Beantwoord

Problemen met afstandsbedieningen (origineel en de witte)

  • 13 September 2020
  • 15 reacties
  • 254 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb ook een probleem met mijn ontvanger/ ab.

tv is een nog geen jaar oude samsung qled, heeft het altijd prima gedaan, nu continu problemen met de ontvanger en ab.

de originele ab van de tv werkt sinds de laatste update zeer slecht, reageert totaal niet. de witte ab van kpn zelf werkte ook slecht, opnieuw ingesteld zoals peterG elders aangeeft, dus die heb ik weer aan de praat gekregen. de Ab van samsung zelf werkt icm het kastje zeer slecht. reageert soms geheel niet, soms een beetje, maar zeer traag. ook krijg ik veel foutmeldingen bij de gids openen (server time out, melding avs to 0001), of opeens uit het niets een melding over livepauzeren, (melding -3)

 

vanuit het tv menu kan ik ook de gids oproepen, die optie zie ik staan maar dan gebeurt er vervolgens niks.

de samsung ab is 2 maanden geleden vervangen omdat er een knop kraakte, ingeleerd en werkte vervolgens perfect. dus daar kan het niet aan liggen. 

kpn kastje is een arris vip 2952. 

verder werkt alles in huis naar behoren, beeld hapert ook niet.

alle software is up to date.

wie kan mij helpen?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door 01718 18 September 2020, 17:24

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1

om de originele zwarte samsung ab te testen heb ik de oude opgezocht en gekoppeld met de tv, deze heeft exact dezelfde problemen. de oude ab werkte nog goed, maar er kraakte een knop, vandaar de wissel. nu de nieuwe ab weer gekoppeld en de problemen blijven bestaan.

 

update: zat net een programma welke ik opgenomen had terug te kijken en vervolgens stopt de ontvanger. display op zwart en schiet 10 sec later weer aan. menu blijft nu hangen op opnames worden opgehaald. tv ontvanger uit en aan gezet en lijkt nu weer te werken.

Reputatie 1

niemand een idee?

Reputatie 1

@Allart 

@Alexa_ 

@Erwin_ 

@Marcia_ 

 

hebben jullie een idee?

 

Het kan enkele dagen duren voor er gereageerd wordt. Dus even geduld nog.

Voor mijn duidelijkheid. De AB van KPN functioneert niet lekker en die van je eigen tv ook niet?

Reputatie 1

nee. de witte kpn reageert een beetje, daar krijg ik uiteindelijk de ontvanger wel op de juiste zender, maar mn samsung remote doet weinig meer.

Maar de remote van KPN is toch heel anders dan de verbinding tussen je ab en je televisie? Gaat het om infrarood of bluetooth verbinding?

Reputatie 1

infrarood. maar de tv zelf reageert perfect op de samsung remote, als ik in het menu navigeer van de tv zelf gaat dat prima, alleen als ik in het menu van kpn zit werkt het niet.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @01718. Welkom hier op het Forum. Lastig dat het niet lukt om de afstandsbediening goed werkend te krijgen. Even ter check: de witte KPN afstandsbediening werkt wel op zowel je tv-ontvanger als TV, maar de tv-ontvanger reageert niet (goed) op de Samsung afstandsbediening. Klopt dat?

Voor het instellen van de KPN afstandsbediening op je tv-ontvanger en TV volg je de stappen op deze pagina. 

Verder kun je voor het koppelen van de Samsung afstandsbediening nog het volgende proberen: ga in het menu van je Samsung TV naar 'Instellen universele afstandsbediening' en volg de stappen. Wanneer er gevraagd wordt om het kanaal te wijzigen met de Samsung afstandsbediening en dit lukt niet, doe dan 4 pogingen. Na de vierde poging word je gevraagd om het modelnummer van je tv-ontvanger door te geven. Nadat je dit selecteert in de lijst, kom je als het goed is weer terug in het menu.

​​​​​Als het zo niet lukt, kun je dan laten weten welk model Samsung TV je hebt en welke afstandsbediening? Dan kan ik nog iets gerichter met je mee zoeken. 

Reputatie 1

beidde ab’s werken niet goed, de witte van kpn werkt voor 80% op de arris box, de samsung werkt voor 10% op de arris box. commando’s naar de tv zelf gaat prima. als de arris aangestuurd moet worden gaat het mis, ik kan dus met beidde het samsung menu van de tv zelf prima bedienen, maar de arris box niet.

 

ik heb de witte ab opnieuw gekoppeld, die lijkt het nu te doen. 

 

ik heb de stappen voor de samsung gevolgd, en de juiste arris 2952 ingesteld. helaas blijft dit slecht werken, de klachten zijn onveranderd.

 

met mijn beperkte kennis blijf ik de arris verdenken van een defect. ik heb er boven nog 1 hangen, is het zinvol en mogelijk de 2 te wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst?

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk zo, @01718. En fijn dat de witte afstandsbediening nu wel goed lijkt te functioneren. Het lijkt me een heel goed idee om de tv-ontvangers van plek te wisselen. Op die manier kun je namelijk controleren of het aan deze tv-ontvanger ligt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. :slight_smile:

Reputatie 1

zoals ik al vermoedde, nu ik de 2 ontvangers gewisseld heb, is het probleem verplaatst. nu doet  zowel de afstandsbediening van samsung als die van kpn het prima. mijn conclusie is dus dat het arris kastje niet meer goed is, het was ook al vreemd dat het opeens na 10 maanden (sinds aankoop tv) prima gewerkt te hebben opeens zo slecht werkte.

hoe nu verder?

Reputatie 1

inmiddels contact gehad met de helpdesk van kpn, we zijn gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat de tv ontvanger defect is. er is inmiddels een nieuwe verstuurd.

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @01718. Op deze manier wordt al gauw duidelijk waar het probleem dan zit. Ik begrijp dat er al een nieuwe tv-ontvanger naar je onderweg is. Laat je hier weten of het hiermee is opgelost? 

Reputatie 1

zoals verwacht is het probleem opgelost met een nieuw kastje, bedankt voor de hulp. ik ga tv kijken.

Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen, @01718. Veel kijkplezier! :smile:

Reageer