Probleem met seriematig opnemen

• 7 maart 2014
  • 8 reacties
  • 2790 keer bekeken

Heb sinds enige tijd een nieuwe ontvanger ( HMB2260). Opnemen met de optie serie lijkt wel goed te gaan maar er doet zich telkens hetzelfde probleem voor. De eerste aflevering bekijken gaat goed maar vanaf de 2e aflevering werkt bekijken opname niet meer, alleen maar na herstarten van de ontvanger.

Kent iemand dit probleem en evt. de oplossing?

8 reacties

Reputatie 7
Oei, dit is een probleem dat ik tot nu toe alleen maar kende bij de 1853. Van andere forumgebruikers heb ik vernomen dat er bij de 2260 geen problemen zijn met serieopnemen. Ik heb 2 1853's en die moet ik tegenwoordig bijna dagelijks softwareresetten om serieopnemen werkbaar te houden.

Reputatie 4
Badge +5
Ik heb dit probleem niet, bij wekelijkse programma's is het volgende programma zoals de mentalist van aankomende donderdag 13 Maart zichtbaar in mijn geplande opnames.

Reputatie 7
Ik hoop ook echt dat dit een uitzondering is; alleen ... daar schiet pima53 niets mee op!

Het probleem doet zich niet voor bij het opnemen van de series maar bij het bekijken van de opgenomen afleveringen. Ik heb nu 2 afleveringen staan van Alleman . Die van 27-2 niets mee aan de hand, maar die van 6-3(=2e opgenomen aflevering) is niet te bekijken zonder herstarten van de ontvanger ( als je er op klikt zie je het symbool R+rood cirkeltje dwz. opname loopt maar dat is natuurlijk niet meer zo)

Reputatie 7
pima53 schreef:
Het probleem doet zich niet voor bij het opnemen van de series maar bij het bekijken van de opgenomen afleveringen.

Precies, het zijn vooral problemen bij afspelen waar de 1853 zo'n last van heeft. Vooral het weergeven van de lijst met opnames is vaak een probleem, maar ook het bekijken van gemaakte opnames gaat niet altijd goed. Ik begrijp dat jij van dat laatste last hebt en van het eerste niet?

Probleem zit inderdaad alleen bij het bekijken van de opnames. Probleem is bekend bij KPN en hoopt dit eind maart opgelost te hebben.

Reputatie 7
Zoiets heb ik ook begrepen. Mocht er inderdaad eind maart een update zijn dan worden die waarschijnlijk in batches uitgerold en dan kan het zomaar zijn dat je tot de laatste batch behoort. En dan kan het nog wel eind april (of nog later) worden voordat je 'm hebt, daar kan ook webcare niets aan sturen. We w8en 't af.

Reputatie 7
Ik heb van één van de forum-ambassadeurs begrepen dat hij een update voor de 1853 binnenheeft, waarin met name serieopnemen verbeterd is. Of deze update - zoals gewoonlijk - in staffels wordt uitgerold is mij niet bekend en evenmin wat het versienummer is. Ik zal vanavond eens op mijn eigen 1853 kijken.

Reageer