Beantwoord

Probleem bij één van mijn interactieve tv ontvangers.

  • 31 January 2019
  • 14 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik heb al een tijd last van het volgende probleem bij één van mijn interactieve tv ontvangers. Bij het aanzetten valt vrij snel het geluid weg en daarna gaat het beeld flikkeren. Dit duurt gemiddelde één tot enkele minuten waarna het beeld en geluid weer goed is. De ontvanger is aangesloten met een vaste utp kabel en ik heb de software ook verwijderd en opnieuw opgestart. Dit heeft geen verbetering opgeleverd helaas. Het gaat om de Arris ontvanger.
icon

Beste antwoord door Eric S. 16 February 2019, 18:14

Bekijk origineel

14 reacties

Hmm, apart probleem. Je zegt "bij het aanzetten". Zet je 'm helemaal uit met de schakelaar op de achterkant? Of 'bij het aanzetten' van uit standby doet zich dit voor?

Het kan meerdere oorzaken zijn. Eentje die ik kan verzinnen: er zit een te oude HDMI kabel tussen. Minimaal een HDMI 1.3 maar beter nog HDMI 1.4.

Verder neem ik aan (hoop ik) dat de TV niet al te oud is. Een (oudere) HDready kan nog wel eens problemen krijgen met de HDCP beveiliging van de streams.

Heb je de ontvanger gereset met alleen software verwijderen of óók ja bij fabrieksinstellingen?

Weet je trouwens zeker dat het niet de TV is? Zet eens eerst de ontvanger aan, wacht een kwartiertje (i.ig. totdat normaliter het probleem weg is). En zet dan pas de TV aan.
Je schrijft "bij één". Houdt er rekening mee dat je KPN afstandbediening geen 1:1 settings doet van je TV toestel. Stom genoeg heb ik er 5 maanden en 10 brieven over gedaan voor ik dit begreep (antwoorden gingen altijd over kabels, opnieuw opstarten van vanalles, nieuw software etc). Mijn TV ging steeds uit omdat in de settings van het toestel stond dat hij na 6 uur moest uitschakelen. De setting van de KPN afstandbediening was hier niet aan gekoppeld.

Misschien heb je een portable met HDMI uitgang. Dan kan je even proberen of hij het daar wel mee doet.
Hoi Peter,

Dank voor je reactie. Het probleem doet zich voor bij het aanzetten vanuit standby.
Ik heb de HDMI kabel gebruikt die ik van KPN bij de ontvanger heb gekregen weet dus niet welke soort dit is.
De Samsung tv is inderdaad niet zo jong meer maar wel een Full HD, het type is LE32A756.
NB: Ik had eerder de Arcadyan HMB 2260 tv ontvanger van KPN en daarbij had ik dit probleem overigens niet.
Ik heb alleen de software gereset niet terug naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Eric S., Best een irritant probleem als ik dat zo lees. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen tussen het modem en de betreffende ontvanger? Bijvoorbeeld de kabel van een andere tv-ontvanger. Misschien is het met een andere/nieuwe kabel al opgelost. Hoe heb je jouw tv-ontvanger gereset? Resetten/ terugzetten naar fabrieksinstelling is namelijk hetzelfde. Hoe je dit doet kun je lezen in dit topic. Als je deze stappen nog niet hebt opgevolgd wil ik je adviseren om ook dit nog eens te proberen. Helpt ook dat niet, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik het verder uitzoeken.
Hoi @Eric S., Best een irritant probleem als ik dat zo lees. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen tussen het modem en de betreffende ontvanger? Bijvoorbeeld de kabel van een andere tv-ontvanger. Misschien is het met een andere/nieuwe kabel al opgelost. Hoe heb je jouw tv-ontvanger gereset? Resetten/ terugzetten naar fabrieksinstelling is namelijk hetzelfde. Hoe je dit doet kun je lezen in dit topic. Als je deze stappen nog niet hebt opgevolgd wil ik je adviseren om ook dit nog eens te proberen. Helpt ook dat niet, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik het verder uitzoeken.Hoi @Eric S., Best een irritant probleem als ik dat zo lees. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen tussen het modem en de betreffende ontvanger? Bijvoorbeeld de kabel van een andere tv-ontvanger. Misschien is het met een andere/nieuwe kabel al opgelost. Hoe heb je jouw tv-ontvanger gereset? Resetten/ terugzetten naar fabrieksinstelling is namelijk hetzelfde. Hoe je dit doet kun je lezen in dit topic. Als je deze stappen nog niet hebt opgevolgd wil ik je adviseren om ook dit nog eens te proberen. Helpt ook dat niet, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik het verder uitzoeken.
Hoi Marina,

Dit probleem ligt niet aan de UTP kabel want ik had eerder de tv-ontvanger via een powerline adapter aangesloten en toen deed het zich ook voor vandaar dat ik juist al een vaste kabel naar boven heb gelegd.
Ik heb de ontvanger van boven momenteel geruild met die van beneden en ga eens uitproberen of het probleem blijft of weg is. Zoals ik eerder al aangaf had ik dit probleem niet bij het oudere type tv ontvanger wat ik daarvoor gebruikte. Heel leuk hoe mensen mee denken maar het blijkt volgens jullie aan alles te liggen behalve aan de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Eric S., Het is niet dat wij denken dat het niet aan je ontvanger ligt, maar we proberen wel mee te denken aan een oplossing. Het zou zonde zijn als we ons focussen op de ontvanger, terwijl de oorzaak ergens anders ligt. Hoe gaat het tot nu toe met de kabel van de ontvanger van boven?
Beste Marina,

Zoals ik al zei die kabel is in orde pffffffff vermoeiend zeg!
Mensen moeten eens proberen begrijpend te lezen ik heb al gezegd waar het NIET aan ligt!!!!!
Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen. Het probleem deed zich voor zowel via de powerline adapter alsmede met de vaste utp kabel die er nu ligt. Het probleem deed zich eerder niet voor via de powerline adapter en met het oudere type tv ontvanger HBM 2260 Arcadyan. Ik heb nu dus de tv ontvanger van beneden Arris met de tv ontvanger van boven Arris verwisseld. Dit aangezien ik het probleem beneden niet heb. Tot nog toe werkt het nu goed. Maar omdat het probleem zich niet altijd voordeed vraagt dit wat meer tijd om er zeker van te zijn dat het nu goed werkt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Eric, Gezien het feit dat je een oplossing wilt, kan ik begrijpen dat je het erg vermoeiend vindt dat er niet goed gelezen wordt. Excuses, ik heb mij vergist. Je hebt de kabel niet verwisseld, maar de ontvanger. Ik lees in je laatste bericht dat dit tot nu toe goed gaat. Hopelijk blijft dit zo. Zo niet, zou je dan alsnog je gegevens willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan zou ik verder willen zoeken naar de oorzaak en/of oplossing.
Sorry maar alle adviezen hebben het probleem niet opgelost of hadden helemaal niks met het probleem te maken. Ben blij dat ik zelf besloten heb de tv ontvangers ( boven met beneden ) te verwisselen want daar zat het probleem wel degelijk. Heb tot nog toe namelijk dit probleem helemaal niet meer gehad.
Ik snap dus ook niet dat men bij KPN besloten heeft één van de antwoorden als beste antwoord te bestempelen. Dit had namelijk helemaal niks met mijn ondervonden probleem van doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Eric S., Wanneer iemand niet meer reageert sluiten wij het topic. We markeren dan het tot nu toe beste antwoord, waar we andere klanten met een soort gelijk probleem mee op weg kunnen helpen. Fijn om te lezen dat je geen problemen meer hebt ervaren sinds het omwisselen van de ontvangers. Wanneer je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.

Reageer