Problemen ITV

Hallo,

wij zijn sinds 09-05-2012 overgestapt naar KPN. Vanaf dag 1 lukt het mij niet om alles soepel te laten verlopen. Met de telefoon gaat alles gewoon prima volgens mij maar met de ITV kom ik er niet uit. Als ik de ITV van de achterkant aanzet is hij pas na een paar minuten klaar met opstarten. Hierbij valt het beelt 2x in het proces 1 tel weg. Dat vind ik een vreemd opstart proces. Als hij eenmaal klaar is gaat de ITV helemaal raar doen. Het komt voor dat hij zich telkens opnieuw opstart zonder dat ik dat gevraagt heb, Bevriezing van het beeld en reageert ook niet meer op signalen. Alleen geluid, geen beeld maar kan de ITV wel besturen. Loopt opeens helemaal vast en reageert ook niet op signalen. Ik moet hem dan noodgedwongen via de achterkant uitzetten. Het tijdsbestek wanneer hij dat doet verschilt denk ik tussen 1 en 10 minuten. Gelukkig hebben we ook nog een Digitenne ontvanger, want anders hadden we dus gewoon geen televisie. Ik heb al een aantal keer gebeld met kpn en die geven aan dat het te maken heeft dat ons (abonnement) gegevens nog niet door heel het systeem zijn gelopen en dat 1 a 2 dagen zal goedkomen. Ze zouden dus ook terug bellen. Ik ben nu 2 dagen verder en nog niks gehoord.

Ik hoop dat er mensen zijn die misschien hetzelfde problemen herkennen die mij eventueel verdere informatie kunnen verstrekken hoe ik nu verder moet handelen.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Sonja,

Het opstarten van de TV-ontvanger, als deze van de stroom is geweest kan wel 10 minuten of soms langer duren.

Ook het wegvallen van het beeld tijdens het laden van de software en opstarten van de ontvanger is normaal.

Spontaan herstarten en bevriezing van het beeld en geluid is uiteraard niet normaal.

En het feit dat het abonnement nog niet door alle systemen is gelopen, lijkt mij een sterk verhaal.

Heb je de TV-ontvanger bekabeld aangesloten of met een draadloze verbindingsset?

Hoe heb je de Experiabox aangesloten?

Groeten,

dit0rz

Hallo dit0rz

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn ITV bekabeld aangesloten en mijn Experia Box zit is aangesloten aan een wandcontactdoos. Je krijgt van KPN twee ITV meegestuurd en heb zowel het kasje als de bekabeling geprobeerd en gewoon hetzelfde probleem. Ik zou de oplossing zelf echt niet meer weten en ben maar in afwachting van het telefoontje van KPN. Die me waarschijnlijk doorgeven dat het zoveel weken zal gaan duren ben ik bang.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Sonja,

Even afwachten dus wat daaruit komt...

Weet je zeker dat er geen andere hoofdaansluiting is:

Dat zou er zo uit kunnen zien:

Het enige wat wij hebben als hoofdaansluiting is de kabel die uit de meterkast komt, maar weet niet eens of KPN daar nu signalen aan doorgeeft. Daar kregen we voorheen kabelsignaal van Ziggo door. Maar dat is een soort coax-kabel maar die worden door KPN volgens mij niet gebruikt en plaatjes komen niet overeen daarmee.

Reputatie 4
Badge +1
Hoi Sonja,

Is het probleem inmiddels verholpen?

Groeten,

dit0rz

Reageer