Beantwoord

Pincode voor gebruikte 4K decoder wijzigen

• 21 februari 2018
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik kan mijn pincode niet wijzigen van een 4K decoder van KPN, die ik heb over genomen.
Ik heb alles al een paar keer gereset, maar wat ik ook probeer hij geeft een foutcode aan.
Wat kan nu nog doen??
Ook mis ik de eerste 8 Nederlandse zenders
Ik hoor graag een goed advies
Henk

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Henk2304 21 februari 2018, 12:19

Een decoder van KPN kun je niet zomaar overnemen. KPN moet 'm eerst administratief vrijgegeven en dat doen ze niet zomaar. Waarschijnlijk werkt tie daarom nog met het abonnement van de vorige eigenaar en daarom kun je dan vast ook niet de PIN-code wijzigen.' t Beste kun je 'm terugbrengen want als je er geld voor betaald hebt heb je een kat in de zak gekocht.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Een decoder van KPN kun je niet zomaar overnemen. KPN moet 'm eerst administratief vrijgegeven en dat doen ze niet zomaar. Waarschijnlijk werkt tie daarom nog met het abonnement van de vorige eigenaar en daarom kun je dan vast ook niet de PIN-code wijzigen.' t Beste kun je 'm terugbrengen want als je er geld voor betaald hebt heb je een kat in de zak gekocht.
Reputatie 7
Die je hebt over genomen???. Alleen door KPN verstrekte apparatuur kan je gebruiken. Niet gebruikte apparatuur moet terug naar KPN.
Heb je 't van een particulier over genomen dan is ie niet geschikt om op je abonnement te gebruiken. KPN zal er dan ook geen service op verlenen.

Het is niet toegestaan KPN apparatuur particulier te verkopen. Het is eigendom van KPN namelijk. Feitelijk zelfs heling als je er voor betaalt.

Bij een 4K abonnement zitten 2 van die decoders. Gebruikt de abonnee er maar één dan MOET ie de andere in de kast laten staan. Doorverkopen is verboden/niet toegestaan (voorwaarden abonnement).
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Hejo55, welkom op het forum. Zoals de heren boven mij al aangeven is het zeker niet de bedoeling om tv-ontvangers 'over te nemen' aangezien de apparatuur in bruikleen is en eigendom van KPN. Heb je hiervoor geld betaald? Want het gaat waarschijnlijk ook niet werken inderdaad aangezien ie gekoppeld is aan een ander abonnement.
Reputatie 7
Oh, bijna nog vergeten:
Ik hoor graag een goed adviesTerug naar vorige gebruiker (het is geen eigenaar dus). Heb je er geld voor betaalt dit terug vragen. En vorige gebruiker verzoeken ontvanger in de kast te zetten (indien ie 4K abonnement heeft en maar één in gebruik) of ontvanger terug sturen naar KPN.
En 'm wijzen op z'n fout dit te verkopen.

De vorige gebruiker zal er ook niet blij mee zijn als je z'n pincode (wat voor al zijn ontvangers en online geldt) gaat wijzigen.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Hejo55,

Als je een lagere internetsnelheid hebt dan minimaal 100 Mbit/s, dan gaat dit zeker niet werken. Bij 4K moet je minimaal 100 Mbit/s hebben.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Hejo55, welkom op het forum. Zoals de heren boven mij al aangeven is het zeker niet de bedoeling om tv-ontvangers 'over te nemen' aangezien de apparatuur in bruikleen is en eigendom van KPN. Heb je hiervoor geld betaald? Want het gaat waarschijnlijk ook niet werken inderdaad aangezien ie gekoppeld is aan een ander abonnement. @Paul_, als zoiets gebeurd want kan er dan gebeuren als er zoiets gebeurd? ?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Hejo55. Ik hoop dat je voldoende informatie hebt.

Reageer