Beantwoord

Pluspakket films en series kunnen niet afgestart

  • 23 July 2019
  • 9 reacties
  • 490 keer bekeken

Ik heb een pluspakket bij KPN. Ik kijk digitaal en maak gebruik van een KPN afstandsbediening (die met witte voorkant en achterkant). TV is van Philips 37 PFL9604h

Sinds een paar weken heb ik een probleem bij het afstarten van films en series in het pluspakket
(sinds introductie nieuwe omgeving?).

Ik selecteer de film en kom op scherm waar ik kan kiezen uit 'Afspelen' of 'Trailer'.
Wanneer ik een van deze twee selecteer (via button 'OK') dan gebeurt er niets. De film of trailer start niet af.

Verder werkt de afstandsbediening goed. Geen haperingen. Geen problemen bij bv. Netflix.
En wonderlijk, dus ook geen problemen als ik via het KPN-menu 'voor jou' naar bv. 'Film van de maand' of 'series' ga. Dan kan ik de film gewoon wel afstarten (dus in oude omgeving gaat het nog wel goed).

Iemand die hier ervaring mee heeft?
icon

Beste antwoord door PeterG 25 July 2019, 19:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JdLo, welkom op het forum! Wat gek dat je alleen de films en series van het Pluspakket niet kunt starten. Goed om te weten dat het met andere films wel lukt, en dat ook Netflix goed werkt.

Ik ben benieuwd of het wel werkt als je de tv-ontvanger reset met deze instructies. Kan je dat voor me proberen? Ik hoor graag of het verschil maakt. Zo niet of mocht je vragen hebben, kan je dan je postcode en huisnummer voor me invullen in je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en help ik je verder 🙂
Ha Alexa,
i
k heb de rest uitgevoerd (op 2 manieren).
Helaas heeft dit niet tot een resultaat geleid,
Ik heb de postcode en huisnr ingevuld bij het profiel.

Gr,
Jan
Ik bedoelde uiteraard dat ik de reset uitgevoerd heb.
Dit heeft iets te maken met het profiel voor de ontvanger in de centrale van KPN.

Als je onder Beeldinstelingen op "SD" zet ipv "HD standaard" zul je zien dat ze het wel doen.

Gek genoeg werkt tv kijken in HD onder "HD standaard" dan wel.....
Ha PeterG,

heb ik zojuist uitgeprobeerd en inderdaad, het werkt 😀.
Vreemd dat dit probeem opeens opgekomen is. Maar I'm just happy - Hij doet het weer !

Thxs 👍🏼,
Jan
Reputatie 7
Badge +30
Hey Jan, dank voor je gegevens! Peter geeft de oplossing al. En, in afwezigheid van Alexa, heb ik nog iets meer uitleg voor je. Op jouw adres is niet heel veel bandbreedte beschikbaar. En daarom is jouw tv-profiel zo ingesteld dat je maar 1 tv-ontvanger kunt hebben, en dan ook alleen op SD-kwaliteit. Nu je dat hebt aangepast werkt alles weer goed, zoals je merkt.
Hoi Erik,
thx. Dat van die bandbreedte herken ik aan mijn dramatisch lage internetsnelheid.
Op dit moment gaan elk jaar de prijzen omhoog vanwege investeringen in het netwerk)aldus KPN). Maar blijkbaar niet in mijn omgeving... Het zou fijn zijn als KPN daar eens iets aan deed.
Vgr,
Jan
Reputatie 7
Badge +30
Een hele logische wens, Jan! Ik kan je er helaas geen beloftes over doen. Weet echter dat we dagelijks bezig zijn met verbeteringen in het netwerk. We hebben daarin echter met veel dingen rekening te houden, waardoor we helaas niet overal tegelijk aan de gang kunnen. En we soms ook moeilijke keuzes moeten maken waarbij bepaalde gebieden best lang moeten wachten. Wat je kunt doen is af en toe eens hier je postcode in te vullen. Als er een upgrade gepland staat in de komende twee maanden staat het erbij.
thx 😃