Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17473 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu
Reputatie 7
Badge +25

[Update 18-06-2020] 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

[Update 23-04-2020] aanmelden is niet meer mogelijk. 

Het tv-menu op de tv-ontvanger van KPN wordt binnenkort vernieuwd. Tv kijken wordt nu nóg overzichtelijker en makkelijker. Benieuwd wat er allemaal verandert? Doe dan mee met onze technische pilot en zet samen met ons de laatste puntjes op de i.
 

De TV afdeling van KPN is de afgelopen periode bezig geweest met 3 belangrijke vernieuwingen op de tv-ontvanger:

  1. Een nieuw grafisch menu voor meer overzicht en gebruiksgemak.
  2. De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken. Zo heb je, hoe je ook kijkt, altijd een vergelijkbare ervaring.
  3. Op de Arris VIP5202 tv ontvanger hebben we een HDR-optie toegevoegd. Je hebt dan zelf de keuze of je HDR op aan, automatisch, of uit zet.

We willen deze vernieuwingen graag met een groep enthousiaste KPN-klanten verder testen en verbeteren.
 

Wat verwachten we van jullie?

Als je geselecteerd wordt voor de testgroep migreren we je interactieve tv account naar het nieuwe platform. Dit betekent dat alle tv ontvangers die je in huis hebt dan het nieuwe menu krijgen. Je behoudt al je instellingen en opnames.

Gedurende de testperiode, ongeveer 1 à 2 maanden, krijg je toegang tot een besloten deel van het KPN forum. We geven je daar regelmatig opdrachten of stellen vragen. Het is de bedoeling dat je daar reageert met je ervaringen. Zo kunnen we, aan de hand van jullie feedback, de software nog beter maken.
 

Voorwaarden voor deelname:

  1. Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  2. Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  3. Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  4. Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  5. Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Aangemeld!

@Paul_ , ik begrijp dat ik met één 5202 en één 8001 niet mee kan doen? Jammer, maar ik offer het display van de 8001 (nodig bij radio luisteren, zoals ik al vaak gezegd heb) niet op voor deze pilot. Anders had ik graag meegedaan.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ , ik begrijp dat ik met één 5202 en één 8001 niet mee kan doen? Jammer, maar ik offer het display van de 8001 (nodig bij radio luisteren, zoals ik al vaak gezegd heb) niet op voor deze pilot. Anders had ik graag meegedaan.

Nee, helaas niet. Je gaat met het volledige iTV-account om namelijk, en de 8001 is er nog niet klaar voor. Ik weet dat er meerdere hier een 8001 hebben, dus dat is een beetje zuur, maar is op dit moment niet anders.

Ps. We ruilen tv-ontvangers overigens ook niet actief om, om mee te kunnen doen aan de pilot. Om die vraag alvast voor te zijn. :wink:

Reputatie 7

Ik heb mij aangemeld maar ik lees nu net dat dat niet gaat lukken omdat ik naast de Arcadyan HMB2260 ook een ZTE ZXV8001 in gebruik heb.

hoi,

Ik doe ook niet mee.
Gewoon omdat ik 2x de  ZTE ZXV8001 in gebruik heb.
Ook niet erg.

Ik houdt het vooralsnog bij zoals het is. Dit mede vanwege "routebeschrijving” bij supportvragen. Bv. hoe en waar men een serie kan vinden.

Maar ik heb wel vast een puntje: mogelijkheid voor niet-Nederlanders de menu-items in het Engels te krijgen.

Reputatie 7

Ik hoop oprecht dat het nieuwe TV menu nergens maar dan ook helemaal nergens meer onderscheid maakt tussen SD, HD en HD-"Glas".

Reputatie 3
Badge

Aangemeld!

Reputatie 3
Badge +2

Aangemeld 😀

Badge +12

Jammer dat je als XS4ALL klant niet mee kan doen. Het is hetzelfde platform, software en ontvangers.

Reputatie 3
Badge +1

Inderdaad heb hier ook XS4ALL. Is allemaal 1 pot nat. Weet overigens niet eens of ik de goede ontvanger zou hebben.

Reputatie 3
Badge +1

Heb me ook net aangemeld

 

Reputatie 3
Badge +1

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

Reputatie 7

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

Dat blijven vast en zeker twee verschillende platforms.

Ik verwacht eigenlijk geen spectaculaire verandereingen in het menu, kijkende naar de banner van dit topic.

Reputatie 4
Badge +5

Aangemeld

en wanneer weet je dat je zeker mee doet? 

Reputatie 5
Badge +6

AANGEMEL;D NATUURLIJK

Reputatie 3
Badge +1

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

Dat blijven vast en zeker twee verschillende platforms.

@wjb: “De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken.”

 

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ ik vind dat de klanten met een ZTE - ZXV8001 weer buiten schot blijven! Dat was met YouTube en met Amazon. En nu weer wordt de 8001 buiten gesloten! Dit is niet leuk meer, nu kan ik me weer niet aanmelden. Ik heb het gevoel dat KPN de ZTE - ZXV8001 ook aan de wilgen wordt opgehangen. En ook met de updates loopt de 8001 weer achter. Want die is er niet klaar voor??? Kom op zeg! Laat ze dat eens beter nadenken! Ik snap @Henk2304 wel, deze heeft nog een display, en dan is radio luisteren lastig. Maar ik denk dat de 8001 aan de wilgen wordt gehangen! Want dit is de zoveelste test / update waar de 8001 niet aan mee kan doen:

  • Youtube
  • Amazon
  • Nieuw uiterlijk van een menu

De 8001 wordt gewoon een ondergeschoven kindje van KPN.

Paul, dit verhaal is niet persoonlijk naar jou gericht. :wink:

Reputatie 7

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

Dat blijven vast en zeker twee verschillende platforms.

@wjb: “De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken.”

Ik dacht meer dat je aan de zichtbare voorkant dacht en daar verwacht ik toch echt dat die verschillend zullen blijven. Dat ze van hetzelfde iTV server platform gebruik gaan maken is heel logisch, al is het maar om dubbele kosten te vermijden.

Reputatie 7

De 8001 wordt gewoon een ondergeschoven kindje van KPN.

De 8001 is nog niet end-of-life maar het is wel de eerstvolgende die het veld zal ruimen.

KPN doet helemaal geen zaken meer met ZTE en daarmee is het lot van de 8001 bezegeld.

Dit heeft echter niets met dit nieuwe TV menu te maken. Wat ik begrijp is dat de nieuwe firmware voor de 8001 gewoon nog niet gereed is en dat deze daarom nu buiten de test is gelaten.

Reputatie 3
Badge +1

De 8001 wordt gewoon een ondergeschoven kindje van KPN.

De 8001 is nog niet end-of-life maar het is wel de eerstvolgende die het veld zal ruimen.

KPN doet helemaal geen zaken meer met ZTE en daarmee is het lot van de 8001 bezegeld.

Dit heeft echter niets met dit nieuwe TV menu te maken. Wat ik begrijp is dat de nieuwe firmware voor de 8001 gewoon nog niet gereed is en dat deze daarom nu buiten de test is gelaten.

Sorry? De Experia V10 die ik heb staan is gewoon van ZTE hoor, ik weet niet waar je dit vandaan hebt?

We even aangemeld natuurlijk, altijd leuk om nieuwe dingen te ontdekken :)

Reputatie 7

Sorry? De Experia V10 die ik heb staan is gewoon van ZTE hoor, ik weet niet waar je dit vandaan hebt?

Ja, ik heb van ZTE ook nog een V10 werkeloos in de meterkast hangen en ook ik heb een ZTE ZXV8001 in gebruik, vandaar dat ik ook schreef:

KPN doet helemaal geen zaken meer met ZTE en daarmee is het lot van de 8001 bezegeld.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat je als XS4ALL klant niet mee kan doen. Het is hetzelfde platform, software en ontvangers.

Dat klopt, maar er zit achter de schermen wel een groepsverdeling tussen KPN/KPN Kleinzakelijk/Telfort/XS4All. Om het dan zo gestroomlijnd mogelijk te houden is er voor gekozen om deze test alleen voor KPN abonnees beschikbaar te stellen.

 

Tot nu toe waren de box en de webtv twee verschillende platforms?
Wat wordt het nieuwe platform? Spannond ;)

De tv ontvangers draaien op dit moment nog op de oude versie van het platform. De apps en de website (wat eigenlijk ook gewoon de app is) draaien al op de nieuwe. Dit meeste veranderingen zitten inderdaad onder water en merk je als klant in de basis niets van. Maar het zal ook op de ontvanger in het zichtbare gaan veranderen. Je kunt in de afbeelding bovenaan het topic al een beetje sneak peeken. 

 

en wanneer weet je dat je zeker mee doet? 

Geselecteerde mensen krijgen volgende week bericht. En, om de vervolgvraag alvast te ondervangen, in de basis wordt iedereen die zich aanmeldt ook geselecteerd. We checken wel of aan de voorwaarden wordt voldaan.

Reputatie 7
Badge +22

@Katana321 iets voor jou deze topic? Kun je nog een keer over de ‘Opnames synchroniseren’ hebben. Dat er een button moet komen, als je daarop drukt dat ie de opnamelijst ververst. :wink:

Ook meteen aangemeld, wil graag mee testen!