Poweradapter neemt teveel bandbreedte

• 1 oktober 2013
  • 1 reactie
  • 3385 keer bekeken

Mijn situatie: Mijn TV glasaansluiting gaat via de managed switch (TPLINK SG3210) naar de mediabox bij de TV in de woonkamer (zie deze link voor configuratie). Ik heb nu voor de mediabox een 5-poorts unmanaged switch geplaatst en daar de huidige mediabox op aangesloten en een andere mediabox achter in de tuin. Voor de aansluiting naar de tuin gaat er vanuit de 5-poorts switch een UTP naar de TP-Link TL-PA4010PKIT (UTP via stroom) en deze pak ik weer op met de andere powertadapter in de tuin. UTP daarop aangesloten en gaat naar de mediabox.

Nu werkt alles goed en alles zit binnen dezelfde stroomgroep. Alleen merk ik nu dat de HD kanalen stotteren op de mediabox in de woonkamer. De SD kanalen gaan wel goed. Haal ik de UTP los van de switch naar de poweradapter, gaat alles weer goed met de HD kanalen.

Het lijkt er dus op dat de poweradapters veel bandbreedte wegsnoepen naar de mediabox in de tuin. Kan dit en is daar wat aan te doen.

1 reactie

Reputatie 2
Badge +1
hmm je hebt wel een erg lastig netwerkje gemaakt

als je een router hebt met QOS of limits voor een bepaalde verbinding kan je dat es proberen in te stellen en zo zorgen voor minimale bandbreedte gereserveerd voor de iptv

dan zouden beide geen probleeem geven

Reageer