Beantwoord

Powerline Adapters van KPN of een ander merk?

• 15 februari 2018
  • 9 reacties
  • 2870 keer bekeken

Reputatie 2
We betrekken eerdaags een nieuwe woning, waar geen mogelijkheid is om UTP te trekken naar de TV. Er zit wel Coax in de muur. Maar nu is mijn vraag, als we Powerline adapters inzetten voor het TV signaal, waar moeten we dan op letten? Zijn de KPN adapters goed genoeg? Of bestaan er betere van andere merken?

Het huis heeft een 3-Fasen aansluiting, maar waar de adapters toegepast dienen te worden wordt de dezelfde groep en dus fase gebruikt.

Graag jullie adviezen 😀
icon

Beste antwoord door PanaromicTiger 5 maart 2018, 06:21

@wjb

Bedankt voor je adviezen. Inmiddels draait het toch via UTP cat. 6. Met veel bloed, zweet en tranen toch de COAX kunnen vervangen. 😁

Topic mag gesloten worden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Betreft het een huur- of koopwoning?
Bij een koopwoning kan je natuurlijk ook die coax vervangen door een UTP netwerkkabel.

De KPN adapters zijn van Devolo en dat zijn prima powerline adapters.
Reputatie 2
@wjb

Het is een huurwoning. Ik heb toch geprobeerd die kabel te vervangen maar die zit muurvast in de PVC leiding.

En 2 wifi versterkers bijvoorbeeld waarbij 1 uitzend en de ander ontvangt?
Reputatie 7
Ik heb toch geprobeerd die kabel te vervangen maar die zit muurvast in de PVC leiding.Helaas.

En 2 wifi versterkers bijvoorbeeld waarbij 1 uitzend en de ander ontvangt?Ik ben absoluut geen fan van KPN wifi "versterkers" die via wifi met de Experia Box verbonden worden. Gebruik dan de DVS 1200 powerline van KPN.
Reputatie 2
@wjb

Kan je achter de DVS 1200 ook een switch plaatsen? Zodat je meerdere apparaten kunt voorzien van een Ethernet aansluiting?
Reputatie 7
Kan je achter de DVS 1200 ook een switch plaatsen?Dat is geen enkel probleem en als je dan twee vliegen in één klap wilt slaan, plaats er dan een KPN wifi "versterker" achter. Deze heeft naast krachtig dual band wifi ook een ingebouwde switch met vier poorten.
Reputatie 2
@wjb

Bedankt voor je adviezen. Inmiddels draait het toch via UTP cat. 6. Met veel bloed, zweet en tranen toch de COAX kunnen vervangen. 😁

Topic mag gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat het werkt!
Topic's worden hier niet gesloten @PanaromicTiger
Ziggo doet het wel, dat weet ik, maar de KPN heeft er voor gekozen om ze open te houden.
Reputatie 7
Badge +19
Betreft het een huur- of koopwoning?
Bij een koopwoning kan je natuurlijk ook die coax vervangen door een UTP netwerkkabel.
.

Ik heb een huurwoning en de coax toendertijd gewoon vervangen door UTP
Mocht een latere bewoner toch Ziggo nemen, dan mag die de kabels wel weer van mij vervangen. 😎 😋
Overigens heb ik geen plannen om te verhuizen. 🐱 🐈
Reputatie 7
Toch moet je met een huurwoning iets voorzichtiger zijn.
In de huurovereenkomst kan een clausule opgenomen zijn dat de woning in oorspronkelijke staat opgeleverd moet worden bij beëindiging van de huur. Dat kan dan betekenen dat je die coax kabel zelf weer moet herstellen.

Reageer