Beantwoord

Probleem met opnemen van uitzendingen met dezelfde naam (Memorable Midsomer Murders)

  • 13 December 2019
  • 14 reacties
  • 319 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort is op BBC First de 20 beste Midsummer Murders. Deze bestaan uit een deel 1 en deel 2. Helaas hebben beide in de KPN gids dezelfde titel met een iets anders omschrijving. Opnemen werkt niet, alleen één van de twee wordt opgenomen (al geeft de gids aan dat beide opgenomen worden. Vertraagd kijken werk ook niet. Je kunt op de groen knop drukken, maar er gebeurt niets. Zeer frustrerend. En handmatig instellen kan ook niet omdat KPN dat niet nodig vindt.

Weet iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 18 December 2019, 18:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Mark-eh 
Het zijn beide dezelfde opnames, allebeide is het deel 14
Wel vreemd dat ze achterelkaar nog eens uitgezonden worden.

Misschien is de tweede van 15:45 uur toch deel 15 en een fout in de EPG?
En ja beide opnemen gaat niet, zojuist ff getest.

Update:

Als je de tweede op gaat nemen dat wordt ook gelijk de eerste geactiveerd.

Dus eerst de opnames verwijderen dan klik je die van 15:45 uur aan en ze staan er beide in.

Reputatie 1

Het is allebei deel 14, in de zin dat het nummer 14 is in de top 20, maar het bestaat uit twee delen. En enkel één van de twee delen kijken is niet zo zinvol.

Ja, ze staan er beide in, dat dacht ik ook. Maar als je achteraf kijkt wat opgenomen is, dan is het er maar één. Ik heb al van alles geprobeerd, en verlangde terug naar de tijd dat ik gewoon een opnameduur in kon stellen.

Reputatie 1

Misschien nog als aanvulling: eerst deel 1 opnemen en dan in de herhaling later op de dag deel twee opnemen werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +22

Over die groene knop, dat is niet dat KPN dat nodig vind, maar de zender zelf. BBC heeft gezegd dat dit niet mag, BBC 1 en 2 mag de groene knop helemaal niet gebruikt worden!

Reputatie 1

Dat de groene knop in dit geval niet werkt ligt wel degelijk aan KPN. Terugkijken van deze programma’s is toegestaan. Je kunt die van uren geleden terugkijken, maar het gaat fout omdat in de EPG de titel gelijk is voor beide afleveringen. Je krijgt maar één van de twee.

Reputatie 1

Excuses, merk dat mijn opmerking over de groen knop niet klopt. Blijft staan dat opnemen niet lukt.

Reputatie 7
Badge +22

Excuses, merk dat mijn opmerking over de groen knop niet klopt. Blijft staan dat opnemen niet lukt.

Geef niet vergissen is menselijk. 👍🏼

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Mark-eh en welkom op het forum! Ik heb de titel van dit topic aangepast voor de vindbaarheid. Logisch dat je beide afleveringen wilt kijken en erg gek dat er maar één beschikbaar is terwijl de gids aangeeft dat er twee opgenomen worden. Ik wilde een opname voor deze serie inplannen voor komende maandag om dit te testen, maar er bleek al een opname voor deze dag beschikbaar om te kijken (bijzonder, gezien deze nog in de toekomst ligt). Toen ik deze startte speelde er een opname van 12 december af, dus dit lijkt op meerdere fronten inderdaad niet lekker te lopen. Ik heb onze iTV afdeling gevraagd of zij dit uit willen zoeken, zodra ik antwoord van hen heb laat ik het je weten! 

Dacht ook dat ik het gevonden had door de opname van het eerste deel te verwijderen en alleen het tweede deel op te nemen waarna ook het eerste deel werd gemarkeerd.

Jammer maar nu heb ik twee maal het tweede deel van aflevering 16, 15 en 14. Waarschijnlijk gaat het vervolg ook fout. Zo wordt het kijkplezier vergald. Jammer. Dan toch maar naar Netflix want daar staat de Midsummer Murders serie ook op?? Kost alleen een tientje in de maand

Reputatie 7
Badge +21

verwijderd

Reputatie 1

Inmiddels heeft BBC First met wat creativiteit het nummeringssysteem wat aangepast zodat de KPN systemen er nu weer mee kunnen werken. Voorlopig werkt het, maar het lijkt ook logisch om de onderliggende fout ook op te lossen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb inmiddels ook terugkoppeling gekregen van de iTV afdeling, zij geven aan dat het voor deze week beter in de gids staat in de zin van dat de dubbele aflevering en een herhaling opgenomen worden. Vorige week hebben ze ook een poging gedaan om de serlielinking voor dit programma te herstellen, maar dat was helaas niet gelukt. Ze zijn dus op de hoogte van de problemen met het opnemen van dit programma en zijn druk in de weer om dit op te lossen. :slight_smile:

Reputatie 1

@Sanne_M, hartelijk dank voor het oppakken.

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan! 

Reageer