Vraag

Problemen met invoer abonnementsgegevens

  • 14 January 2021
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Beste,

Recent hebben wij middels een DVS en een extra TV-ontvanger, een nieuwe televisie aangesloten. De DVS werkt prima (wit licht) en de TV start prima op (software, laden e.d.). Maar zodra ik bij het scherm kom om de abonnementsgegevens in te voeren, werkt dat niet. Ik kan namelijk met de afstandsbediening niet de nummers invoeren. Het scherm flikkert wel als ik op iets druk en ik heb de batterij van de afstandsbediening al een keer vervangen, dus daar ligt het niet aan. Geluid kan bv. ook prima harder/zachter gezet worden. Ook resetten, opnieuw opstarten, leidt helaas niet tot een oplossing om de gegevens in te kunnen voeren. Wat kan ik doen?

Alvast dank voor de reactie.

M.v.g. Robert


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het scherm flikkert als u op iets drukt? Hoe moet ik me dat voorstellen? Je druk op de afstandsbediening, de witte van KPN, toch gewoon op de cijfertoetsen en dan verschijnen toch gewoon de cijfers op beeld? Wat kan daar nu verkeerd aan gaan? Eventueel moet je met de pijltjestoetsen eerst nog naar het juiste invoerveld. Maar dat moet toch lukken lijkt me?

Nee, dat is helaas niet het geval. Ik druk op een nummer en dan zie ik onder in het scherm iets knipperen (tekst HDMI 2 volgens mij), dus er is een respons maar het nummer verschijnt niet in beeld. Ik heb alles geprobeerd, ook met pijltjestoetsen etc. Hij pakt gewoon niet de nummers over in het venster waar ik de gegevens in moet voeren. Voor de rest werkt alles wel: ik kan instellingen wijzigen etc.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Robert, welkom hier. 

Als je de ontvangers omruilt, werkt de andere op de nieuwe locatie wel. En werkt het aanmelden van de nieuwe ontvanger op de locatie van de andere ontvanger? Heb je eventueel ook de software opnieuw ingeladen op de ontvanger? Stap 2 op die pagina. Â