Beantwoord

Pincode iTV werkt niet

  • 9 June 2019
  • 22 reacties
  • 1609 keer bekeken

Reputatie 1
Pin code itv app werkt niet. Inlog via email doet het wel. Ik kan de pincode gewoon wijzigen via mijn kpn maar krijg steeds foutmelding op de app. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tycha 29 January 2020, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge
Je zou de app opnieuw moeten installeren want doordat je hem opnieuw instaleert moet je weeer opnieuw inloggen en dan zou je gelijk een nieuwe code moeten kunnen kiezen.


Groetjes Arman
Reputatie 1
Hoi Arman,

het vreemde is dat ik wel in kan loggen met kpn id. Alleen als er een pincode wordt gevraagd dan krijg ik een blokkering. Pincode is opzeker juist.

ik weet het niet
Badge
Hoi TimEijk ,


Ik heb zelf nog nooit zo een probleem mee gemaakt maar wat ik denk dat toch het beste is om de app te verwijderen en weer te downloaden dan zou je met je KPN Id weer moeten inloggen en daarna kan je een nieuwe code maken.

Mocht het zijn dat het toch niet lukt stuur dan weer een recatie

Veel Succses
Gebruik de betaalcode (eens). Die kan verschillen van de pincode als je dat ooit veranderd hebt.
Hoi @TimEijk . Welkom op het forum.
Wat vervelend dat je hier tegenaan loopt. Je had je profiel al ingevuld en ik zie dat hier ook al gesprekken met de helpdesk over zijn geweest.
De collega heeft de pin ook al gereset.
Je zou toegang moeten krijgen met de pin die je in mijn kpn kunt aanpassen. Althans dat zegt de informatie die ik er over kan vinden. Misschien toch nog even de betaal pin proberen? Puur om het uit te sluiten. Als dat ook niet werkt ga ik proberen dit aan te kaarten bij de technische dienst!
Reputatie 1
Goedemiddag Erwin,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels al verschillende dingen geprobeerd; app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, pin- en betaalcodes gewijzigd, betaalcode ingevoerd maar niets lijkt te helpen. Gewoon inloggen met e-mail en wachtwoord werkt wel maar zodra er om abonnementsnummer en pincode gevraagd wordt dan kom ik niet verder.

Ik hoop dat je er wat aan kunt doen 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @TimEijk
Helaas vertel je niet om welk apparaat het gaat waar je de app op hebt geïnstalleerd.

Welk besturingsysteem gebruik je?
IOS?
Daar zit n.l. een groot verschil in App verwijderen en app echt helemaal verwijderen.
Aannemende dat je IOS hebt:

Alleen op het kruisje drukken is niet voldoende,
Zo verwijder je hem geheel uit het geheugen:

Verwijder eerst de ITV-app op de normale manier, vasthouden tot hij begint te schudden en verwijder hem met het kruisje.
Echter de gegevens staan nog wel in het geheugen.
Ga naar 'Instellingen - Algemeen - Profielen en kies voor Profiel verwijderen.
Vul je wachtwoord in en tik nogmaals op verwijderen.
Niet bang zijn, het klinkt eng maar het gaat goed komen.
Ga nu de iPhone geforceerd opstarten.
Dit hangt weer van het type af, aannemende dat je de 8 of de X of de Xr of de Xs hebt:
  1. Houd de volume-omhoogknop ingedrukt en laat deze los.
  2. Houd de volume-omlaagknop ingedrukt en laat deze los.
  3. Houd de zijknop ingedrukt.
  4. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.
Heb je een andere iPhone kijk dan hier hoe je die geforceerd opstart:

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/de-iphone-x-geforceerd-herstarten-440358

Nu zal de nieuwe code wel werken.
Ik vermoed dat dit om de app gaat die momenteel alleen voor samsung tv's door ons is uitgerold. Maar ik realiseer me dat dat een aanname van mij is.
Kun jij bevestigen dat het om de smart tv app gaat?
Reputatie 1
Erwin,

Het gaat mede om de Samsung smart tv app.

Ik heb de aanwijzingen van huistijger gevolgd en opnieuw geprobeerd: Account had been blocked.

Inloggen via Kpn id gaat nog wel op de telefoon, maar kan daar bijv. kinderslot niet meer uitzetten.
De app neemt als het goed is de instellingen voor het kinderslot over van de itv tuner. Die zijn dus alleen daar te regelen.
Maar het pin probleem is dus nog steeds niet opgelost, begrijp ik? 😢
Reputatie 1
Het probleem is nog niet opgelost.
Reputatie 1
Hij doet het! Geen idee wat er gebeurd is maar ik blijf nu overal vanaf 🙂
Oh? Dit komt ook voor mij als een verrassing 🙂 Ik ben blij dat het nu werkt! (hoewel ik niks achter de schermen gedaan heb)
Mocht het toch weer misgaan, laat het weten en dan maak ik een technische melding aan. Fijn weekend.

Tja, en ik heb ineens exact dit probleem. Ik stream via Google Chromecast (met mijn Samsung Galaxy A70) naar, bijvoorbeeld,  een Sony Bravia televisie in mijn woonkamer. Of in mijn slaapkamer, daar hangt een 80cm Samsung tv. Het maakt niet uit wat ik probeer, hij (de KPN iTV app) weigert werkelijk elke invoering van mijn pin code. Ik neem tv en internet af bij Budget, die het op hun beurt weer bij KPN afnemen. 

 

Inmiddels alles geprobeerd:

- app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en alles ingevoerd weer, geen resultaat;

- Chromecast gereset naar fabrieksinstellingen,  geen resultaat;

- PIN code gewijzigd,  geen resultaat.....…

Zomaar wat zaken die ik (met eventuele hulp van de Budget Helpdesk) al hen geprobeerd. Helaas wél allemaal zonder e 9g resultaat....…

 

Wie o wie kan me alsjeblieft helpen??? 🙈😱😭😭

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @annick67 

 

Er is storing zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-chromecast-kinderslot-488736#post901232

Ooooooooooo ik hoop zó dat dat alles oplost!!! 🙈🙏🤞🤞🤞

In elk geval vast bedankt voor de tip, heel fijn.

Reputatie 7
Badge +11

Je kunt dit voor nu ook (even) via je KPN tv ontvanger uitzetten onder menu-instellingen tot de update beschikbaar is @annick67 

Opeens werkt mijn pincode niet meer. Krijg kinderslot er niet af.   Gisteren deed hij het nog gewoon.  App opnieuw geinstalleerd. Maar helaas. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +11

Kijk eens even in de Playstore of je de update kan installeren

van de ITVapp 

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kinderslot-code-werkt-niet-meer-op-itv-488751#post901999

Is het gelukt, @Mnb ? De update zou het probleem moeten verhelpen. 

Ja opeens deed ie het weer. Ik heb niks geüpdate 

Reputatie 7
Badge +11

Waarschijnlijk heb je de updates uitvoeren ,in de Playstore op automatisch ,aan staan👍 

Mooi dat het weer werkt 😀