Vraag

Probleem met terugkijken opnames in EU via 3G, Netflix en Ziggo werken wel

  • 18 September 2021
  • 13 reacties
  • 90 keer bekeken

Ik ben nu in Kroatië en heb veel problemen met het terugkijken van opnamen. Ik krijg steeds de foutmelding “Deze video is niet beschikbaar”. Pas als ik het een keer of 10 (soms meer) heb geprobeerd, start de video. Daarna kan ik verder zonder problemen kijken. Ik heb hier internet via 3G, dus het is niet erg snel. Het lijkt op een time-out ergens in de App die te kort staat ingesteld.
Netflix en Ziggo Sport werken wel zonder probleem. Waar kan KPN iTV dat niet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Kees V, wat een irritant probleem! :-( Heb jij een Android of Apple toestel? Zou je, als je een Android toestel hebt, eens willen kijken of je de kwaliteit in kunt stellen? Dat kan als je via je profiel naar instellingen gaat en dan kiest voor ‘beeldkwaliteit’. Als je die op gemiddeld of zelfs laag zet, ervaar je dan dat het beter wordt? Je hebt geen beschikking tot wifi waar je bent?

Ja, zeer irritant probleem zelfs. Ik kijk via een Android toestel, dat via WiFi verbonden is met een 3G/4G router. Het signaal loopt dus via een gsm zendmast. Aan de router zie ik dat het meestal 3G is. Speedtest toont snelheden tussen de 5 en 10 Mbit/s. Niet heel snel dus, maar Netflix kan er goed mee overweg. Andere WiFi - opties zijn er niet.

Het probleem is vooral het starten van de video, als het eenmaal draait, dan blijft het meestal wel lopen. Beeldkwaliteit staat al op de laagste stand ingesteld. 

Reputatie 7
Badge +30

Speedtest toont snelheden tussen de 5 en 10 Mbit/s. Niet heel snel dus, maar Netflix kan er goed mee overweg.

Dit is inderdaad niet optimaal. Het is mogelijk dat onze itv app meer vraagt dan bijvoorbeeld Netflix. Ik kan me voorstellen dat de itv app daar niet heel goed op werkt, daar kan ik dan helaas ook weinig aan veranderen.:disappointed_relieved:

Reputatie 7

Beeldkwaliteit staat al op de laagste stand ingesteld. 

Ook voor WiFi, dat apparaat "denkt" immers dat er via WiFi gekeken wordt.

 

Zowel voor 3G/4G als voor WiFi staat de beeldkwaliteit op 'laag'.

Ik geloof niet dat het probleem hieraan gerelateerd is, want alles de video eenmaal draait  dan blijft het wel goed gaan. Het probleem zit in het starten van de video. Als dit langer dan 5 seconden duurt, komt de melding dat de video niet gestart kan worden. Dit lijkt op een timeout, die langer dan 5 seconden zou moeten zijn. De app reageert tamelijk traag en slokt al een deel van die 5 seconden op. De app moet naar mijn mening aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga doorgeven dat je hier tegenaan loopt, maar ik verwacht niet dat we op korte termijn hier veranderingen aan brengen helaas. Excuses hiervoor!

Dat je het doorgeeft, is fijn, want het werkt echt niet goed !

Mij zal het nu niet meer helpen, want ik ben weer in Nederland, maar veel anderen zullen hetzelfde probleem ervaren.

Ik blijf wel graag op de hoogte of er nog wat uitkomt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik hou je op de hoogte. Nog een vraag, @Kees V: zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En had je het ook op een ander apparaat geprobeerd? Werkte dat ook niet?

Ik heb het geprobeerd met mijn telefoon en met mijn Chromebook. Met beide apparaten (Android) hetzelfde probleem, namelijk steeds weer (na ca. 5 seconden): “Deze video is niet beschikbaar”

Na 10 tot 20 keer steeds opnieuw proberen lukt het dan meestal wel een keer om de video te starten. Dat is echter buitengewoon irritant.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het uit laten zoeken en we hebben inderdaad de gemelde storing van 17 september kunnen terugvinden. Dit was een korte storing van een kwartier in de backend op dat moment waardoor die timeout constant ontstond. Daarna zien we echter helemaal geen storingen meer op jouw account. Zou je kunnen aangeven of je zelf dit nog wel hebt ervaren en zo ja, zo’n voorbeeld moment aandragen. Kan je dan aangeven wanneer (datum en tijdstip) je hier tegenaan loopt?

Ik was tot 25 september in Kroatië en ik heb er tot aan het eind last van gehad, dus echt niet alleen op 17 september.  Ik kan het niet matchen met een datum en tijdstip, het lijkt gewoon een structureel probleem met de App.

Bij gebruik van een browser (Chrome) treedt het probleem overigens ook op, maar het lijkt dan iets minder vaak te gebeuren.

Groet,

Kees

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel heel vreemd inderdaad! Het wordt dan wel lastig zoeken voor ons, omdat wij dus geen verstoringen meer hebben gezien en jij deze wel hebt gehad. Ga je recent nog weer eens naar het buitenland? Zou je het dan nog eens willen testen en doorgeven met voorbeelden erbij? Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar zo kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing!

Laat het maar rusten.

Tot nu toe heb ik alleen maar nietszeggende antwoorden gekregen.

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, is het geen incidenteel probleem, maar is het structureel als de verbinding traag is.

Een beetje serieuze software-ontwikkelaar kan de situatie gemakkelijk simuleren door de bandbreedte te beperken of reactietijden te vergroten. Kennelijk is dat teveel gevraagd.

Zo maak je geen tevreden klanten. 
Zoals ook al eerder gezegd: Ziggo en Netflix hebben het beter voor elkaar en dat geeft te denken …..