Vraag

Plotseling bericht 'Geen signaal' tijdens TV kijken

  • 20 November 2020
  • 12 reacties
  • 188 keer bekeken

Badge

De laatste maanden worden wij regelmatig geconfronteerd met het plotselinge bericht ‘Geen signaal’ op de TV. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Het uit- en aanzetten (na een minuut) van het systeem verhelpt het issue, totdat het weer optreedt.

 

Ik heb het volgende reeds geprobeerd:

  • Een frisse start
  • Nieuwe HDMI kabel
  • Andere HDMI poort op de TV

Tot op heden geen resultaat. Wie heeft er tips? Bij voorbaat dank.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Wat voor aansluiting is het, glas of koper ?

Zijn er “draadloze” verbindingen, de zgn DVS-en ?

Welk modem type ?

Badge

Wij hebben een glasvezelaansluiting. De TV ontvanger is direct op de Experiabox v10 aangesloten via een kabel. Dank voor de snelle reactie!

Graag gedaan, dat is een goede opstelling, dan valt er al veel potentieel onheil af maar verder kom ik dan niet.

Wie vult aan ? In de logfile van het modem kijken ?

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Bouchon, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Of dit?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Laat u me nog even weten of een van de opties die ik u gegeven heb geholpen heeft?

Badge

Ook het bovenstaande heeft helaas niet tot de oplossing geleid.

 

Zijn er nog andere tips? Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Bouchon, welkom hier. 

Ik vermoed dat dit dan toch aan de ontvanger ligt. Heb je toevallig meerdere ontvangers thuis? En zo ja, zou je deze eens om willen ruilen om te kijken of het dan nog steeds gebeurt op de tv waar het nu ook gebeurt? 

Badge

Helaas hebben wij slechts één kastje. Vroeger hebben wij er twee gehad, maar bij een vernieuwing is er slechts één omgeruild.

Badge

Wie weet hoe wij aan een nieuwe ontvanger kunnen komen?

Is de vraag daarom in dit forum voor KPN voldoende om een nieuwe te sturen of moet ik dit anders regelen?

Alvast mijn dank.

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan ik voor je in orde maken. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Badge

Volgens mij heb ik het profiel voldoende aangevuld. 
 

Alvast dank.

Badge

@Alex_P, ik heb de gegevens aangevuld.

Alvast mijn dank.

Reputatie 7
Badge +24

Hi! Het is gelukt. 

Je kunt de ontvanger omruilen op woensdag 2 december 2020 na 14:30 uur op onderstaande locatie. Neem dan de oude ontvanger mee in een doos en een geldig ID-bewijs waar de achternaam van de contract op staat. 

Naam Servicepunt:

Albert Heijn

Straat en huisnr:

Beursstraat 12

Postcode en plaats:

8253GG Dronten