Vraag

Problemen met DVS650

  • 9 January 2019
  • 4 reacties
  • 351 keer bekeken

goedenavond,

ik heb zowel beneden als boven een DVS650 in gebruik. Sinds een paar dagen geeft de DVS boven de foutcode 143. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het probleem niet opgelost. Heb ook het stappenplan gevolgd maar krijg de verbindingsteken niet gereset.
wat kan ik nu het beste doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Peerke, welkom hier. Brandt het middelste lampje wel op de adapters? Zou je onderstaande stappen willen uitvoeren?

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
Nee, de middelste lampjes branden niet, heb toch geprobeerd wat is voorgesteld, maar werkt niet
Reputatie 7
Badge +24
Brandt het middelste lampje niet nadat je de stappen hierboven hebt geprobeerd? Dat zou betekenen dat 1 van de adapters defect is. Weet je zeker dat je de reset goed hebt uitgevoerd? En branden op beide adapters de andere 2 lampjes wel als je een kabel erin hebt? Ik hoor dit graag van je.

Vandaag had ik ook problemen met mijn DVS650 adapters, het thuis lampje brandde niet meer en resetten op de manier die Alex voorstelde, werkte bij mij  ook niet. Daardoor had ik geen WiFi signaal in mijn woonkamer en dus deed de TV het niet, nu werkt alles weer. Oplossing? Ga naar https://www.devolo.com/internet-in-any-room/devolo-cockpit en download de cockpit (DVS650 zijn devolo apparaten). Start de cockpit. Neem alle adapters uit de contactdozen en leg ze op je bureau. Click in de cockpit op toevoegen en kies “voeg toe met security code”, deze staat aan de achterkant van de DVS. Vul de codes voor alle apparaten apart in en steek ze daarna weer in het stopcontact en voila, ze werken weer. Veel succes en hoop dat dit ook voor jou werkt. Laat maar even weten, Hans