Probleem iTV met WiFi reapeater

• 18 maart 2014
  • 1 reactie
  • 2779 keer bekeken

Sinds enkele dagen heb ik glasvezel en heb hierbij een abbonement bij KPN, waar ik voorheen ook zat. Nu is er een probleem, ik kan boven geen televisie kijken. Het model van de TV-ontvanger is: HMB2260 van arcadyan, de WiFi repeater is van het merk netgear en dit model is de WN300RP. Als ik boven zit dan kan ik goed gebruik maken van deze WiFi repeater, laptop, mobiel, pc (via ethernet kabel), het werkt allemaal, behalve als ik televisie wil kijken.

Ik had het probleem voor glasvezel ook al dus daar ligt het niet aan. 

Als ik de TV-ontvanger opstart komt fout 12 tevoorschijn, TV-ontvanger heeft geen verbinding met netwerk staat er. Het is heel vervelend want ik heb speciaal deze WiFi-Repeater aangeschaft om TV te kunnen kijken.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen en duidelijk uitleggen wat ik precies moet doen.

1 reactie

Reputatie 7
Wat jij wilt kan (meestal) niet, helaas. De beste methode om een TV-ontvanger aan te sluiten is via een kabel. Als dat niet lukt kun je gebruik maken van poweline adapters zoals de Draadloze Verbindingsset (DVS) van KPN. Dat werkt niet echt draadloos, maar via de elektriciteitskabels van je huis.

Er zijn forumbezoekers die het is gelukt om via een eigen router zowel internet- als TV-signalen door te geven maar ook dat gaat (meestal) via een kabel tussen de Experia Box en die router. Deze "oplossing" wordt echter niet door KPN ondersteund (die ondersteunen alleen kabel en DVS) en vereist de nodige technische kennis.

Reageer