Problemen casten via chromecast

  • 2 May 2019
  • 24 reacties
  • 3181 keer bekeken

Deze week contact gehad met problemen rond casten naar chromecast.
werd aangegeven we zijn er mee bezig, maar als ik het forum teruglees zijn deze problemen al maanden bekend en komt er geen oplossing.
Alle gegevens type chromecast en versie app al doorgegeven.
Mijn vraag is komt er een oplossing of heb ik voor niks een Chrome cast aangeschaft.

24 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hier geen problemen. Werkt perfect
Vreugdevol om te horen dat het bij anderen wel werkt bij mij werkt het echter niet en als ik het forum lees ben ik de enige niet en hebben velen last van een niet werkende app. KPN graag actie om tot oplossing te komen en dan het liefst concreet i.p.v. we zijn er mee bezig, dit loopt al immers maanden
Reputatie 7
Het zou geen enkel probleem mogen zijn om met de iTV app te casten naar een Chromecast.
Is de Chromecast met het wifi netwerk verbonden?
Wat is het merk en type van het apparaat waarmee je wilt casten?
Is dat apparaat met hetzelfde netwerk verbonden?
Heb je de Chromecast met de Google Home app kunnen koppelen?
Zie je het Chromecast symbool in de iTV app?

Alle instellingen zoals gevraagd zijn juist ingesteld en alle laatste versies zijn beschikbaar dit ook met KPN al doorgenomen.
Bij opstarten van een zender lukt dit ook wel echter ik kan niet meer wisselen van zender via de app en de reeds gekozen zender kan ook niet worden gestopt tenzij ik de tv uit doe als ik dan de tv opnieuw aanzet gaat de eerst gekozen zender weer verder. Wijzigen is niet mogelijk.
Reputatie 7
Dus als je tijdens het casten dan in de iTV app een andere zender kiest en die gaat afspelen dan wordt dat niet direct door de Chromecast opgepakt en op de televisie weergegeven?
Inderdaad ik kan niets meer wijzigen de eerst ingestelde zender blijft doorgaan en kan ik via de app niet stoppen
Reputatie 7
Kan je wel wisselen van zender?

Het stoppen van het casten kan op twee manieren.
1) Druk binnen de iTV app op het Chromecast ikoontje en vervolgens op "casten stoppen".


2) Op het Android startscherm vanaf de bovenrand naar beneden vegen en druk op het kruisje.

Kan dan ook niet wisselen van zender en ook het icoontje van chromecast reageert niet om te stoppen ( is wit i.p.v. blauw terwijl de eerst gekozen zender wel doorgaat).
Morgen weer een dag en tot zover bedankt voor de respons, laten we hopen de oplossing te vinden
Reputatie 7
Wat is het merk en type van het apparaat waar je de iTV app op gebruikt?
Welke Experia Box heb je?
De app draait op IPad 2018
Experiabox V10a
Reputatie 7
Oké, dat zijn een paar significante verschillen t.o.v. mijn omgeving.
Ik heb de iTV app draaien op een Android tablet.
Het zou dus maar zo kunnen zijn dat dit een probleem is in de iOS versje van de app.
Het zou ook kunnen zijn dat de V10A roet in het eten gooit al acht ik die kans kleiner.

@Dennis Schreve, kan jij eens kijken of jij met de iTV app naar jouw Sony televisie kunt casten en dan wel gewoon van zender kunt wisselen en het casten kunt stoppen?
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de iTV app draaien op een Android tablet.Het zou dus maar zo kunnen zijn dat dit een probleem is in de iOS versje van de app.@Dennis Schreve, kan jij eens kijken of jij met de iTV app naar jouw Sony televisie kunt casten en dan wel gewoon van zender kunt wisselen en het casten kunt stoppen?
Hoi @wjb, bij mij werkt het gewoon goed, kan ook zender wisselen. Casten stop ik gewoon om weer op het Cast-icoontje te tikken, hieronder wat foto's:





En daarna overgeschakeld naar RTL4:



Daarna op het Chromecast-icoontje geklikt, en is gestopt:


Ik heb geen problemen met iOS. (versie 6.3.3)
Reputatie 7
Dank je @Dennis Schreve. 🙂
Blijft het Chromecast ikoontje tijdens het casten blauw of wordt deze wit?
Ik denk dat ik er uit ben waarom ik niet kan wisselen van zender.
Ik ging er van uit dat ik door op een ander zender in te stellen gelijk kon wisselen.
Nu blijkt dat ik eerst het icoontje moet aanklikken dan op loskoppelen en dan kan ik een nieuwe zender instellen .
zojuist uitgeprobeerd en dat ging goed.
zal dit vanavond weer uitproberen en laat dan nog even weten of dat inderdaad het issue was.
Tot zover bedankt voor jullie input
Reputatie 7
Ik ging er van uit dat ik door op een ander zender in te stellen gelijk kon wisselen.
Dat zou ook inderdaad het geval moeten zijn, gewoon een andere zender selecteren en op afspelen drukken.
Reputatie 7
Badge +22
Dank je @Dennis Schreve. 🙂

Blijft het Chromecast ikoontje tijdens het casten blauw of wordt deze wit?

Deze blijft blauw.
Reputatie 7
@BRTK,
Hoe heb jij in Google home de onderstaande instelling staan voor die Chromecast?


Als je deze uit hebt staan, kan je die dan eens aan zetten en kijken of dat Chromecast ikoontje dan blauw blijft tijdens het casten.
Ik zal vanavond nog even testen maar ik denk dat het probleem is opgelost. Ik laat in de loop van de avond nog wat horen
Reputatie 7
Ik zal vanavond nog even testen maar ik denk dat het probleem is opgelost. Ik laat in de loop van de avond nog wat horen
Maar het onderstaande noem je hopelijk geen "oplossing".

Nu blijkt dat ik eerst het icoontje moet aanklikken dan op loskoppelen en dan kan ik een nieuwe zender instellen .
Het moet natuurlijk kunnen op de manier waar je zelf ook al vanuit ging.

Ik ging er van uit dat ik door op een ander zender in te stellen gelijk kon wisselen.
Rechtstreeks wisselen van zender naar zender werkt inderdaad niet.
Ik moet het cast symbool aanklikken dan op loskoppelen klikken en dan kan ik weer een andere zender kiezen
Reputatie 5
Badge +6
Dit probleem heb ik ook met IOS, al reeds eerder gemeld op dit forum: Oude topic

De kpn medewerker kon het ook reproduceren....
Het probleem zit hem blijkbaar in de combinatie van IOS en de app.

het vreemde is dat als je de app uitgaat en de app wegswiped, en daarna
weer opstart de app ineens weer weet dat het connectie had met de chromecast.

Blijkbaar heeft de frontend van de app geheugenverlies.
Reputatie 7
Ik kan het ook helemaal niet reproduceren.

Wanneer de Chromecast 2 is gekoppeld aan de iPad of iPhone, Kan ik gewoon tussen de zenders wisselen, op play drukken en hij speelt het af. Casten hoeft niet aan of uit gezet te worden en anderen je gecaste media te laten bedienen hoeft ook niet aan of uit te staan. (Hier gewoon uit dus)

Op de slaapkamer kunnen wij alleen op deze wijze kijken, doen dat niet vaak, maar ben nog nooit tegengekomen dat het niet wilde werken. Zojuist even wezen stoeien in de woonkamer, ook niks aan de hand.

Laatste versie iOS, en laatste versie iTV app.


EDIT; Verder spelend lijkt het alsof de duivels mij gehoord hebben, spontaan is het cast-icoon hartstikke wit 😂Echt nog nooit meegemaakt! Merk dat gewoon even uit de app gaan, en terug erin, zonder volledig af te sluiten het casticoon hierna meestal weer doet, enkele keer moet je inderdaad opnieuw verbinden,...

Maar wij scrollen ook zelden, meestal is het iets afkijken en dan vallen we in slaap 😛
Reputatie 5
Badge +6
Het gebeurt inderdaad het meest als je heen en weer scrolt in de lijst van zenders.

Nadat we iets hadden gecast, de ipad of iphone niet meer aanraken, gaf meeste
kans dat het bleef werken.

Het probleem is dat de app gewoon vergeet dat het contact had met een chromecast,
als het blijkbaar iets anders moet doen, of de ipad of iphone andere zaken moet
afhandelen in de achtergrond.

Ik heb het getest op zowel IOS 10 als 11 en 12, maakte niet uit.
Het scrollen rechtstreeks tussen zenders blijft problemen opleveren . De boel loopt dan volledig vast en dan moet ik er volledig uit en opnieuw opstarten.
Op dit moment is voor mij de enige manier om Cast symbool aan te klikken , loskoppelen een nieuwe zender uitzoeken en opnieuw casten.
Is een omweg maar op dit moment het enige dat werkt.

Reageer