Beantwoord

Problemen met de DVS 1200 Draadloze Verbindingsset

• 5 juli 2018
  • 6 reacties
  • 1834 keer bekeken

Goede dag.

Ik schrijf dit bericht om dat we sins begin dit jaar problemen ondervinden met de verbinding van de DVS 1200 Draadloze Verbindingsset. (stoterend beeld en geluid en uiteindelijk zelf geen ontvangst meer.)

Nu heb ik alles al geprobeerd wat op het forum te vinden is. En nee er is niks in huis veranderd aan de electra en ja ze zitten op dezelfde groep. Ik heb zelfs geprobeerd met de 'devolo Cockpit' Uit te lezen wat het problem zou kunnen zijn.op het moment dat we geen storing hebben hebben we een snelheid rond de 90mb. Bij de storing loopt deze terug naar nog geen 19mb. (En ja heb ook via de software een wachtwoord aangemaakt voor de set. om uit te sluiten dat er een brug ontstaat met bijvoorbeeld de buren)

Het rare is dat de storing altijd optreed tussen 18:00 en 19:00.

Het problem is zelfs de laatste tijd erger geworden en het opnieuw verbinden werkt maximal 48 uur voor het problem weer terug is. (Het is momenteel zelfs zo erg dat als ik ze op de standard plaats prober in te leren ze elkaar niet eens meer vinden. Ik moet ze dus eerst van de stroom halen en bijde in een en de zelfde stekkerdoos steken voor het opnieuw verbinden.)

Zie ik nu iets over het hoofd is is dit product gewoon al weer achterhaald?

En wat kan de reden zijn dat de storing altijd begint rond 18:00 en 19:00. (en nee er staat bij ons in huis niks anders aan als overdag…)

Graag zou ik nog een oplossing of een paar tips willen. Mijn idee zijn namelijk al een beetje op.....
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 november 2018, 10:08

Dat is een goed punt, RMast! Als jouw draadloze set, Jamy, in een muur zit die je deelt met buren, en zij hebben ook draadloze adapters, dan kan er een netwerkbrug ontstaan wat storing geeft. Lees daarvoor eens dit topic: voorkom powerline netwerk brug met de buren door.
Bekijk origineel

6 reacties

Kan het zijn dat er op dat moment ergens voor de gezelligheid LED-verlichting wordt aangezet? Veel LED-verlichting zorgt voor storingen op het lichtnet.
Voor zover ik weet is er niks veranderd in het afgelopen jaar kwa Electra. Dus daar kan het niet aan liggen. (echter zijn er wel een hoop wifi netwerken actief binnen ons berijk en deze blijven ook continu wisselen van kanaal.)
Reputatie 7
Badge +10
Gebruik je een switch of iets dergelijks in je netwerk?
Zou het kunnen dat er een buurman is die rond die tijd TV kijkt met een vergelijkbaar apparaat?

Zo'n set wordt vaak geleverd met een all-in-one pakket van KPN of Telfort. Een zwager van mij kijkt TV over die verbinding.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is een goed punt, RMast! Als jouw draadloze set, Jamy, in een muur zit die je deelt met buren, en zij hebben ook draadloze adapters, dan kan er een netwerkbrug ontstaan wat storing geeft. Lees daarvoor eens dit topic: voorkom powerline netwerk brug met de buren door.
de Devolo 1200 gaat in de slaapstand...
Dit kun je uitschakelen met Devolo Cockpit .(programma googelen )..naast de adapter staat een klein vierkantje ...daar kun je de optie's wijzigen ( Voor het gekozen PLC-apparaat is de stroombesparingsmodus uitgeschakeld.)

Reageer