Beantwoord

primevideo slechte kwaliteit beeld geluid en ondertiteling

  • 17 February 2020
  • 27 reacties
  • 7001 keer bekeken

Reputatie 1

primevideo slechte kwaliteit beeld geluid en ondertiteling via KPN 
vastlopers resetten, dat is irritant ouderwets.

maandagmorgen frutsel

hoop dat er snel update komt 
dikke  onvoldoende

Groeten Marcel 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 February 2020, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 1

Ondertiteling voor elke film op Nederlands zetten

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Maccel en welkom op het forum! Er zijn inderdaad nog wat bugs die uit de app via de ontvanger moeten, dus het kan kloppen dat het beeld en geluid niet altijd goed werken. Ik hoop dat hier ook snel een update voor komt. De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom nog niet altijd Nederlandse ondertiteling. Daar kunnen wij niets in aanpassen, die keuze ligt bij Amazon zelf. 

Reputatie 1

Dank je voor de reactie.

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan! 

Tot op heden geen verbetering is mijn ervaring of licht het aan de ontvangers(oud?)

Reputatie 7
Badge +25

Tot op heden geen verbetering is mijn ervaring of licht het aan de ontvangers(oud?)

Met betrekking tot wat precies? Er is nog geen nieuwe update uitgerold in ieder geval. Kan nog even op zich laten wachten met alle dingen die nu spelen in de wereld.

Reputatie 1

Goedemorgen,

ook ik heb last met alle ontvangers van slechte kwaliteiten, ondertiteling die niet synchroon loopt, en dat je idd elke keer je ondertiteling op Nederlands moet zetten. De vrienden van Amazon wijzen naar KPN. Mijn vraag is aan KPN is, wanneer dit aangepast gaat worden? Al kost Amazon niet veel per maand, toch is het weggegooid geld

Is er nog zicht op Disney+ app?

grt

KPN afstandsbediening > menu > instellingen beeldscherm en kwaliteit (zie plaatje) zo instellen. [Bewaar instellingen]. Bij mij stond dit op 720 pixels. Let wel dat je HDMI inderdaad gebruikt. Heeft gewerkt, ben zeer tevreden!

 

Reputatie 1

Dag iMark,

helaas, mijn instellingen staan al zo.…

Cheers

Reputatie 7
Badge +25

Goedemorgen,

ook ik heb last met alle ontvangers van slechte kwaliteiten, ondertiteling die niet synchroon loopt, en dat je idd elke keer je ondertiteling op Nederlands moet zetten. De vrienden van Amazon wijzen naar KPN. Mijn vraag is aan KPN is, wanneer dit aangepast gaat worden? Al kost Amazon niet veel per maand, toch is het weggegooid geld

Is er nog zicht op Disney+ app?

grt

De Amazon app is (net als bijv. Netflix) een samenwerking tussen beide partijen. Als het niet goed werkt, moet je natuurlijk wel gewoon bij ons zijn, aangezien wij die app aanbieden op onze tv-ontvanger.

We zijn op dit moment heel voorzichtig met het uitbrengen van updates voor vrijwel alles. Dit i.v.m. het hele Corona verhaal en iedereen thuis werkt/zit. Ik heb op dit moment nog geen idee wanneer er een nieuwe update komt eerlijk gezegd. Voor zover ik weet staat er ook nog geen update voor Amazon Prime. Niet het antwoord dat je wil horen, maar wel de realiteit.

En nee, nog geen zicht op een Disney+ app.

Reputatie 1

Dag Paul,

Toch nog een paar keer geprobeerd, deze app is wel echt ruk. Ondertiteling zoals al besproken, traag met reageren, en tenslotte hangt / crasht de app.ontvanger weer aan en uit. Echt haal offline want deze app is niet productie rijp.

Gr 

Reputatie 1

Dag allemaal,

 

we zijn een paar weken verder, helaas gaat de ondertiteling halverwege de film weer achterlopen, enkele seconden zelfs. Het op pauze zetten helpt niet. 
 

gr texmex

Hey KPN! Kan toch niet dat je wel een abonnement verkoopt op Amazon Prime, maar dan een slechte app levert die niet werkt? Wat gaat KPN er concreet aan doen? Ik hoor graag van je, KPN!

Gezien de reacties hierboven, zie ik dat deze post van mij weer 8 dagen na de laatste post komt.
Ook hier komen we niet verder dan het startscherm waar het logo te zien is. 
En ook al leven we in een crisis, en wellicht duurt het dan iets langer, dan moet het ondertussen toch zijn opgelost? Missen we hier iets of waar kan de informatie hierover gevonden worden? I.i.g… communiceer. Ook als het nog langer gaat duren. Neemt frustratie en onduidelijkheid weg.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi iedereen,

We hebben in de afgelopen maand nog geen nieuwe update gedaan voor de tv-ontvangers, laat staan specifiek voor Amazon Prime. Ik heb op dit moment nog geen idee wanneer er een update komt voor Amazon Prime. Er komt wel een flinke update aan overigens, maar of dat de problemen oplossen die jullie ervaren durf ik niet te zeggen. Hier lees je meer: https://www.kpn.com/beleef/films-tv/tv-kijken-wordt-nog-eenvoudiger-met-het-nieuwe-tv-menu.htm

De ondertitelingsproblemen en andere issues met prime zijn helaas al van lang voordat KPN de app van Amazon in de stb integreerde. In dit tweakers draadje uit 2018 heeft het een aantal mensen het al over exact dezelfde issues: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1740863/7

Zelf gebruik ik vooral de Amazon app die rechtstreeks uit de android store komt (Android 8 TV) en ik heb ook het eeuwige gezanik met ondertiteling en videostreams die soms niet worden weergegeven. Dan moet ik mijn tv volledig herstarten voordat de app weer beeld wil geven.

 

Op mijn tv is het lange tijd redelijk goed gegaan, maar na de laatste updates van de app is het weer bar en boos.

 

Amazon levert gewoon een bizar slechte app af. 

Reputatie 4
Badge +2

ik heb ook sinds kort prime video, (nog) geen issues met ondertiteling maar de app doet het regelmatig niet. Blijft dan hangen op het startup logo. De STB moet dan weer herstart worden. Dan gaat het weer een dag goed. Ook software opnieuw laden helpt niet meer dan een dag of 2.

Dit is ook regelmatig het geval met de YouTube App maar de Netflix app werkt overigens probleemloos.

Geen smarttv en de STB is een Arris VIP2952 V2 rechtstreeks aangesloten op een bekabelde KPN Arcadyan wifi versterker 

Badge

Gisteren prime video aangeschaft voor 2 tv's. Wat een slecht beeld ! Meld mij nu weer af. Terug naar Netflix

Gisteren prime video aangeschaft voor 2 tv's. Wat een slecht beeld ! Meld mij nu weer af. Terug naar Netflix

Het slechte beeld heeft totaal niets te maken met Prime, want ik heb ook Prime en als ik op mijn telefoon. tablet of PC kijk, dan is het beeld altijd haarscherp. Dit is gewoon een issue bij KPN.

Amazon Prime via KPN is echt een drama. Wat we ook doen, we krijgen geen geluid uit die app via de KPN box. En KPN bellen lost ook niks op. wanneer fiksen jullie dit, KPN?

Reputatie 1

Ben er ook klaar mee, vaarwel prime, en @kpn, waardeloos om hier mee te adverteren op jullie site. Dit is echt misleiding.

Gisteren Prime aangeschaft omdat ik zag dat KPN ook een Prime app heeft. Helaas zijn de hierboven te lezen issues nog steeds niet opgelost. De kwaliteit van het beeld en geluid is echt heel slecht, gewoon niet prettig om naar te kijken. KPN, kunnen jullie een indicatie geven wanneer dit wel normaal werkt?

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb al vanaf het begin Primevideo, via de kpn ontvanger werkt het niet altijd even soepel, maar beeld en of geluid werkt altijd goed hier op de kpn ontvanger. 

Nu kijk ik tevens via de app op de smart tv én Chromecast en ook daar prima beeld en geluid (5.1 op mijn homecinema ook nog)  en loopt lekker vlot. Het ligt dus niet aan de app op de kpn decoder en of prime video denk ik wat het beeld/geluid betreft.  (ja, ik ben fan van Prime)

@Anneke-Anna , ik heb alles even opnieuw opgestart en het nog een keer geprobeerd en nu is de kwaliteit inderdaad een stuk beter. Ik was te vroeg met conclusies trekken, bedankt voor je snelle reactie! :) Dat het niet aan Prime zelf lag wist ik inderdaad, op mijn laptop nergens last van gehad.

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-Anna , ik heb alles even opnieuw opgestart en het nog een keer geprobeerd en nu is de kwaliteit inderdaad een stuk beter. Ik was te vroeg met conclusies trekken, bedankt voor je snelle reactie! :) Dat het niet aan Prime zelf lag wist ik inderdaad, op mijn laptop nergens last van gehad.

Kijk aan 👍