Problemen met haperingen, opnames

• 8 maart 2016
  • 15 reacties
  • 404 keer bekeken

Hallo, sinds een paar maanden heb ik last van problemen. HD hapert vaak, opname HD bekijken is een drama vanwege de haperingen. Ik heb hierdoor al veel van mijn opnames, die ik niet voor niets opneem, weg moeten gooien omdat ze gewoonweg niet te kijken zijn. Live pauzeren loopt vaak vast, beeld wordt zwart en dan krijg ik een foutmelding (-3) te zien. vervolgens... halve programma weg. live pauzeren doe ik toch ook met een reden, meestal omdat ik iets wil kijken. 

KPN lijkt haar best te doen, nieuwe ontvanger, nieuwe stpcontact signaal verleggers, wifi extender aangekocht.... maar helaas niets helpt. 

Ik ben niet tevreden met KPN, betaal genoeg voor iets wat gewoonweg niet (goed) werkt. Hoe lang ik hier nog mee doorga? niet lang denk ik. mijn opzegging ligt bijna klaar. KPN komen jullie met een oplossing of een tegemoetkoming? voor ruim € 50 per maand mag je toch verwachten dat iets naar behoren werkt? 

Kijk anders maar even in de computer bij mijn contact historie

Admin: eigen topic voor je aangemaakt, titel verduidelijkt

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

eevie1207 schreef op 8 mar '16 om 09:44u

Hallo, sinds een paar maanden heb ik last van problemen. HD hapert vaak, opname HD bekijken is een drama vanwege de haperingen. Ik heb hierdoor al veel van mijn opnames, die ik niet voor niets opneem, weg moeten gooien omdat ze gewoonweg niet te kijken zijn. Live pauzeren loopt vaak vast, beeld wordt zwart en dan krijg ik een foutmelding (-3) te zien. vervolgens... halve programma weg. live pauzeren doe ik toch ook met een reden, meestal omdat ik iets wil kijken. 

KPN lijkt haar best te doen, nieuwe ontvanger, nieuwe stpcontact signaal verleggers, wifi extender aangekocht.... maar helaas niets helpt. 

Ik ben niet tevreden met KPN, betaal genoeg voor iets wat gewoonweg niet (goed) werkt. Hoe lang ik hier nog mee doorga? niet lang denk ik. mijn opzegging ligt bijna klaar. KPN komen jullie met een oplossing of een tegemoetkoming? voor ruim € 50 per maand mag je toch verwachten dat iets naar behoren werkt? 

Maar, allemaal mooi hoor met je oplossingen en tegemoetkomingen. Maar is het niet slimmer om eerst te kijken voor een oplossing en daarna pas voor een tegemoetkoming. Wel is het dan ook fijn dat je meldt welke apparatuur gebruikt wordt, hoe het is aangesloten, wat je zelf al geprobeerd hebt, of het bekabeld gebruiken van de iTV Ontvanger andere resultaten geeft.

Oja, en waarom heb je een WiFi extender aangeschaft?

Robin

RobinFlikkema schreef op 8 mar '16 om 10:19u
eevie1207 schreef op 8 mar '16 om 09:44uHallo, sinds een paar maanden heb ik last van problemen. HD hapert vaak, opname HD bekijken is een drama vanwege de haperingen. Ik heb hierdoor al veel van mijn opnames, die ik niet voor niets opneem, weg moeten gooien omdat ze gewoonweg niet te kijken zijn. Live pauzeren loopt vaak vast, beeld wordt zwart en dan krijg ik een foutmelding (-3) te zien. vervolgens... halve programma weg. live pauzeren doe ik toch ook met een reden, meestal omdat ik iets wil kijken. 

Maar, allemaal mooi hoor met je oplossingen en tegemoetkomingen. Maar is het niet slimmer om eerst te kijken voor een oplossing en daarna pas voor een tegemoetkoming. Wel is het dan ook fijn dat je meldt welke apparatuur gebruikt wordt, hoe het is aangesloten, wat je zelf al geprobeerd hebt, of het bekabeld gebruiken van de iTV Ontvanger andere resultaten geeft.

Oja, en waarom heb je een WiFi extender aangeschaft?

Robin

Robin, ik ben al maanden, wat zeg ik jaren bezig om dit met hulp van KPN op te lossen. Ik snap niet waar jou onfatsoenlijke reactie vandaan komt. Je noemt jezelf ambassadeur van KPN? Heb jij dan het recht om klanten zo uit aan te spreken? Alles wat ik heb aangeschaft heb ik op advies van KPN gedaan en volgens mij hoef ik mezelf bij jou niet te verantwoorden. Ik ging er vanuit dat KPN mee leest op dit forum. vandaar mijn reactie: kijk maar in mijn klantdossier. 

Als ik had geweten dat KPN werkt met zogenaamde ambassadeurs op dit forum zonder zelf te reageren had ik hier niets op geplaatst. 

Graag een reactie van een daadwerkelijke KPN medewerker ipv een zogenaamde ambassadeur van KPN die klanten zo aanspreekt. 

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Sorry dat je de reactie misschien verkeerd hebt opgevat maar dit is en blijft een forum. En als je het niet op prijs stelt dat anderen meedenken, tja, dan denk ik dat je beter een chat kan starten of kan bellen met de klantenservice.

Maar voor TV heb je geen WiFi nodig dus waar die WiFi extenders voor nodig is blijft mij onduidelijk. En dit draagt mijns inziens niet bij aan het oplossen van dit probleem.

Persoonlijk lijkt het me op het eerste gezicht aan de verbinding tussen de iTV Ontvanger en het KPN Netwerk te liggen. Dit omdat je zegt dat opnames haperen (of zei je dat niet?), en dan zou betekenen dat of deze opnames voor iedereen haperen of jouw verbinding met de server die deze opname bevat niet goed is.
Dit kan weer meerdere oorzaken hebben, waarvan één de verbinding tussen de iTV Ontvanger en de Experiabox is want als ik het goed lees begrijp ik dat je gebruik maakt van een DVS.

Robin
Hi Robin, je hebt gelijk. dat is wat een formu is, maar ik dacht dat er medewerkers van KPN op dit forum meezitten te lezen. ik zal bij het begin proberen te beginnen.... dat is nogal wat dus vergeef me ajb vast als ik onduidelijk ben. 

ik ben in deze situatie gestart: experia box (oud model, weet niet meer welke), stopcontactverdelers waarvan er 1 aan de experia box zit en de ander aan de Itv ontvangen. 

het is maanden geleden begonnen, mijn internet is voor normaal gebruik voldoende maar online gamen ging niet vlekkeloos. Daarvoor heb ik destijds contact gehad met KPN, verschillende oplossingen kwamen voorbij... kanaal wijzigen, testjes doen, nieuwe experia box V9 (dat is wat ik nu heb) etc, maar helaas hielp dit niet even goed. bekabeld was het beste, maar dat wil ik niet aangezien ik a: genoeg betaal voor KPN en b: een kabel gewoon lelijk vind in huis. 

omdat mijn experia box redelijk "ver" van mijn huiskamer en kantoor staat kwam een medewerker van KPN met de oplossing om vanuit de nieuwe experia box V9 een stopcontact verdeler te gebruiken, deze te koppelen aan de wifi extender (deze zou een sterker signaal in de buurt van mijn huiskamer en kantoor verpsreiden) en de extender aan de I-tv ontvangen, mijn smart tv en de playstation. dit werkt op zich aardig, geen kabel meer nodig en interet loopt lekkerder. 

vlak daarna begon HD tv te haperen en ik te bellen. Ik heb uiteraard geen HD voor niks.... live voetbal wedstrijden zijn bijvoorbeeld niet te volgen vanwge het haperen. Ook opnames HD waren en zijn erg slecht (veel blokjes en haperingen in beeld), meerdere opnames ben ik hierdoor kwijt geraakt. Erg jammer aangezien ik niet voor niets opneem 🙂. hele series zijn hierdoor verloren gegaan, balen. anyway, ik weer gebeld.... live pauzeren gaf en geeft ook steeds foutmeldingen (-3)

toen werden de stopcontactverdelers vervangen, dat zou het helemaal oplossen. helaas, bleef soortgelijke problemen houden. vorige week is de ontvanger zelf vervangen en van de week kreeg ik alsnog een foutmelding met live pauzeren. 

hopelijk is mijn verhaal nu wat duidelijker. ik ben echt al tijden bezig met KPN, vind dat ze het moeten oplossen aangezien ze niet goedkoop zijn en ik betaal voor iets waarover ik niet tevreden ben. 

Gr Eva

Reputatie 2
Badge
eevie1207 schreef op 8 mar '16 om 16:18u
Hi Robin, je hebt gelijk. dat is wat een formu is, maar ik dacht dat er medewerkers van KPN op dit forum meezitten te lezen. ik zal bij het begin proberen te beginnen.... dat is nogal wat dus vergeef me ajb vast als ik onduidelijk ben. 

ik ben in deze situatie gestart: experia box (oud model, weet niet meer welke), stopcontactverdelers waarvan er 1 aan de experia box zit en de ander aan de Itv ontvangen. 

het is maanden geleden begonnen, mijn internet is voor normaal gebruik voldoende maar online gamen ging niet vlekkeloos. Daarvoor heb ik destijds contact gehad met KPN, verschillende oplossingen kwamen voorbij... kanaal wijzigen, testjes doen, nieuwe experia box V9 (dat is wat ik nu heb) etc, maar helaas hielp dit niet even goed. bekabeld was het beste, maar dat wil ik niet aangezien ik a: genoeg betaal voor KPN en b: een kabel gewoon lelijk vind in huis. 

omdat mijn experia box redelijk "ver" van mijn huiskamer en kantoor staat kwam een medewerker van KPN met de oplossing om vanuit de nieuwe experia box V9 een stopcontact verdeler te gebruiken, deze te koppelen aan de wifi extender (deze zou een sterker signaal in de buurt van mijn huiskamer en kantoor verpsreiden) en de extender aan de I-tv ontvangen, mijn smart tv en de playstation. dit werkt op zich aardig, geen kabel meer nodig en interet loopt lekkerder. 

vlak daarna begon HD tv te haperen en ik te bellen. Ik heb uiteraard geen HD voor niks.... live voetbal wedstrijden zijn bijvoorbeeld niet te volgen vanwge het haperen. Ook opnames HD waren en zijn erg slecht (veel blokjes en haperingen in beeld), meerdere opnames ben ik hierdoor kwijt geraakt. Erg jammer aangezien ik niet voor niets opneem Smiley Vrolijk. hele series zijn hierdoor verloren gegaan, balen. anyway, ik weer gebeld.... live pauzeren gaf en geeft ook steeds foutmeldingen (-3)

toen werden de stopcontactverdelers vervangen, dat zou het helemaal oplossen. helaas, bleef soortgelijke problemen houden. vorige week is de ontvanger zelf vervangen en van de week kreeg ik alsnog een foutmelding met live pauzeren. 

hopelijk is mijn verhaal nu wat duidelijker. ik ben echt al tijden bezig met KPN, vind dat ze het moeten oplossen aangezien ze niet goedkoop zijn en ik betaal voor iets waarover ik niet tevreden ben. 

Gr Eva

Hallo Eva,

Ik snap dat je geen kabels wilt gebruiken, maar ik kan je nu al zeggen dat je het probleem blijft behouden zolang je niks gaat bekabelen.

Gewoon internetten en gamen is via draadloos goed te doen. Maar TV kijken is toch andere koek en zul je er toch aan moeten gaan geloven en gaan bekabelen.

Reputatie 7
Badge +30

eevie1207 schreef op 8 mar '16 om 16:18u

vlak daarna begon HD tv te haperen en ik te bellen. Ik heb uiteraard geen HD voor niks.... live voetbal wedstrijden zijn bijvoorbeeld niet te volgen vanwge het haperen. Ook opnames HD waren en zijn erg slecht (veel blokjes en haperingen in beeld), meerdere opnames ben ik hierdoor kwijt geraakt. Erg jammer aangezien ik niet voor niets opneem Smiley Vrolijk. hele series zijn hierdoor verloren gegaan, balen. anyway, ik weer gebeld.... live pauzeren gaf en geeft ook steeds foutmeldingen (-3)

Dus, met SD is niets aan de hand?

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Eva! Wat jammer om te lezen dat je zoveel storing hebt met Interactieve TV. Dit is zeker niet hoe het hoort te werken. Als medewerkers van KPN zijn we zeker actief op het forum, maar we verwelkomen iedereen om mee te helpen :)

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting. Er is al van alles geprobeerd om dit op te lossen, jammer dat het nog geen effect heeft gehad. Ik heb je een privébericht gestuurd zodat ik de verbinding vanuit onze kant kan nakijken. De tip om het bekabeld aan te sluiten is een goede. Is dit als test mogelijk? Dan weten we direct of het met de draadloze adapters te maken heeft.

Reputatie 7
Badge +28
: Bedankt voor je privébericht! Sorry dat de reactie even duurde.

Ik zie af en toe storing in metingen. De verbinding lijkt de laatste dagen wel een stuk beter te werken. Ongeveer sinds je dit topic hebt aangemaakt. De dagen daarvoor was er heel veel storing. Is er intussen iets veranderd? Merk je zelf ook verbetering?

Beste Joran, 

internet gaat inderdaad beter. TV heb ik nog niet getest, HD helemaal nog niet. Ik zal dat zsm doen en laten weten of het beter gaat dan eerst. 

dank je! 

Eva

Reputatie 7
Badge +28
: Ik heb de verbinding nog een paar keer gecontroleerd, de laatste dagen zie ik helaas toch weer storing :(

Maak je gebruik van de DVS200 of 650? Bij de 650 staat onder de lampjes "DVS650", bij de 200 staat daar niets. Zie je tijdens een storing het middelste lampje rood worden?

Hi Joran, 

klopt, het gaat achteruit tov eerder. Er staat DVS^%) en ik zie nooit rode lampjes hierop. 

Reputatie 7
Badge +28
Dan moet ik een vervelende vraag stellen. Is het als test mogelijk de TV-ontvanger bekabeld aan te sluiten met de meegeleverde kabel van 10 meter? Het kan zijn dat de kabel (tijdelijk) wat ongelukkig ligt. Alleen dan kunnen we uitsluiten of het probleem met de verbinding tussen de adapters te maken heeft. Die kans is groot.

Als het met de DVS te maken heeft zijn er een aantal tips die het signaal kunnen verbeteren:

• Volg de instructies op deze pagina over het aansluiten.
  • Sluit zoveel mogelijk andere apparatuur uit. Lampen met dimmers kunnen problemen opleveren op het signaal.
  • Probeer een ander stopcontact bij beide adapters

Ik snap dat het niet handig is om in jouw situatie bekabeld te werken. Misschien is dat ook niet nodig, ik hoor graag of deze stappen hebben geholpen.

Reputatie 7
Badge +24
; Joran heeft een lang weekend vrij, vandaar een bericht van mij. Ben je er al aan toegekomen om bovenstaande te testen? Ik hoor het graag van je! 

Beste Cindy, 

het is niet te doen een kabel te trekken. voor jouw beeldvorming dan ligt er een kabel door mijn hele huis, woonkamer en keuken. sorry, maar daar voel ik weinig voor. het lijkt de laatste dagen ook wel weer goed te gaan en ik begin te denken dat jullie signaal gewoon onstabiel is. dan gaat het goed en dan weer dagen niet. 

eva

Reputatie 7
Badge +30
Aangezien je aangeeft dat het nu ineens goed is lijkt het mij meer op een probleem met de DVS. De KPN TV stream is voor iedereen hetzelfde dus het is bijna onmogelijk dat het probleem in de bron zit. Het lijkt me daarom dat het 'ergens' in een verbinding mis gaat. En de DVS zijn goed goede kans makers daarvoor.

Robin

Reageer