Poll: Moet FOX blijven?

  • 10 April 2019
  • 79 reacties
  • 5307 keer bekeken

Reputatie 7

Admin (24-5-2019): Goed nieuws! FOX blijft bij KPN :)

Zie ook het zenderwijzigingen topic


Moet FOX blijven?


79 reacties

Reputatie 7
Poll: Moet National Geographic Channel blijven?
Poll: Moet 24Kitchen blijven?
Poll: Moet Baby TV blijven?
Reputatie 7
Badge +22
Deze moet zeker blijven, leuk zo'n poll. Ben alleen bang dat er toch niet geluisterd word. 😞
Reputatie 2
Zooo bizar dat ze FOX er uit willen halen, zoveel goeie serie's.
Ik zit er echt aan te denken om over te stappen naar een andere provider, jammer want ik was jaren lang een tevreden klant. Ik weet zeker dat deze zender veelvuldig bekeken wordt.
Reputatie 2
Tuurlijk moet Fox blijven, net als national geographic, dat zijn juist zenders waar ik veel naar kijk, en met mij nog vele anderen denk ik, ik moet er niet aan denken dat ik geen leuke series meer op fox kan kijken, daar komen juist de betere series op, net als dokter poll op nat geo. dus leg het geschil dat jullie met fox hebben bij, jullie pesten fox er niet mee maar wel al jullie klanten die dan gedwongen worden om het te kijken bij een andere aanbieder. Ik hoop echt dat jullie eruit komen met fox want deze zenders mogen niet verdwijnen. Groet, Mark
Reputatie 2
Badge
fox en nat geo MOETEN gewoon beschikbaar blijven in het basis pakket.
Word hier naar beide zenders veelvuldig gekeken.
Als er inderdaad één of beide uit het pakket gaat dan denk ik dat ik alle lopende abonnementen (internet, tv, vast bellen & 2 mobiel) opzeg.
Vind (op hulp hier online na) KPN om eerlijk te zijn hard achteruit gaan laatste jaren
Reputatie 6
Badge +9
Goed gedaan @wjb. Als Fox NL en NGC verdwijnen zeg ik KPN weer op en ga terug naar Ziggo.
Nou-ou-ou, Ziggooooo. Wel héél veel klachten over de Mediabox XL en zelfs over de nieuwe Mediabox Next (zie hun forum). En dat zijn de enige 2 waar je mee kunt opnemen. Nog een nadeel: je krijgt er maar ééntje van binnen je abonnement. En vooral de XL is een stroomvreter.
Reputatie 6
Badge +9
Ik weet het allemaal @PeterG Maar net als de KPN box heb ik er aan één genoeg. En ik heb nog nooit problemen gehad met die XL. Ja, híj is traag en wat dat betreft bevalt dit me veel beter. Afwachten maar. Ik hoop en denk echt wel dat ze nog wel tot een compromis komen.
Hoi allemaal.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/speelt-oud-zeer-een-rol-bij-huidig-conflict-kpn-en-fox/

Wat heet politiek.🤣
Reputatie 7
Goed gedaan @wjb. Als Fox NL en NGC verdwijnen zeg ik KPN weer op en ga terug naar Ziggo.
Ik ben bang dat deze zenders volgende jaar bij Ziggo na afloop van hun distributieovereenkomst ook zullen gaan verdwijnen.
Het heeft er alle schijn van dat de nieuwe eigenaar van deze zenders (Disney) ze exclusief in haar eigen OTT dienst (Disney+) wil gaan onderbrengen. Zie dit bericht.
Uit principe moeten ze uiteraard allemaal blijven vanwege de devaluatie van het aanbod zelfs al kijk ik van deze 4(5) heel af en toe Nat Geo Wild.

De realiteit zal anders zijn. Wat dat aangaat heeft Discovery het beter gedaan door het aanbod van de vervallen kanalen weer bij andere kanalen onder te brengen. En al hebben ze nu hun eigen streaming dienst evengoed nog beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +22
Ik ben bang dat deze zenders volgende jaar bij Ziggo na afloop van hun distributieovereenkomst ook zullen gaan verdwijnen.
Het heeft er alle schijn van dat de nieuwe eigenaar van deze zenders (Disney) ze exclusief in haar eigen OTT dienst (Disney+) wil gaan onderbrengen. Zie dit bericht.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Want het zou niet alleen zo zijn dat het bij KPN gebeurd.
Reputatie 7
Badge +16
Maar mensen, NGC is toch niet half meer wat het geweest is. Ik weet niet hoor, maar kijk nooit meer naar die zender. Datzelfde geldt voor FOX.
Mee eens, Giant. Eindeloos vliegtuigongelukken. En de opzet van Dr. Pol kan ik nog steeds dromen ook al heb ik 't al maanden niet meer gezien. NGC Wild al meer dan een jaar hier ook niet meer gekeken. (helemaal een beetje uitgekeken op de natuurkanalen).

Fox heb ik vrijwel nooit aan. Soms vrijdagavond nog wel (Keuken Kampioendivisie). Zelden maandag.
Want verder: wie zit er nou te wachten op een hele avond The Simpsons??? Elke avond! Pfff.

Overigens heb ik op deze poll wel JA gestemd, maar dat is meer i.v.m. de hele gang van zaken rondom het verdwijnen van de zenders Fox, NGC (+ Wild), 24kitchen en Baby TV.
Dat geldt voor bijna elk kanaal wat dat betreft. De meeste hebben teveel zendtijd en te weinig materiaal om de tijd mee op te vullen. Kinder kanalen die 24 uur vullen leuk voor de ouders van nu?? Dan al dat Tommy Teleshopping om de tijd te vullen. Wat dat betreft ben ik best voor minder kanalen en juist combineren van kanalen als dat meer inhoud per kanaal opleverd.

Elk kanaal heeft zo zijn eigen publiek ik vind dat sport niet op een film en serie kanaal thuishoort dus het verbaasde me te lezen dat deze plicht voor Fox bij het KNVB vandaan komt.
Reputatie 3
Badge +4
Eigenlijk zou je zelf zenders moeten kunnen aanvinken die je wilt hebben en daarvoor betalen dan gingen er een hoop weg bij mij.
Reputatie 7
Badge +16
Leuke poll, maar vaak is het praten tegen dovemansoren. Ik vind zelfs de reactie van KPN “Er wordt te weinig naar gekeken” niet kloppend, want het verhaal van de andere kant is anders.
Ik ben benieuwd welke c kanalen KPN gaat selecteren.

Ik hoop dat KPN er toch uitkomt met FOX Benelux want dat scheelt me straks 40 meter kabels trekken. Heb eigenlijk geen zin om over te stappen.

Edit:
Bericht aangepast met de juist bedoelde begrippen, deze werden anders opgevat dan bedoeld 😉.
Reputatie 6
Badge +7
Hoeveel stroom vreten de KPN ontvangers dan wel en hoeveel die van Ziggo?


(Als je zulke rare opmerkingen maakt bewijs je al dat je volstrekt niet weet waarover je praat)
Reputatie 7
Badge +16
. Ik vind zelfs de reactie van KPN “Er wordt te weinig naar gekeken” niet relevant

Bron?
FOX Benelux heeft bevestigd dat er geen. Plannen zijn om met deze zenders in Nederland te stoppen. Dit blijkt ook uit de reactie van KPN. Als FOX Benelux zou willen stoppen en geen deal met KPN zou willen dan had KPN het op deze manier aan klanten gecommuniceerd. Ook het nu al er vanuit gaan dat Ziggo volgend jaar met de zenders FOX Benelux gaat stoppen is te voorbarig. Dat zou kunnen maar staat zeker niet vast. Al is de kans wel groter als distributie bij KPN stopt en het huishoudenbereik 30 procent minder wordt. De situatie kan. Dan vergelijkbaar worden met 13th Street en SyFy toen overeenkomst Ziggo niet werd verlengd.

Dit hele gebeuren nu is een klein machtsspel. KPN wil gewoon de tanden laten zien aan. FOX Benelux en duidelijk laten blijken dat de markt veranderd is in vergelijk met de zomer van 2016 toen KPN zich voor de kanalen van FOX Sports liet dwingen tot een zeer ongewenste overeenkomst om voetbal te behouden. Nu is het de omgekeerde wereld. Als FOX op het open net voetbal wil behouden, moet FOX Benelux een deal met KPN sluiten. En dus schroeft KPN in de huidige onderhandelingen de inkoopprijs van deze zenders terug. En dat zou best wel eens om een vrij forse prijsverlaging kunnen gaan.
Reputatie 2
Als ze er National Geographic en Fox uithalen dan ben ik na meer dan 30 jaar klant bij KPN te zijn geweest weg!
Reputatie 7
Badge +16

. Ik vind zelfs de reactie van KPN “Er wordt te weinig naar gekeken” niet relevantBron?

Omdat volgens FOX de redenen anders is dan met deze zin door KPN naar buiten wordt gebracht.
KPN zegt namelijk dat de zenders weggaan omdat er te weinig gekeken wordt (dit is vaak een standaard reactie kijkende naar vorige zenderwijzigingen). FOX zegt dat het met de nieuwe doorgifte contract te maken heeft en dat ze nog in gesprek zijn.

. Ik vind zelfs de reactie van KPN “Er wordt te weinig naar gekeken” niet relevantBron?

Bron1 bron2 en het starttopic over de wijzigingen. Nu neem ik Totaaltv vaak met een flink pak zout echter waar rook is, is vuur.

Als die genoemde 30% klopt wat dan, naar ik vermoed, enkel om echte KPN klanten gaat niet ook de WBA klanten dan zou Fox nog steeds open net status kunnen houden want het bereik via de overige kabelnetten zal ongetwijfeld groot genoeg zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Als je TV totaal, een roddel en achterklap medium op de Nederlandse tv wereld als bron noemt dan kan ik dat echt niet serieus noemen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb op alle vier polls net NEE gestemd.

En dat is niet omdat ik het jou en anderen niet gun om naar deze zenders te kijken. Maar vanwege de belachelijk hoge vergoedingen die Fox/Disney en trouwens ook andere zendergroepen vragen voor hun Betaal-TV-zenders.

Mijn mening is dat zij hun inkomsten maar moeten halen uit reclames. En de torenhoge salarissen van programmamakers bij de Betaal-TV kunnen ook wel wat minder.

Oftewel: Een zendergroep moet blij zijn als hun zender door een provider wordt opgenomen in hun zenderlijst. De afgelopen tijd lag de macht bij de zendergroepen die providers als Ziggo en KPN tegenover elkaar uit proberen te spelen. KPN is nu bezig om die macht te breken.

Hulde!

Reageer