Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Probleem serieopname, nog steeds...

Reputatie 3
  • Slimmerik
  • 61 reacties
Nadat ik gisteren het beruchte sync-probleem hier heb aangekaart, dan nu het andere probleem dat eigenlijk ook al best lang speelt:
Zojuist zag ik dat van een geplande serieopname (Wegmisbruikers SBS6) de aflevering van vanavond niet opgenomen gaat worden. Hij staat dus wel als serie in de lijst van geplande opnames.
Ik heb gekeken op de andere tv-ontvanger en ook op interactievetv.nl. Ook daar zie ik dat de aflevering niet opgenomen gaat worden. En ook daar staat de serie wél bij geplande opnames.
Vervolgens heb ik een van de twee tv-ontvangers uit- en aangezet. Helaas, het lijkt erop dat de aflevering niet opgenomen gaat worden.
Wie weet wat hier aan de hand is?
(Ja, ik weet hoe de workaround is: geplande serie verwijderen en opnieuw programmeren. Maar dat moet toch niet nodig zijn?)
icon

Beste antwoord door Koen 14 juli 2017, 13:28

Hoi @katana, spijtig om te lezen dat het opnieuw koppelen van de tv ontvangers geen verbetering heeft gebracht 😞 Ik kaart het probleem opnieuw intern aan: ik hoop dat de uitrol van een definitieve oplossing voor dit issue niet al te lang meer gaat duren. De workaround, geplande serie verwijderen en opnieuw instellen, is een optie voor nu, maar niet handig en geen echte oplossing natuurlijk.

Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 6
Zou 't kunnen zijn dat het herhalingen betreft, die eerder (dit seizoen) al eens zijn uitgezonden?
Een andere mogelijkheid is dat er van de betreffende programma's administratief een nieuw seizoen is begonnen. In dat geval moet je de serie er opnieuw inzetten (en evt. de oude er eerst uithalen).
Reputatie 3
Volgens mij is beide niet het geval... Dit probleem heeft zich met deze serieopname in het verleden vaker voorgedaan. Het kan daarom zomaar zijn dat het probleem niet aan de kpn-kant zit maar aan de kant van de zender- of programma-informatie. Misschien dat iemand van KPN hier iets over kan zeggen?
Reputatie 3
Ik heb gisteravond maar weer de workaround toegepast: geplande serie verwijderd en daarna de serieopname opnieuw ingepland. De oude opname en die van gisteravond staan nu keurig samen in één serie.
Blijft de vraag staan:
Waarom treedt dit probleem toch steeds weer op? Wie weet het antwoord?
Reputatie 3
@Joran Kun jij hier antwoord op geven?
Reputatie 6
Badge +20
Hoi @katana, vervelend om te lezen dat je al langere tijd last heb van dit probleem 😞 Op je vraag wat de oorzaak precies is, of waar deze precies gezocht moet worden is helaas geen eenduidig antwoord te geven. In sommige gevallen lost het opnieuw koppelen van de tv ontvanger(s) het probleem op. In andere gevallen is de workaround die je al gebruikt de enige oplossing op dit moment. Als je het op prijs stelt ontkoppel ik je tv ontvanger(s)! In dat geval ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht 🙂
Reputatie 3
@Koen privébericht verstuurd. Dank voor je reactie en je hulp.
Reputatie 6
Badge +20
Bedankt voor je privébericht @katana! Ik heb je tv ontvangers ontkoppeld. Je kunt ze weer koppelen door in de pop-up die nu in beeld verschijnt je abonneenummer en pincode in te vullen! Laat je me je bevindingen weten?
Reputatie 3
Het koppelen van de tv-ontvangers is gelukt. We gaan scherp in de gaten houden hoe het nu met de serieopnames gaat en laten dit nog weten. Bedankt Koen.
Reputatie 3
Helaas @Koen. De programma's van SBS6 op zondagavond zijn nu allemaal zichtbaar in de gids. Weer gaat Wegmisbruikers niet opgenomen worden. Wat gek is: het programma erna (ook een serieopname) wél. Da's toch vreemd?
Heeft KPN een hekel aan Wegmisbruikers? 😉
Reputatie 3
En zojuist zie ik dat ook van een andere serie (die bij geplande opnames staat en ook in de tv-gids staat) het opnemen op de een of andere manier gestopt is.
KPN, dit probleem doet zich voor vanaf het eerste moment dat jullie in itv begonnen zijn met serieopnames. (Ik heb het probleem vaak genoeg telefonisch gemeld...) Ik weet hoe de workaround is (zie boven), maar op de een of andere manier zit er ergens in het systeem een probleem/bug. Haal dit er alsjeblieft uit.
Reputatie 6
Badge +20
Hoi @katana, spijtig om te lezen dat het opnieuw koppelen van de tv ontvangers geen verbetering heeft gebracht 😞 Ik kaart het probleem opnieuw intern aan: ik hoop dat de uitrol van een definitieve oplossing voor dit issue niet al te lang meer gaat duren. De workaround, geplande serie verwijderen en opnieuw instellen, is een optie voor nu, maar niet handig en geen echte oplossing natuurlijk.
Reputatie 3
Fijn dat je dit oppakt @Koen 👍
Reputatie 3
Fijn dat je dit oppakt @Koen 👍
Reputatie 2
Hallo @Koen Is er al nieuws over een oplossing? Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat weer van een serie het opnemen gestopt was. Het wordt onderhand wel erg vervelend nu...
Reputatie 2
Zie hierboven. Kan iemand van het webcare-team reageren?
Reputatie 6
Ook opvallend: een tijdje terug kon je - na een software update - onterecht "opgenomen" herhalingen wissen. Sinds (één van) de laatste(?) updates is dat ineens niet meer mogelijk en moet je daarvoor toch weer de ontvanger uit- en weer inschakelen, helaas.
Reputatie 6
Badge +20
Hallo @Katana321, helaas heb ik nog geen nieuws omtrent de issues die zich met serie opnemen voor kunnen doen 😞 Ik ga navragen of een definitieve oplossing nabij is!
Reputatie 6
Geloof je daar nog in dan @Koen?'t Is nog nooit goed geweest, en na aanvankelijke verbetering (één van de vorige updates) is het nu weer minder geworden, zie mijn vorige reactie.
Reputatie 2
Ook ik ben onderhand errug sceptisch geworden. Ik heb over dit probleem al zó vaak gebeld. En elke keer werd mij beloofd dat het doorgegeven zou worden aan de juiste afdeling en dat er naar een oplossing wordt gezocht.
@Koen Zomaar een idee voor de technici van KPN: In een ander draadje van mij gaat het over de sync-problemen tussen de ontvangers onderling en ook met itvonline.nl. Joran legde daar uit dat de opnamelijst niet op 1 plek staat, maar op verschillende plekken: bij KPN, maar ook op elke ontvanger. Zou het kunnen dat het feit dat de opnamelijst op verschillende plekken staat, misschien wel eens de oorzaak van de problemen met de serieopnames is? En wel omdat er geregeld sync-problemen zijn.
Het draadje dat ik bedoel is: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/synchronisatieprobleem-nog-steeds-434139
Reputatie 2
Ik heb de afgelopen week regelmatig de opnamelijst gecheckt of er misschien een van de geplande series gestopt is met opnemen. Het lijkt er op dat het nu goed gaat. Elke serie loopt op dit moment netjes door en elke aflevering van de geplande series wordt opgenomen.
Ik ben nu erg nieuwsgierig of en zo ja wat KPN gedaan heeft zodat het nu beter gaat.
Reputatie 6
Mooi dat het nu beter gaat. Maar écht verholpen is het probleem nog niet. Regelmatig opnieuw starten blijft nodig maar bij de huidige updatefrequentie van eens per maand voor de ontvangers gebeurt dat dus al; daardoor lijkt het probleem wel minder groot. Er is ook wel het één en ander verbeterd maar de definitieve oplossing is er nog niet weet ik helaas uit eingen ervaring.

Reageer