Beantwoord

Probleem interactieve TV online via app in Spanje

  • 14 July 2021
  • 11 reacties
  • 194 keer bekeken

App iTV geopend. TV kijken komt met: Sorry, niet mogelijk te kijken buiten de EU. Navraag bij de lokale provider.: ons IP nummer is gesitueerd in Malaga, Spanje. Wat kan dit zijn.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 July 2021, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hansos ,

Gebruik je wellicht een andere verbinding?

Heb je wellicht een VPN verbinding open staan vanaf jouw tablet/telefoon?
Is dat wifi netwerk van een bedrijf met vestigingen (hoofdkantoor) buiten Europa?

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Hansos,

als je met een browser via die internet verbinding naar What Is My IP? gaat dan kun je checken of de informatie die de lokale provider geeft klopt. De verbinding kan misschien daar zijn, maar de registratie van het IP-adres kan ergens anders zijn. Zo zat mijn lokale Starbucks in Utrecht in het begin in Engeland omdat ze via hun provider een IP-adres kregen wat geregistreerd stond in Engeland.

Dank voor de reacties. Volgens onze provider staan onze IP adressen in Malaga geboekt. Maar ik krijg een melding dat IK niet in de EU ben. Maar moet de registratie plaats wel het uitgangspunt zijn. Technisch gesproken neem ik signaal af van mijn router op mijn adres in Spanje, IK ben dus in Spanje

. Dus de registratie plaats zou onbelangrijk moeten zijn. Wel makkelijk van KPN om je zo te weigeren.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Hansos 

De registratie is het enige wat KPN kan checken. Het is onmogelijk om magisch te weten waar jij je fysiek bevind voor de servers.

In principe zou je GPS op je mobiele apparaat kunnen gebruiken, maar het is natuurlijk ook weer raar als een video app constant wilt weten waar je je bevind. Dat gaan mensen (terecht) heel vreemd vinden.

Als je toch zeker weet dat je binnen de EU bent kun je jouw iTV abonnementsnummer in je profiel invullen (in een van de daarvoor bestemde privé velden) en dan kan een moderator deze doorgeven om via de logging te gaan checken waarom jij zogenaamd buiten de EU bent. Als het inderdaad een fout aan onze kant is, kunnen we dit meteen herstellen.

Reputatie 7
Badge +20

@Hansos heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken? Ik begrijp dat je volgens je provider in Malaga zit, maar wat zegt https://www.whatismyip.com/ over je locatie?

Hallo Thomas,

IP adres, wat ik op mijn router zag, gebruikt in de look up IP. Resultaat: geen adres wordt weergegeven. Mijn vraag nu is: heb ik wel het juiste IP adres gebruikt. Met mijn Nederlandse IP krijg ik wel adresgegevens, maar dat IP adres ziet er heel anders uit. Kan ik dat naar je KPN adres opsturen. Niet zo handig om dat in het forum te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het IP adres dat jij bovenaan ziet staan op https://www.whatismyip.com/ (niet die je op de router hebt staan) willen toevoegen onder het vakje “persoonlijke opmerkingen” in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Als je daar je andere abonnementsgegevens invult kan ik @Jeroen-bart Engelen ook vragen even mee te kijken.

Dank voor antwoorden, Thomas. Ik zit met een probleempje wat mogelijk wat meer tijd kost. Ik ben alweer een week terug uit Spanje en heb dus geen toegang tot de juiste ip gegevens. Als tussen oplossing mogelijk: een andere bewoner op het park heeft me wel zijn ip adres gegeven wat ingevuld op je link als adres Fuengirola, Andalusia, Spanje aangeeft. Heb je er wat aan als ik dat ingeef in mijn profiel?

Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +20

Met dat adres zou dit probleem zich niet voor moeten doen maar als je nu niet meer ter plaatse bent word het wat lastig puzzelen.
Als de nieuwe bewoner hetzelfde probleem heeft kan die het beste ook even contact met ons opnemen. Dat kan ook telefonisch via 0031612001200 of via de chat op www.kpn.com/service 

Thomas,

Profiel aangemaakt en mijn persoonlijke IP nummer toch te pakken gekregen en toegevoegd. Succes.

Reputatie 7
Badge +20

@Hansos ik heb m doorgegeven bij mijn collega's. Er lijkt iets niet helemaal goed te hebben gestaan bij dat IP adres. Die zou nu weer moeten werken. 
Als je daar nog een keer komt moet het dus werken! :)