plus ipv Standaard stereo.

Waar kan het probleem liggen?

De tv snapt het Dolby Digital Plus geluid niet.

Alleen op te lossen door:

:small_blue_diamond: elke keer na pauze of starten nieuwe aflevering of film het geluid op stereo te zetten.

:small_blue_diamond: een eenvoudige audioset aan te schaffen en analoog met de ontvanger verbinden. Dat kan met de Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260. Geluid dan niet via het televisietoestel doen. (die dus op 0 of mute)

:small_blue_diamond: en, meest drastisch, een andere tv. Een 4k (UHD) televisie zal geen moeite met Dolby Digital Plus hebben. HD TV's niet te garanderen.

Beste Peter,

 

Ik zal eens kijken welk merk tv hij heeft, maar het gekke is dat Netflix een heletijd zonder problemen heeft gefunctioneerd.